המלחין הוותיק של ז׳אנר גיבורי העל פורש: ״אין לי מה לחדש יותר״ - מוזיקה - הארץ

המלחין הוותיק של ז׳אנר גיבורי העל פורש: ״אין לי מה לחדש יותר״

הנס צימר הלחין פסקולים ליותר מ–120 סרטים, בהם "באטמן נגד סופרמן". הוא הסביר את פרישתו: "אי אפשר לכתוב רק בשביל כסף, כסף לא מעורר השראה"

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
המלחין הנס צימר
המלחין הנס צימרצילום: רויטרס
דפנה ארד

הנס צימר, אחד ממלחיני פסקול הסרט החדש "באטמן נגד סופרמן", הודיע היום (רביעי) בראיון לבי־בי־סי שהוא "פורש רשמית מעסקי גיבורי העל. זה אני, היה לי קשה מאוד למצוא שפה חדשה ולהגיד משהו מעניין בסרט הזה".

המלחין יליד גרמניה, בן 58, זוכה פרס האוסקר ופרסי גראמי וגלובוס הזהב, הלחין פסקולים ליותר מ–120 סרטים מאז שנות ה–80; עמם נמנים בין היתר "מלך האריות", "התחלה", "גלדיאטור", "הסמוראי האחרון" ולאחרונה גם "ספיידרמן המופלא 2".

באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק טריילר שני מתורגםקרדיט: טריילרים זאת אומנות גיא גוטמן

בראיון אמר צימר: "טרילוגיית 'האביר האפל' אולי נראית לכם כמו שלושה סרטים, בעבורי מדובר ב–11 שנים מחיי. אי אפשר לכתוב רק בשביל כסף, חייבים למצוא השראה, וכסף לא מעורר השראה. פחד מעורר השראה, ובעיקר פחד מדד־ליין".

הסרט "באטמן נגד סופרמן", שבו משחקת גל גדות הישראלית בתפקיד וונדרוומן, הכניס יותר מ–424 מיליון דולר בקופות ברחבי העולם בסוף השבוע הראשון להקרנתו, הפתיחה הרביעית בהצלחתה בהיסטוריה, למרות שורה ארוכה של ביקורות גרועות.

בראיון קודם, שהעניק ל"DC Entertainment", אמר צימר שכאשר במאי הסרט, זאק סניידר, ביקש ממנו להלחין את הפסקול שלו, הוא מיד נתקף פאניקה וסירב להצעה. "אני לא יכול לעשות את זה", הוא אמר, ואז הציע לעבוד על כך יחד עם טום הולקנבורג (Junkie XL). לבסוף, אחד האתגרים הגדולים ביותר בעבודה על הסרט היו הלחנת המוזיקה לתפקיד של וונדרוומן. "ניסינו 100 אלף כיוונים וכולם התפקששו", סיפר צימר, "עד שנזכרתי בחברה שלי, צ'לנית, כשפוגשים אותה לראשונה היא עושה רושם של אשה אלגנטית ושקטה מאוד — עד שהיא תופסת את הצ'לו, שמשמש בעבורה חרב. כשהיא מנגנת היא נהפכת לוונדרוומן".

אלבום הפסקול של הסרט יצא לחנויות כבר ב–18 במארס וכולל 18 רצועות שמע. הבמאי סניידר אמר על הפסקול: "הנס וטום יצרו עולם מוזיקלי משכנע, מעניין ומותח בעבור באטמן, והמשיכו להרחיב את הכיוונים והעולם המדהים שהנס הלחין עוד קודם בעבור סופרמן. הם התאימו את החזון שלהם לנקודת המבט שלי, והתייחסו לדמויות באור החדש ששופך עליהם הסרט. הם הצליחו לתמוך בהיבט הוויזואלי של הסרט בצורה שמביאה אותו לרמה אחרת. הם למעשה יצרו את המרקם הסופי, ניגנו את התו האחרון בתהליך בריאת העולם של הסרט".

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ