תוכנית תואר שני בחוג למוזיקה בחיפה

התוכנית החדשה, שאושרה בימים אלה, תיפתח בשנת הלימודים הקרובה

נעם בן זאב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נעם בן זאב

החוג למוזיקה בחיפה זכה להעלאה משמעותית במעמדו האקדמי עם חנוכתה של התוכנית החדשה שלו לתואר שני, תוכנית שאושרה בימים אלה ותיפתח בשנת הלימודים הקרובה (תשע״ו). החוג נוסד ב-2001, ובראשו עמדו מהיווסדו מלחינים, ולימים פרופסורים: תחילה עודד זהבי, אחריו איתן שטייברג, והשנה נגמרה הכהונה של ראש החוג השלישי, יובל שקד; ובין הדמויות הבולטות שפעלו בחוג היה גם המלחין אריק שפירא. החוג הוא חלק מבית הספר לאמנויות שהוקם לפני כעשור וזכה לבניין משלו באוניברסיטה, המשכן לאמנויות ע״ש הכט, ובו גם החוגים לתיאטרון ולאמנות.

תוכנית התואר השני כוללת שלושה תחומי התמחות: מוזיקולוגיה, שהיא חקר המוזיקה מהיבטיה ההסטוריים; אתנומוזיקולוגיה, או בהגדרתה המעודכנת יותר: מוזיקה ותרבויות בנות זמננו, משמע חקר המוזיקה עם דגש על תרבויות חוץ מערביות ולא קאנוניות; וקומפוזיציה - תחום התמחות טבעי בחוג שהמעמד של קומפוזיטורים בייסודו והובלתו הוא כל כך משמעותי.

יובל שקד, ראש החוג למוזיקה היוצא באוניברסיטת חיפהצילום: דניאל צ'צ'יק

״רבים מהבוגרים שלנו חיכו לנו, ולא הלכו ללמוד לתואר שני במקומות אחרים״, אומר פרופ׳ יובל שקד, ״והם קהל היעד של התוכנית - יחד עם כל בוגר ממוסדות אחרים שיבחר בכך. היבט ייחודי בתוכנית הוא לימוד בקבוצות התמחות וסדנאות, שיעניקו מסגרת של דיון ודו-שיח בין התלמידים״, בור מוסיף, ״וכן והדרכה בעבודת המחקר או ביצירת הגמר למתמחי הקומפוזיציה; ובנוסף - סדנאות של מומחים אורחים, בכירים בתחומם מחו״ל״.

ראשת החוג הבאה, ד״ר אביגיל ווד, היא אתנומוזיקולוגית, ובין המובילים הנוספים בסגל הבכיר הוא ד״ר אלון שב, מומחה במוזיקולוגיה הסטורית - שניהם יקחו חלק גם כן בהוראה בתוכנית החדשה: ״תואר שני לכל חוג מהווה התפתחות מאוד משמעותית״, אומר שקד, ״מעבר לנטייה הטבעית של כל גוף לשאוף ולגדול, זה משנה את מהות הלימודים עצמם. תוכנית מחקר משמעה עוזרי מחקר, ומלגות, ומרכזי מחקר - ואתגר חדש למרצים, לעמוד באמות מידה מקצועיות גבוהות יותר. תואר שני דורש גם גיוס כוחות הוראה חדשים, ולפיכך הוא מקרין גם על התואר הראשון, שבו הסטודנטים מקבלים פרספקטיבה אחרת, אפשרות להסתייע בבוגרים, ומנגד אפשרות של הבוגרים ללמד בעצמם. והיא גם משנה את פרופיל הסטודנטים כי חוג שנותן אופק של תואר שני מביא תלמידים שתחומי ההתמחות השונים הם יותר בנשמתם. התוכנית היא צמיחה וזאת חשיבות מאוד גדולה שלה- ואני בעד צמיחה, שנותנת הזדמנות לאוורר ולאפשר דינמיקות חדשות ואופני שיחה והתנהגות חדשים״.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ