מצעד הסינגלים הבריטי ישקלל לתוכו השמעות סטרימינג

השיטה החדשה תחל בחודש הבא ולפיה כל מאה השמעות של שיר בשירותי הסטרימינג ישתוו לרכישה אחת של שיר

משה קוטנר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

מצעד הסינגלים הבריטי המסורתי עומד לעבור שינוי גדול מהחודש הבא, על פי הודעת חברת המצעדים הרשמית. על פי השיטה החדשה כל מאה השמעות של שיר בשירותי הסטרימינג ישתוו לרכישת שיר אחד. על רקע הפופולריות הגוברת של שרותי הסטרימינג באנגליה, נמסר מהחברה המפיקה את המצעד שהשינוי נועד להתאים את מצעד הסינגלים לעתיד. הבוס של החברה, מרטין טאלבוט, אמר בראיון לבי־בי־סי שהמעבר הזה מקביל לשינויים שעשו במצעד בעבר, כשהתווספו לשוק פורמטים חדשים כמו קלטות, דיסקים והורדות. מספר ההשמעות באתרי סטרימינג כמו ספוטיפיי, מיוזיק אנלימיטד ונאפסטר הוכפל בשנה האחרונה, וכרגע עומד על 260 מיליון השמעות בשבוע.

הצעד של חברת המצעדים יהפוך את מצעד הסינגלים למשקף לא רק את מספר הרכישות של שיר, אלא גם את כמות הפעמים שמקשיבים לו, מה שצפוי לתת תמונה מדויקת יותר לגבי מידת הפופולריות של שירים. השינוי לא צפוי לשנות את השירים במקומות הראשונים, על פי בדיקת חברת המצעדים, אבל במקומות הנמוכים יותר מחמשת המקומות הראשונים, צפויים לצוץ שמות חדשים שלא נכללו עד עכשיו במצעד הרשמי.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ