שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

הישראלי שהפך את ריהאנה ל"בחורה הכי שמחה בעולם"

רועי נחום הפך בשנים האחרונות לאמן החצר של סצינת ההיפ־הופ. אחרי שיצירותיו נרכשו על ידי ביונסה, ג'סטין טימברלייק ואלישיה קיז, בחרה כעת ריהאנה ציור שלו לעטיפת אלבומה החדש

דפנה ארד
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עטיפת האלבום החדש שעיצב רועי נחום
דפנה ארד

בשבוע שעבר, בגלריה Mama בלוס אנג'לס, חשפה ריהאנה את עטיפת האלבום הקרוב שלה, "אנטי", בפתיחה נוצצת של תערוכת ציורי שמן שיצר בשבילה האמן הישראלי רועי נחום. האמן, בן 35, הוא יליד ירושלים, בוגר בצלאל וקופר יוניון, שמתגורר בתשע השנים האחרונות בסוהו של ניו יורק. בעבודותיו האחרונות הוא מצייר על קנבסים שעליהם מוטבעת שירה בכתב ברייל ומציג תערוכות בערים מרכזיות בעולם. עכשיו הוא יכול להוסיף לקורות החיים שלו גם המלצה חמה מריהאנה שכינתה אותו בהשקה "אמן גאון".

נחום נהפך בשנים האחרונות לאמן החצר של סצינת ההיפ־הופ, לאהוב הסלבריטאים. לצד אספני אמנות, יצירותיו נרכשו על ידי ביונסה, ג'סטין טימברלייק, ג'סיקה בייל,לאונרדו דיקפריו,אלישיה קיז ואחרים. ריהאנה נחשפה לאמנות של נחום בזכות טיירן "טייטיי" סמית, יד ימינו של ג'יי־זי. הם עבדו באולפן על אלבומה החדש ובארבע בבוקר השיחה גלשה לכך שהוא דיבר על יצירת אמנות של נחום שהוא רכש לאחרונה. בראיון עם נחום הוא מספר שבשלב זה: "היא יצרה אתי קשר והתחלנו לדבר על רעיונות ועל אמנות ומהרגע הראשון היה לנו רעיון ברור של מה שרצינו לעשות. עבדנו על הקונצפט במשך שנה, והוא סוף סוף יצא לאור, ושנינו מאוד מרוצים מהתוצאה ומהפידבק שקיבלנו".

סצינת הפופ וההיפ־הופ מצפה בכליון עיניים לאלבום האולפן השמיני של הזמרת ילידת ברבדוס. אלבומה הראשון מאז 2012, אז הוציאה את "Unapologetic" ובתוכו את הלהיט "דיאמונדס". בשבע השנים שקדמו לאלבום זה היא הוציאה שישה אלבומים, כמעט כל שנה בסתיו, הרגל שיצר רחש בתעשייה על אלבומים שנגנזו ופרשנות מוגזמת מצד מעריציה לגבי כל תמונה או ציוץ שהעלתה לרשתות החברתיות. הציפייה התעצמה עוד יותר השנה לאחר שריהאנה הוציאה שלושה קליפים; בינואר יצא “FourFiveSeconds” בשיתוף פול מקרטני וקניה וסט, במארס יצא “Bitch Better Have My Money” האלים ובאפריל יצא “American Oxygen” האקטואלי.

לכן כש"רי רי" הזמינה את נציגי התקשורת, מעריצים נבחרים וכמה סלבריטאים לאירוע לחשיפת האמנות של האלבום הם ציפו שתבצע שיר או שניים, או לפחות שתודיע רשמית על מועד יציאתו לחנויות ולאתרי המוזיקה. במקום, הוגשו להם כיסויי עיניים אדומים, והם התבקשו למשש קנבסים שעליהם הודפס בכתב ברייל גדול ממדים שירה של קלואי מיטשל, משוררת שהגיעה אף היא לאירוע.

ריהאנה ורועי נחום בשבוע שעבר בגלריה Mama בלוס אנג'לס שם חשפה את עטיפת האלבום הקרוב שלה, "אנטי"צילום: אי־אף־פי

החלק העיקרי של הערב התחיל כשריהאנה נכנסה לגלריה, בעקבים ובליפסטיק שחור כשבידה כוס עם משקה אלכוהולי צהבהב. לקול מחיאות כפיים, ולרשרוש המצלמות, וטירלול הסמארטפונים, שלושה עובדים שהסתייעו בסולם חשפו את הקנבס הענק שעד לאותו רגע הוסתר מאחורי וילון אטום – עטיפת האלבום.

ריהאנה הודתה שזוהי העטיפה שהיא הכי מרוצה ממנה לאורך הקריירה שלה, וסיפרה לנוכחים על הקשר שלה עם נחום: "התאהבתי בו כי הרגשתי שיש בו שאר רוח, באמנות שלו יש שכבות מרובות ולכן החלטתי לשתף אתו פעולה. אחרי שנפגשנו שוחחנו על הדרישות הוויזואליות שלי, על מה יהפוך אותי לילדה הכי שמחה בעולם".

היא הציגה את היצירה בהתרגשות ואמרה "זאת אני כילדה קטנה, ביום הראשון בגן הילדים, הוא לקח את התמונה ופירש אותה מחדש בדרכו שלו, והצליח להגיש את המסר שרציתי להעביר".

נחום הסביר: "הציורים שיצרתי לעטיפת האלבום מתארים ילדה שכתר זהב מכסה את עיניה, ובלון שחור קשור חזק לזרועה. ציירתי אותה בכמה זוויות מצטלבות, כדי להראות שהאמת היא בעיני המתבונן. הילדה שכתר חוסם את מבטה מייצגת את עיוורונו של האדם כתוצאה מערכים שמתנגשים עם תשוקות. זאת בשעה שהבלון המנופח, קל מהאוויר, מגלם את אפשרות הבריחה ואת הרצון האנושי להתעלות מעל המציאות הפיזית. בשביל הצד האחורי של עטיפת האלבום יצרתי ציור שמן של אותה ילדה מאחור. שתי העבודות מבוססות על שכבה של שירה בכתב ברייל.

"האמנות שלי בוחנת את התפישה האנושית וחוקרת את הגבולות בין הוויזואלי ללא־ויזואלי. העבודות שלי פוקחות עיניים. אני בודק את החזון הפנימי של הצופה ובוחן אם אנחנו רואים מה שאנחנו חושבים שאנחנו רואים. כחלק מתהליך העבודה, כיסיתי את עיני למשך שבוע שלם, כי לפעמים כדי ממש לראות צריך לחסום את המבט. אני עובד עם כתב ברייל על הקנבסים בשנים האחרונות, דבר שלא רק מאפשר לי להרחיב את הקשר שלי לעיוורים, הוא גם מאפשר לאנשים רואים להתמודד עם הפחדים הקמאיים שלהם. אני ממליץ לאנשים לגעת ביצירות שלי, כי אני מרגיש שזה מעורר את האמנות ושובר את המחסומים בין הצופה לבין ה'אובייקט הקדוש'".

שירה בכתב ברייל, רועי נחוםצילום: רועי נחום
"מי מלח", רועי נחוםצילום: רועי נחום
רועי נחום, פורטרט עצמיצילום: רועי נחום
שירה בכתב ברייל, רועי נחוםצילום: רועי נחום
היצירה "דמעות של צחוק" של רועי נחוםצילום: רועי נחום

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ