בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מת טומי ראמון, מתופף להקת הפאנק החלוצית "ראמונס"

הישירות הילדותית המוחצת של "ראמונס" היתה כמו יריקה בפרצופו של הרוק השבע באנמצע שנות ה–70. טומי מת בן 62

תגובות

טומי ראמון, מתופף להקת הפאנק החלוצית "ראמונס", מת אתמול מסרטן בגיל 62. ראמון, ששמו האמיתי היה טומי אדרלי, הקים את "ראמונס" ב–1974 ביחד עם הזמר ג'ואי ראמון, הבסיסט דידי ראמון והגיטריסט ג'וני ראמון. לארבעת החברים לא היה קשר משפחתי. "ראמון" היה שם הבמה האחיד שלהם.

טומי ראמון הוא האחרון שמת מההרכב המקורי. ג'ואי מת ב–2001, דידי ב–2002 וג'וני ב–2004.

REUTERS

טומי אדרלי נולד בבודפשט למשפחה יהודית וגדל בשכונת פורסט הילס בניו יורק. כתיכוניסט בשנות ה–60, ביחד עם ג'וני ראמון, הוא ניגן בלהקות גראז'. ב–1970 שימש עוזר טכנאי בהקלטות אלבומו של ג'ימי הנדריקס "Band of Gypsys".

"ראמונס" התחילו לפעול ב–1974. ג'ואי ראמון היה אמור להיות המתופף וטומי מנהל הלהקה, אבל כשג'ואי תפס את עמדת הסולן טומי עבר לתופים. הפאנק הניו יורקי שצמח באמצע שנות ה–70 היה תנועה מגוונת מאוד — מאינטלקטואלים בוגרי בתי ספר לאמנות כמו חברי "טוקינג הדס" ועד פאנקיסטים פשוטים שרק רצו להיכנס עם הראש בקיר: לנגן הכי חזק והכי מהר. "ראמונס" היו התגלמות האגף השני. השירים שלהם התחילו בדרך כלל עם הקריאה "1 2 3 4!", טסו במהירות עצומה, כללו שניים וחצי אקורדים ונמשכו שתי דקות.

באמצע שנות ה–70 — תקופה שהתאפיינה בווירטואוזיות של הרוק המתקדם ובחשיבות העצמית של רוק האצטדיונים — הישירות הילדותית המוחצת של "ראמונס" היתה כמו יריקה בפרצופו של הרוק השבע, וההשפעה של הלהקה חרגה הרבה מעבר ליומרות הצנועות של חבריה. הפאנק הבריטי היה נשמע אחרת אלמלא ה"ראמונס".

טומי ראמון ניגן בשלושת האלבומים הראשונים של "ראמונס", כתב חלק מהשירים שלהם והיה שותף להפקתם. הוא נחשב לחבר ה"נורמלי" בלהקה, להבדיל מהחברים האחרים, שחיו את הרוקנרול הפרוע גם לפני שעות העבודה. ב–1978 עזב טומי את "ראמונס" והוחלף במארקי ראמון. בשנים האחרונות הוא היה חבר, ביחד עם קלודיה טיינן, בצמד "Uncle monk", שניגן מוזיקת פולק ובלוגראס. "יש הרבה דמיון בין פאנק־רוק לבין מוזיקה ישנה", אמר ראמון. "שניהם תוצרת בית, ולא משהו שלומדים בבית ספר, לשניהם יש אנרגיה ארצית, ובשניהם אתה יכול פשוט לקחת את הכלי ולהתחיל לנגן".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו