בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תום יורק בראש טבלת הורדות הטורנטים החוקיות של 2014

אלבומו השני של סולן "רדיוהד" יצא השנה להורדה ישירה דרך BitTorrent, אתר שמוכר בעיקר בגין ההורדות הפיראטיות שמתבצעות בו

תגובות

אלבום הסולו של תום יורק, "Tomorrow's Modern Boxes", טורנט דיגיטלי שיצא במפתיע ב-26 בספטמבר עומד בראש טבלת ההורדות (החוקיות) של BitTorrent לשנת 2014, אתר שמוכר בעיקר בגין ההורדות הפיראטיות שמתבצעות בו. מדובר באלבום הסולו השני של סולן להקת "רדיוהד", בהפקת נייג'ל גודריץ'. אלבומו הקודם "The Eraser" יצא בשנת 2006.

על פי פרסומי האתר, בתוך 24 שעות מצאתו נמכרו מעל ל-100 אלף עותקים מהטורנט. בתוך פחות משבוע ימים הוא נמכר מעל למיליון פעמי ובסך הכל, האלבום נמכר מעל ל-4.4 מיליון פעמים בשלושת החודשים מאז צאתו. עותק דיגיטלי של האלבום עולה 6$ וכולל שמונה שירים, את עטיפת האלבום וקליפ לשיר "A Brain in a Bottle". יש לציין שנתוני המכירות של ביטורנט כוללים גם הורדות חינמיות של קובץ טורנט חינמי מצומצם שכלל רק קליפ.

במסגרת העסקה בין המוזיקאי לאתר, העותק הדיגיטלי של האלבום נמכר במשך שלושה חודשים בלעדית דרך ה-BitTorrent Bundle, פלטפורמת מכירות ישירה שהושקה השנה, ויורק קיבל לכיסו מעל ל-90 אחוזים מהרווחים. בהודעה לעיתונות עם צאת האלבום כתבו יורק וגודריץ': "זהו ניסוי שבודק אם הציבור יוכל להתמודד עם המכניזם של המערכת הזו. אם זה עובד יפה, זו יכולה להיות דרך אפקטיבית להחזיר שליטה לצרכנות האינטרנט למי שמייצרים את האמנות, ולאפשר ליוצרי המוזיקה, הקולנוע, או כל תוכן דיגיטלי למכור אותו בעצמם, ולעקוף את שומרי הסף שמינו עצמם לתפקיד זה. אם זה יעבוד לנו, כל אחד יוכל לעשות בדיוק מה שאנחנו עשינו".

20 אלף מוזיקאים הצטרפו ל-BitTorrent Bundle, שמות מוכרים לצד יוצרי רשת מתחילים. במקום השני בטבלת המכירות של האתר נמצא דיפלו ובמקום השלישי גרמטיק. נתוני המכירות של ביטורנט אינם נכללים בטבלאות הרשמיות של מכירות אלבומים.

אלבומו של יורק יצא במקביל על גבי תקליט ויניל, ולפני יומיים הוא יצא למכירה גם דרך חנות המוזיקה האינטרנטית בנדקמפ, ושם יצא במסגרתו שיר חדש "You Wouldn't Like Me When I'm Angry" שאותו מאפשר יורק למעריציו לקנות במחיר גמיש.

זוהי לא הפעם הראשונה שיורק מתנסה בשיווק דיגיטלי עצמאי של מוזיקה במטרה למצוא מודל שיאפשר לאמנים להרוויח מיצירתם. כבר בשנת 2007 יורק ולהקתו "רדיוהד" עזבו את חברת התקליטים EMI בטריקת דלת, והציעו את אלבומם "In Rainbows" באינטרנט במכירה לציבור בסגנון "שלם כפי יכולתך". את האלבום "The King Of Limbs" הם הוציאו בעצמם ובזול. בהמשך יורק ביקש להוציא את אלבומיו משירות המוזיקה ספוטיפיי במחאה על כך שהאתר לא משלם די תמלוגים ליוצרים צעירים. הביקורות על האלבום היו ברובן אוהדות, אך בחלקן מובעת טרוניה על כך שניסיונותיו של יורק לחדש באפיק ההפצה מגיעות על חשבון הניסיונות לחדש ולרגש במוזיקה שלו, ושפרויקטי הסולו שלו מדגישים כמה חשובה הלהקה שלו.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו