בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אלבום חדש לבלאד אורנג', המוזיקאי שמערער על המודל הסטרייטי והקשוח של ההיפ־הופ

4תגובות
בלאד אורנג'. לוחץ על יותר מדי מתגים תרבותיים נכונים של הרגע
Josh Brasted / WireImage / Getty

כתום היה השחור החדש כבר לפני ארבע שנים, כשזמר האר־אנ'־בי פרנק אושן הוציא את "Chanel Orange", אחד האלבומים הבולטים של 2012. שנה לאחר מכן המוזיקאי שקורא לעצמו Blood Orange הוציא את אלבומו השני וביסס עוד יותר את הסאונד השחור־כתום: שירה גבוהה ורכה, שילוב של אלקטרוניקה עם אר־אנ'־בי, ובעיקר שרטוט דיוקן חדש של גבר שחור, שמערער על המודל הסטרייטי והקשוח של ההיפ־הופ.

בלאד אורנג', ששמו האמיתי הוא דב (Dev) היינס, הוציא בשבוע שעבר את אלבומו השלישי, "Freetown Sound" (פריטאון היא בירת סיירה ליאון, שממנה בא אביו של היינס), ומגזיני המוזיקה האמריקאיים לא מפסיקים לשבח אותו.

אפשר להבין מדוע, גם אם "פריטאון סאונד", שמארח בין השאר את דבי הארי ונלי פורטדו, נשמע לפעמים כמו אלבום שלצד המוזיקה הטובה שיש בו, לוחץ על יותר מדי מתגים תרבותיים נכונים של הרגע: זהות, גזע, מגדר, פוסט קולוניאליזם, נוסטלגיה לפופ של שנות ה–80 והשפעות של ג'ז משנות ה–60. "האלבום הזה", אמר היינס, "מוקדש לכל מי שאמרו לו שהוא לא מספיק שחור, או שהוא שחור מדי, או לא מספיק קוויר, או קוויר אבל בצורה הלא נכונה".

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו