שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

"רד בנד" וריטה עשו קאבר מוצלח לאלישה קיז

וגם: ליאור נרקיס שומר על ארשת מפוכחת של גבר מתוסכל וסמדר אקראי משחקת יפה בין מינימליזם למקסימליזם

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

"רד בנד" וריטה – 
"Fallin'". זאת ריטה? בטוח? כי זה לא נשמע כמו ריטה. הקול הנשי בגרסה החדשה של "רד בנד" ל"Fallin'" של אלישה קיז נשמע כמו קול חזק אך חסר ייחוד של זמרת סול. זה לא נאמר לשלילה. להיפך. אילו ריטה היתה מבצעת את הבלדה הנפלאה של קיז, שהיתה אחד משירי העשור הקודם בפופ העולמי, בסגנון ההומה והמשתפך שלה, התוצאה היתה עלולה להיות "מרגשת", כלומר ההיפך משיר שכיף לשמוע. הקאבר של ריטה ו"רד בנד", לעומת זאת, מצויד במקדם כיף גבוה, כמו שצריך בעסקי הקאברים נטולי היומרה. גיל תורן ודודוש קלמס, שהפיקו את השיר, הוציאו אותו לחלוטין מאזור בלדת האר־אנ'־בי, הגבירו את הקצב פי שניים או שלושה, הציבו בקדמת המיקס גיטרות וקלידים בווליום גבוה ונוצץ והניחו את "Fallin'" בנקודה המוצלחת שבה רוק פופיסטי נושק להיי־אנרג'י. דונה סאמר היתה הופכת את הקאבר הזה לחזיז היסטרי, אבל גם הזמרת שנטען כי היא ריטה עושה עבודה טובה.

סמדר אקראי – "אל תסתכלי לאחור".  אקראי תוציא בסוף החודש אלבום שני, ואם הסינגל החדש שלה משקף את סגולותיו של האלבום כולו, יהיה מעניין להקשיב לו. יש ב"אל תסתכלי לאחור" משחק יפה בין מינימליזם למקסימליזם, בין מלים ולחן שמצמצמים את עצמם למעין מנטרות קצרות לבין הפקה עשירה ויצירתית (של מתן ספנסר ואורי רוסו) שפותחת את השיר ומגלגלת את העלילה הרגשית שלו אל מקומות טעונים ואפילו מסוכנים, שמצדיעים בארכיטקטורה המוזיקלית הדחוסה שלהם ל"פורטיסהד" ולביורק. התחושה המתוחה של השיר נובעת גם מכך שהדיבור של אקראי עם עצמה מתמקד רק בציוויים שליליים. "אל תסתכלי לאחור", היא שרה, ואחר כך: "אל תסתכלי לתהום". או.קיי, אז לאיפה כן להסתכל?

ליאור נרקיס – "ריחות של אלכוהול". "דרך השלום" חישב כידוע מחדש את המסלול הטקסטואלי של הפופ המזרחי, ו"ריחות של אלכוהול", השיר החדש של ליאור נרקיס (מלים ולחן: גילי זכאי), הוא אחד התוצרים המוצלחים של התהליך הזה. זה לא שיר אטרףףףף וגם לא בלדת קיטש, שתי סוגות שנרקיס אוהב בדרך כלל. הפעם אנחנו במגרש של "החיים עצמם", של השגרה הלא זוהרת, ושל התהום הפעורה בינו לבינה. תוכנית לבילוי זוגי במועדון עולה על שרטון כשהיא נרדמת על הספה בטרנינג. הוא מתבאס אך מחליט לצאת למועדון בלעדיה. קורים שם כל מיני דברים, בעיקר בראשו כך נדמה, אבל זה לא הסיפור שהיא תשמע כשהיא תתעורר: "כשאחזור הביתה אשקר לך, לא הפסדת שום דבר, שום דבר / רק עשן סיגריות, ריחות של אלכוהול / כמה חברה מזייפים את השיר שאת אוהבת". הלחן חביב, עם בית שמדשדש כמו שגרת הטרנינג ופזמון שמרים כביכול כמו הוודקה במועדון אבל לא הולך עד הסוף ושומר על ארשת מפוכחת של גבר מתוסכל. טיפול זוגי נראה כמו רעיון לא רע בכלל.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ