בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

זו ככל הנראה ההופעה הכי טובה שתהיה כאן בזמן הקרוב

אדריאן בילו, שניגן עם דיוויד בואי ופרנק זאפה, חריף ורענן גם בגיל 66. כדאי יהיה להיות שם כשהוא יעלה על הבמה השבוע בתל אביב בראש הטריו שלו

5תגובות
אדריאן בילו
Gary & Jill Bandfield /Tourbusli

מותו של דייוויד בואי דילדל את המאגר המצומצם ממילא של מוזיקאים שמצליחים לשמור על חדות מפליאה בעשור השביעי לחייהם. אבל נותרו עוד כמה מוזיקאים כאלה, ואחד מהם יופיע בישראל השבוע. זהו אדריאן בילו, שניגן עם בואי (וגם עם פרנק זאפה) בסוף שנות ה–70, אחר כך נהפך לחבר מוביל בלהקת "קינג קרימזון", וכיום, בגיל 66, נשמע רענן וחריף כפי שהיה תמיד. בילו יופיע ביום רביעי בבארבי תל אביב עם הסיירת המובחרת שהוא מנהיג, "Adrian Belew Power Trio". לא מופרך להמר שזאת עומדת להיות ההופעה הטובה ביותר שתהיה כאן בזמן הקרוב.

ייתכן ששימור הרעננות של בילו נובע גם מכך שהוא לייט בלומר, מלבלב מאוחר. קשה להאמין כששומעים את צליל הנוירוזה האורבנית של הגיטרה שלו, אבל עד גיל 27 הוא היה גיטריסט בלהקת קאוורים בנאשוויל ותהה אם אי פעם יפרוץ את מעגל הברים. זה קרה בזכות פרנק זאפה, שבא לראות את בילו מנגן (לפי אחד הסיפורים בעצת הנהג שלו) וצירף אותו ללהקה האדירה שלו.

בלהקה של זאפה, שבה בילו שימש גם זמר לעת מצוא, אפשר היה כבר לשמוע את החתימה הייחודית שלו. "יש המון גיטריסטים נהדרים, אבל אם אתה מצליח למצוא את פיסת הנדל"ן שלך, מצבך טוב. הגעת למשהו", הוא אמר לא מזמן בראיון. הנגינה של בילו מדויקת להפליא ועם זאת חופשית מאוד. זוויתית אבל סוחפת. הוא לא מפחד לפלרטט עם האקספרימנטלי, אבל גם כשהוא מתנסה יש תמיד אלמנט של הנאה ושמחה בנגינה שלו.

זאפה לא היה היחיד שהתרשם מבילו. כשדייוויד בואי נזקק לגיטריסט בסוף שנות ה–70, בריאן אינו המליץ לו על בילו. אחרי תקרית במסעדה בברלין, שבה זאפה הגיב על ניסיונו של בואי לגנוב ממנו את בילו בקללה האגדית "לך תזדיין, קפטן טום", בילו הצטרף לבואי וניגן אתו בהופעות וגם באלבום "Lodger" מ-1979. כשרוברט פריפ החליט להפעיל מחדש את "קינג קרימזון" בתחילת שנות ה–80, אחרי כמה שנים של הפסקה, הוא פנה אל בילו והציע לו להצטרף. ב–30 השנים הבאות בילו היה בורג מרכזי ב"קינג קרימזון" ותלכיד הגיטרות שלו עם פריפ הגדיר את הצליל של הלהקה, שהיה שונה בתכלית מהצליל של "קינג קרימזון" המוקדמים.

לצד הפעילות ב"קינג קרימזון" בילו הקליט אלבומי סולו רבים וגם ניגן בלהקה הרבה פחות ידועה, "The Bears". לפני כעשר שנים הוזמן להעביר כיתת אמן ב"בית הספר לרוק", אחד המוסדות המצליחים בעולם ללימוד מוזיקה פופולרית, שהבעלים שלו הוא מעריץ של זאפה. בבית הספר הוא פגש אח ואחות צעירים, אריק וג'ולי סליק, שהיו סטודנטים מצטיינים במוסד. כשבילו שמע את אריק (תופים) וג'ולי (בס) מנגנים הוא החליט להקים אתם הרכב, הפאואר־טריו של אדריאן בילו.

זאת הלהקה שתבוא השבוע לתל אביב, והיא נהדרת. לפני כשנתיים, כשבילו היה בארץ עם להקת "קרימזון פרוג'קט", אפשר היה להתרשם על קצה המזלג מהעוצמה ומהעוקץ של הפאואר־טריו. "קרימזון פרוג'קט" היא שישייה מודולרית, שבנויה משתי שלישיות. אחת מהן היא הפאואר־טריו, ובהופעה ההיא בהיכל התרבות בתל אביב (בלי אריק סליק, שהוחלף על ידי מתופף אחר) היא ניגנה בערך 20 דקות – מספיק כדי להבין שזה ממש לא מספיק. המוזיקה ששלושת הנגנים הפיקו מהכלים שלהם היתה מהירה, אינטנסיבית, דינמית ומפתיעה. כמו שלושה נגנים מעולים שעומדים באמצע רחוב, מנסים לנגן, נחתכים כל הזמן על ידי סירנות אמבולנסים ורעשים אורבניים אחרים, ולבסוף מבינים שהם צריכים לשלב את הרעשים האלה בתוך המוזיקה שלהם. ביום רביעי הם ינחתו ברחוב קיבוץ גלויות בתל אביב. כדאי מאוד להיות שם.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו