רשתות שיווק גדולות לא משמיעות מוזיקה ישראלית

העמותה הישראלית לזכויות מוזיקאים מבצעים (עילם) והחברה לזכויות מבצעים של אמני ישראל (אשכולות) הודיעו היום על פתיחת מאבק ציבורי בנושא

בן שלו
בן שלו
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים4
בן שלו
בן שלו

ארגוני אמנים ומוזיקאים טוענים כי רשתות שיווק גדולות הפסיקו להשמיע מוזיקה ישראלית בשטחן על מנת לחסוך בתשלומי תמלוגים. העמותה הישראלית לזכויות מוזיקאים מבצעים (עילם) והחברה לזכויות מבצעים של אמני ישראל (אשכולות) הודיעו היום על פתיחת מאבק ציבורי בנושא, תחת הכותרת "אומרים כן למוזיקה הישראלית". לדבריהן, רשתות גדולות ובהן איקאה, פוקס וגולף הפסיקו להשמיע מוזיקה ישראלית על מנת לחסוך בהוצאות, וזאת אף שתשלומי התמלוגים הנגבים מרשתות ארציות מרובות חנויות הם נמוכים ביותר – כמה שקלים ביום לחנות.

"אנו קוראים לבעלי העסקים והרשתות להכיר בחשיבות מקור הכנסה זה ובתרומתו לא רק למוזיקה ולתרבות הישראלית אלא גם לעסקים עצמם", אמרו יו"ר אשכולות אילי גורליצקי ומנכ"ל עילם דני גוטפריד. "לא יעלה על הדעת שעסקים בפריסה ארצית, הנטועים בסביבה העסקית והתרבותית הישראלית, ימנעו מהציבור הישראלי את ההנאה הכרוכה בשמיעת מוזיקה ישראלית", הוסיף גורליצקי. לדברי גוטפריד, "דווקא לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות הפוגעות במקורות ההכנסה של האמנים בישראל, יש חשיבות חברתית עליונה להשמעתם במרחב הציבורי".

דן גוטפריד. חשיבות חברתית עליונהצילום: ללא קרדיט

מרשת גולף נמסר: "רשימת הפלייליסט בחנויות הרשת משתנה מעת לעת בהתאם לאסטרטגיית קמפיין העונה. בקרוב תשולב גם מוזיקה ישראלית בחנויות הרשת".

מרשת איקאה נמסר: "איקאה משמיעה מוזיקת רקע בסניפי הרשת על מנת להנעים ללקוחותיה את זמן השהייה בחנות. איקאה התקשרה עם חברת תטה לניגון יצירות עליהן יש לתטה זכויות, לפיכך רפרטואר היצירות המושמע בחנויות איקאה נערך ומועבר לחברה על ידי חברת תטה. בנוסף, משלמת איקאה לאקו"ם את הנדרש על פי חוק".

מרשת פוקס לא התקבלה תגובה עד מועד פרסום הידיעה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ