בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דעה

למה אסור להקל בדרישות מהמפקח על לימודי המוזיקה

לאחר שנפתח רק לפני כשבועיים ייסגר ביום חמישי הקרוב המכרז לתפקיד המפקח על לימודי המוזיקה בישראל, תפקיד בעל חשיבות גדולה בקביעת סדר היום התרבותי־מוזיקלי בישראל. למרות התקווה כי הבחירה תהיה עניינית, נראה כי המכרז נערך באופן שלא משקף את האחריות הרבה הכרוכה בו

תגובות

תחום החינוך המוזיקלי בישראל, ואתו הקהילייה המוזיקלית כולה, דרוכים לקראת ההכרעה על איוש תפקיד מפמ״ר המוזיקה - המפקח הראשי על לימודי המוזיקה במשרד החינוך - שיום חמישי (10.7), הוא המועד האחרון להגשת מועמדויות אל המכרז בעניינו. ד״ר יעל שי, שכיהנה בתפקיד יותר מ-12 שנה מ-2001, מתה במארס, ומאז נמצא התחום באי ודאות ואי סדר, ובחששות גדולים מהחלטת ועדת המינוי - שככל הידוע עדיין לא הוקמה.

המכרז התפרסם רק לפני זמן קצר, ב-26.6, וכבר עומד להיסגר; והדרישות המפורטות בו לא משקפות את התובענות המקצועית העצומה של התפקיד. תואר אקדמי שני, שבע שנות הוראת מוזיקה, ורצוי בלבד: ניסיון בפיקוח, או הדרכת מורים, או הכנת תוכניות לימודים או הכנה לבגרות. כמו כן לא נדרש ניסיון בניהול אלא רק ״כושר להדריך ולפקח״: כישורים אלה הם בסיסיים לכל מורה מן השורה בבית ספר תיכון, והחשש הוא מהוזלת התפקיד. נחמה גדולה עולה מהיקף המשרה: 100 אחוזי משרה, משמע היא לא תקוצץ.

תפקיד המפקח על לימודי המוזיקה, שלא כמשתקף מדרישות שבמכרז, הוא כבד משקל ואחריות, והמחזיק בו קובע יותר מכל אדם אחר את תמונת העולם התרבותית־המוזיקלית בחברה כולה. באחריותו יותר ממאה מגמות מוזיקה בתיכונים, מאות מקהלות ותזמורות נוער, כל שיעורי המוזיקה והנגינה בבתי הספר היסודיים, החינוך המוזיקלי לגיל הרך וסגל עצום של מאות מורים ומדריכים; וכן השתלמויות, תוכניות לימודים, כלי נגינה, בחינות בגרות ורסיטלי גמר.

אולי חשוב מכול, המפמ״ר צריך להיות מליץ יושר - לממונים עליו ולכפופים לו - לתחום שהוכח מעבר לכל ספק כבעל חשיבות מכרעת בתרומתו לעולם הרגשי והאינטלקטואלי של ילדים, וכבעל יכולת לשנות חברה.

שני המפקחים הראשיים הראשונים היו בעלי שיעור קומה: המלחין עמנואל עמירן, שטבע בשיריו חותם חד פעמי על הזמר העברי והניח את היסודות לחינוך המוזיקלי הגבוה בישראל; והמלחין חתן פרס ישראל בן ציון אורגד, שהיה גם סופר ואינטלקטואל. כהונתו של עופר טוריאל, ממשיכם, הייתה שנויה במחלוקת מקצועית ואתית; ויעל שי שיקמה את התחום. התקווה בקרב קהיליית המוזיקה היא שהבחירה תהיה עניינית, ושוועדת המינוי תדע לשקול בלי משוא פנים את מועמדיה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו