בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האם "ביוהאזארד" תחזור על ההופעה הבלתי נשכחת ההיא ברוקסן

"ביוהאזארד", שתופיע בבארבי בשבת, היא אחד מהשעטנזים הניו יורקיים האסליים והאותנטיים ביותר. אבל אל תיתנו לאף אחד לספר לכם שיש קשר בין הסאונד הסופר־אגרסיבי שלה למה שבשנות ה-90 התחיל להיות מכונה ראפ־מטאל

תגובות

במוצאי שבת (2.8) תופיע בבארבי בתל אביב להקת ההארדקור/מטאל הניו יורקית הוותיקה "ביוהאזארד", שהוקמה ב-1987 והיתה אחת הלהקות הראשונות שלא רק שילבו את המוטיבים הז'אנריים הנ"ל, אלא גם הוסיפו אלמנטים של היפ הופ וגרוב. יחד עם העובדה ששניים מחברי הלהקה היו יהודים (לצערנו אחד מהם, הבאסיסט אוון סיינפלד, הזכור לטוב גם מהופעתו בסדרת הטלוויזיה "אוז", כבר לא בלהקה), מדובר בהרכב שהוא אחד מהשעטנזים הניו יורקיים האסליים והאותנטיים ביותר. עם זאת, הקשר בין הסאונד הסופר־אגרסיבי שלהם למה שבשנות התשעים התחיל להיות מכונה ראפ־מטאל הוא קלוש ורופף עד בלתי קיים, ואל תיתנו לאף אחד לספר לכם אחרת. בשביל שלושה מחברי הלהקה המקוריים, הסולן־גיטריסט בילי גרזיאדי, הגיטריסט בובי האמבל והמתופף דני שולר (היהודי, מסבירים לכם שעה. ובסדר, לפניו היה מתופף אחר, אבל רק בשנה הראשונה), זהו הביקור השלישי עם הלהקה בישראל, בדיוק 20 שנה אחרי ההופעה הבלתי נשכחת שלהם ברוקסן, ללא שום ספק ההופעה האגרסיבית ביותר שנראתה בארץ (חוץ, אולי, מההופעה של השכנים שלהם, הביסטי בויז).

כותב שורות אלה היה נוכח באותה הופעה וזוכר כמה משמעותית היתה. קודם כל, בניגוד למקובל בהופעות פאנק ומטאל, שבמהלכן מתחלק חלל המועדון לקדמת הבמה - שאליה צמודים האוהדים והאוהדות השרופים, ישר מאחוריהם מעגל הפוגו והריקודים הפרועים, ומאחור הקהל המיושב בדעתו, העומד בשילוב ידיים ומהנהן בראש - בהופעה של ביוהאזארד כל המועדון היה מעגל פוגו אחד ענק. לא היה לאן לברוח. הקהל איבד את זה, כאיש אחד.

ערוץ היוטיוב Montreal

דבר שני, היה מתח רב לפני ההופעה מאחר שהרוקסן היה ידוע בפוזה הקונטרול־פריקית הדוחה, הפטרונית והדכאנית שלו. מאבטחי עבד־כי־ימלוך היו מדכאים ריקודי פוגו באבם, ומי שהרהיב עוז לדפוק "מוש" ולזנק מהבמה לקהל היה מסולק מהמקום. מה יהיה בהופעה של ביוהאזארד? ובכן, בהופעה של ביוהאזארד העבדים הועמדו במקומם. ברגע הראשון שמאבטח ניסה לסלק מישהו, הלהקה הפסיקה לנגן, הבהירה חד־משמעית שזו ההופעה שלהם, הערב שלהם, החלל שלהם והחוקים שלהם.

הם סילקו את המאבטחים מהבמה, והעלו במקומם את המאבטח האישי שלהם, גבר שחור ענק שכינויו, בהתאם, היה "צוציק" (טייני). כל מה שהוא עשה זה לעמוד שם באדישות ובידיים שלובות. אף איש צוות מהרוקסן לא העז להתקרב. וכשמישהו מהקהל ניצל את החופש היקר מפז טיפה יותר מדי וקיפצץ על הבמה טיפה יותר מדי, כל מה שצוציק היה צריך לעשות זה להחוות בנימוס לכיוון הרחבה, והבחור ירד באופן וולונטרי. כך נוצר ברוקסן אזור אוטונומי של כבוד הדדי ואנשים מתעופפים לכל עבר כשחיוך מטופש על פרצופם. היה בלתי נשכח. בואו נראה מה יהיה בשבת.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו