אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בעיות שמיעה: ג'וליאן קזבלנקס חוזר

צ'לסי וולף מוציאה קליפ מטריד ויפהפה, מפיק האמביינט פליינג לוטוס משתף פעולה הראפר קנדריק לאמר, רותם אור משנה את השם ומוציאה שיר בלייבל BLDG5, ולמטיבי הלכת: אלבום חדש ללהקת Earth

תגובות

מהדורה שביעית של בעיות שמיעה יוצאת לדרך: טור שמביא את כל המוזיקה החדשה והמומלצת מסצינות השוליים בארץ ובחו"ל (וקצת מיינסטרים כי גם שם לפעמים יש דברים טובים), אלבומים, אמנים ולהקות אינדי מרחבי הרשת.» לכל הטורים של בעיות שמיעה» אינפקציה חוזרים להופיע: ראיון עם גיא שמי» כיצד שרד מועדון עשן הזמן את צוק איתןסולל בונה  ג'וליאן קזבלנקס, הפרונטמן הנאה להחריד של The Strokes הנהדרים, חוזר סוף סוף לטפח את קריירת הסולו שלו, אותה זנח מעט מאז אלבום הבכורה המצוין "Phrazes For The Young" ב-2009. אחד מזמרי הפלצט הכי טובים שיצאו מארצות הברית (או בכלל, אחד הזמרים הטובים) הוציא בתחילת החודש שיר חדש בשם "Human Sadness", שאורכו כ-11 דקות מופלאות של מוזיקה לא פחות ממצוינת. מחוזק בפרויקט הצד "The Voidz", שגם חתומים בלייבל העצמאי שלו, קזבלנקס צולל עמוק לתוך מסע אלקטרוני מרתק בעולם הסינת'-פופ. את הדרך לשם החל כבר באלבומם האחרון של להקת האם, שגרר דעות חלוקות בעקבות המעבר החד, מהרוקנרול בו הם מומחים. עם בסיס חזק של הגיטרות החורקות שמזוהות איתו כל כך, אפקטים ווקאליים כבדים, אווירה מעט אפלולית ומעברים מוזיקליים בין ז'אנרים, הסינגל הזה מהווה בשורה ראשונה ומסקרנת מתוך האלבום "Tyranny" שקזבלנקס וההרכב צפויים להוציא ב-23 בספטמבר. כבר לא יכולה לחכות לאלבום.

לא מפחד להשתנות. Julian Casablancas+The Voidz בשיר "Human Sadness":

אבות המזון של שולי המטאל להקת Earth היא אחת מחלוצות תת הז'אנר Drone-Metal, יציר כלאיים בין הכבדות והרעשנות של מוזיקת המטאל לבין האיטיות והמינימליות של מוזיקת הדרון. הלהקה האמריקאית, שקיימת מאז 1989 עם הפסקה אחת ארוכה והרבה חילופי הרכב, הוציאה החודש אלבום שמיני ומעולה בשם "Primitive And Deadly". היצירה של Earth, כמו רבות מהלהקות הפועלות בז'אנר, מתאפיינת במשיכת הצלילים, רפפטיביות ועומס דיסטורשן. השירים באלבום בדרך כלל ארוכים מאוד ומעטים, ולרוב אין שירה. לעתים הם אף מצרפים סולנים מהרכבים אחרים: באלבום החדש למשל מתארח יקיר הטור מארק לאנגן, בשני שירים. אין ספק שלהקות מהסוג הזה מיועדות למטיבי לכת ולסבלנים במאזינים, מכיוון שהמוזיקה שלהם לא רק דורשת מצב רוח מאוד מסוים, אלא גם נכונות להתמסר אל המנגינות.

התאהבות מיידית לא, צלילה איטית כן. Earth עם האלבום "Primitive And Deadly":

כיצד יוצרים ארמגדון מוזיקלי ואם כבר בדרון עסקינן, אחת הנשים החזקות והמעניינות בתחום היא צ'לסי וולף, סינגר-סונגרייטרית אמריקאית שמלווה בלהקה תחת שמה, ומייצרת מוזיקה אפלה ואפילו מבעיתה ואחוזת אימה לעתים. בתוך המסגרת המוזיקלית של דרון וארט-פולק היא עוסקת בשיריה בנושאים רבים הקשורים לאמיתות של קיום וטבע, מורכבותו של הכאב, ואידאלים של אהבה ויופי. באופן מנוגד למדי לאופי היצירה שלה, שיכולה להיתפס כמורבידית, וולף מציגה דמות נשית ואופטימית שמכילה את הסתירות שקיימות בנו, ומשכילה לגדול ולהתבגר מתוכן. אלבומה האחרון "Pain Is Beauty" יצא ב-2013 וקיבל דירוגים גבוהים מאוד, מתוכו השיר "Feral Love", התנגן בטריילר של העונה הרביעית של הסדרה "משחקי הכס", דבר שללא ספק קידם את וולף לליגה של הגדולים. החודש היא הוציאה קליפ לשיר הנפלא "Kings", בו מופיעים אימג'ים מטרידים שמתכתבים, איך לא – עם סוף העולם.

אופטימית כבר אמרנו? Chelsea Wolfe עם הקליפ "Kings":

היפ הופ פוגש פסנתר אחד הדברים הכי מרגשים שצצו ברשת בשבועיים האחרונים הוא כנראה הקטע החדש שהוציא סטיבן אליסון, הלא הוא מפיק האלקטרוניקה וההיפ-הופ הנסייני Flying Lotus, בו שיתף פעולה עם הראפר קנדריק לאמר. כבר זמן מה ששיתוף פעולה כזה מתבקש בקהילת המאזינים של השניים, בעקבות כך שהסקרנות המוזיקלית והסגנון שלהם משיקים בלא מעט נקודות, ובמיוחד עקב הפופולריות שלהם כדמויות מובילות בסצינת ההיפ-הופ האלקטרונית. השיר החדש נקרא "Never Catch Me", והוא חודר למחוזות חדשים ומעניינים של ג'אז, בקלילות וטבעיות מעוררת קנאה שאופיינית לפליינג לוטוס. כנראה שהאלבום החדש והחמישי - "!You're Dead" שצפוי לצאת ב-6 באוקטובר, הולך להיות מאתגר ומפתיע למאזינים הקבועים. שווה המתנה, ללא ספק.

ניסוי ללא טעייה. Flying Lotus עם Kendrick Lamar בשיר "Never Catch Me":

ציון לשבח אי אפשר בלי יהלום ישראלי לסיכום: רותם אור, מוזיקאית שאלבום הבכורה שלה "Hard Magic" מ-2012, ערער יסודות בסצנה האלקטרונית שצומחת בארץ, שחררה לפני כמה ימים סינגל חדש לרשת. אור מיתגה את עצמה מחדש עם שם הבמה "Totemo", והחלה לעבוד עם הלייבל הישראלי והעצמאי "BLDG5", (בו חתומים גם 3421, Helfer, ו-Garden City Movement). לפני כמה ימים עלה לחשבון הסאונדקלאוד של הלייבל השיר "Host", שהוא בעצם שיר ישן שכתבה ועיבדה מחדש, לקראת אי.פי בשם "Heavy as My Dreams" שצפוי לצאת ב-3 בנובמבר השנה.אין לאור כיוון מוזיקלי חדש או התנסויות מפתיעות, רק התמדה ויציבות באיכות השירים שהיא כותבת. הפקה מרשימה ומוקפדת, איתה הציבה רף כבר באלבומה הקודם, עבודת מחשב דקדקנית שמייצרת סאונד חם ועשיר, וקולה המקסים של אור, כל אלה מייצרים טראק שאי אפשר להגדיר אותו מלבד "שואף למצוינות". לצד עדי אולמנסקי, היא מייצגת היטב את הכוח הנשי בסצינה האלטרנטיבית בארץ – וגם בחו"ל, עם סטנדרטים גבוהים של עבודה, ובחירה אמנותית שמתחברת למה שקורה בעולם. לא נותר אלא לעקוב אחריה באדיקות, כי אין ספק שרותם אור – או בשמה החדש Totemo, בדרך לגדולות.שומרת על מסתוריות ושואפת גבוה. Rotem Or תחת השם Totemo עם "Host":

כתבות שאולי פספסתם

*#