בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שיר חדש לפרדי מרקורי

תעשיית האלבומים והשירים שאחרי המוות, כמו במקרה מייקל ג'קסון, ג'ימי הנדריקס ואחרים, היא תעשייה ענפה וצינית, אבל שני שירים חדשים בכיכובו של פרדי מרקורי מלאי כבוד לזכרו ומורשתו

תגובות

פרדי מרקורי חוזר מן המתים בימים אלה, ולא פעם אחת אלא פעמיים. אלבום האוסף "Queen forever", שייצא בשבוע הבא, יכלול את השיר "There must be more to life than this", דואט של מרקורי עם סופרסטאר מת אחר, מייקל ג'קסון, שהוקלט בשנות השמונים אך לא ראה אור בזמן אמת והופק כעת מחדש על ידי ויליאם אורביט. היום שוחרר שיר נוסף בכיכובו של מרקורי - "Let me in your heart again", שיר של "קווין" שלא יצא מעולם ואף הוא הופק כעת מחדש על ידי אורביט.

השיר שיצא היום הוא חלק מקמפיין RED למאבק באיידס, שמקדמת חברת קוקה קולה. "אהובנו פרדי מרקורי מת לפני 23 שנים, ובזמן הזה נעשתה התקדמות עצומה במאבק נגד האיידס", אמר בריאן מיי, הגיטריסט של "קווין". "אבל אי אפשר להפסיק לפעול מכיוון שיש כעת טיפולים במחלה. רוג'ר (טיילור, המתופף של "קווין") ואני גאים לתת את השיר שנחשף כעת לקמפיין RED, בתקווה שקולו רב העוצמה של פרדי יעניק השראה לעולם פעם נוספת". ההכנסות מהשיר יועברו ישירות לקרן העולמית למלחמה באיידס.

השיר שמקדם את אלבום האוסף החדש של "קווין" והשיר ששוחרר למטרות צדקה הם התוצרים האחרונים של תעשיית האלבומים והשירים שאחרי המוות. זאת תעשייה ענפה וצינית, שמתעלמת לא פעם מהיושרה האמנותית שהיתה למוזיקאי בחייו לשם מיקסום רווחים אחרי מותו. יצוין שחברי "קווין" נהגו בכבוד בזכרו של מרקורי. הם הוציאו רק אלבום אחד אחרי מותו של הזמר ("Made in heaven" מ-1995), אף על פי שבכספות של "קווין" יש בוודאי עשרות הקלטות שלא נעשה בהן שימוש בחייו של מרקורי (מן הסתם בגלל שלא היו מספיק טובות), ואפשר היה להרכיב מהן כמה אלבומים רבי מכר.

שני המוזיקאים ששמם נקשר יותר מכל בתעשיית האלבומים שאחרי המוות הם ג'ימי הנדריקס וטופאק שאקור. בשנים שאחרי מותו ב-1970 יצאו אלבומים רבים של הנדריקס, ביוזמתו של המפיק אלן דגלאס, שהינדס חומרים של הנדריקס כאוות נפשו והוסיף להם ערוצי הקלטה חדשים. האלבומים האלה עוררו את חמתם של מעריצים של הנדריקס ושל בני משפחתו, ובסופו של דבר השליטה בארכיון של הזמר עברה למשפחה, שהמשיכה להוציא אלבומים "חדשים" של הנדריקס, אבל בקצב אטי יותר ובמחויבות אמנותית רבה יותר.

גם טופאק שאקור, שנרצח ב-1996 בגיל 25, הוציא במותו יותר אלבומים מאשר בחייו. האלבומים שיצאו אחרי המוות זכו להצלחה מסחרית גדולה ונמכרו במיליוני עותקים, עד שבאמצע העשור הקודם התעשייה סביב טופאק שככה. האלבום האחרון, "Pac's life" מ-2006, נמכר בפחות מחצי מיליון עותקים.

נדמה שתעשיית האלבומים שאחרי המוות הורידה הילוך באופן יחסי בשנים האחרונות, אולי בגלל הירידה התלולה במכירות האלבומים. הכוכב היחיד שסביבו מתנהלת כעת תעשייה עניפה של אלבומים שאחרי המוות הוא כמובן מייקל ג'קסון. סביב איימי ויינהאוס לא צמחה בינתיים תעשייה כזאת. האלבום היחיד שיצא אחרי מותה הוא "Lioness: hidden treasures".

אחרי מותו של ג'קסון יצאו שני אלבומי אולפן, שלושה סרטים וכמה אלבומי אוסף. המגזין "רולינג סטון" העריך לפני כמה חודשים שבעלי השליטה בהקלטות של ג'קסון יוכלו להוציא עוד לא פחות משמונה אלבומים בעתיד. המשמעות של כמות כזאת תהיה מן הסתם הורדת הסטנדרטים האמנותיים של ההקלטות עד למינימום מחפיר. אבל ספק אם דבר כזה עלול לקרות. האלבום האחרון של ג'קסון, "Xcape", שיצא באמצע 2014, לא הצליח להגיע למקום הראשון במצעד המכירות האמריקאי, אף על פי שהוא כלל "דואט" של ג'קסון עם ג'סטין טימברלייק. ייתכן שהתמריץ הכלכלי של תעשיית האלבומים שאחרי המוות הולך ופוחת.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו