אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סינגל שוט: דודו אהרון ממחזר, אסף אבידן ממציא את עצמו מחדש

וגם: פאניק אנסמבל נשמעים אחרת, חן אהרוני מייצר פופ ישראלי משובח ושי-לי עטרי מאכזבת עם סינגל שני שלא תואם את מידותיה

תגובות

בוקר אחד קם אמן, מעמיס את הגיטרה על הגב, משחזר בראשו את השיר החדש שכתב וצועד אל האולפן. כשהוא מגיע מקבל את פניו המפיק המוזיקלי, ואחרי קפה קצר וסיגריה הם מתחילים לעבוד. כל אחד מהם מגיע עם דעות משלו, חשקים משלו וכיוונים מוזיקלים אחרים יותר או פחות. השילוב ביניהם חייב להיות סימביוטי, וחייבת להיות עבודת צוות עם הרבה קשב ופתיחות ראש, אחרת מתקבל תוצר מנוכר ומנותק, שאין שום סיכוי שיתקבל בברכה אצל הקהל, שיודע להריח אנרגיות כמו שדבורה מריחה צוף. » סינגל שוט - כל הטורים

כמו כל דבר בחיים, לפעמים זה עובד ולפעמים לא, החוכמה היא לדעת מתי זה לא עובד, ולמה. אסף אבידן, למשל, יכול לישון בשקט כי הוא יודע שהחיבור שלו לתמיר מוסקט עובד מצוין, ורק מעלה את רף הסקרנות לקראת אלבום הסולו הראשון שלו. גם חן אהרוני יודע את העבודה, ובעזרתו של ג'וני גולדשטיין מגיש פופ עדכני שמתכתב עם הזרמים הבינלאומיים. פאניק אנסמבל, לעומת זאת, בחרו באלבום השני לנטוש את הקברטיות שאפיינה אותם בעבר, ושי לי עטרי, שאוצרת בתוכה הבטחה כל כך גדולה, מקבלת הפקה רשלנית ואגרסיבית, שלא מתייחסת בכלל לרוך ולעדינות שיש בקול שלה.

פתיחה מקרטעת: דודו אהרון – הנה היא נכנסת בקרוב ישלים דודו אהרון רקורד של חמישה אלבומים בחמש שנים, שזה הקצב הנכון בעולם המוזיקה הים תיכונית. אם אתה לא נשאר בתודעה הציבורית, מישהו כבר יעקוף אותך ואתה תישכח מאחור. במובן הזה אהרון יודע מה הוא עושה, מה גם שהוא ידוע ביכולת שלו לכתוב להיט בחמש דקות. את האלבום החמישי שלו הוא בוחר לפתוח עם בלדה על יום השבת והשלווה שבו, ויכול להיות שגם אותה הוא כתב בחמש דקות, אבל להיט זה לא. סטטיסטית אי אפשר שכל השירים יהיו הצלחה מסחררת, זה לא עובד ככה כשמתייחסים למוזיקה כעסק עם אג'נדה ברורה שהיא להישאר רלוונטי כל הזמן.

שיר כמו "הנה היא נכנסת" יכול להיות תוספת נחמדה באמצע אלבום, אבל הבחירה בו כסינגל הראשון היא בעייתית. כוחו של אהרון טמון בעיקר בשירים השמחים והמקפיצים שלו, ופחות בבלדות. זה קצת מפתיע בהינתן הקול הרך והנעים שלו, שתמיד כיף לשמוע, אבל איכשהו בבלדות הוא לא מצליח לספק את הסחורה עד הסוף, והלהיטים הגדולים הם דווקא שירי המסיבות המרקידים. אם תקשיבו לשיר הזה מספיק פעמים בלופ, הוא בסוף ייכנס לכם לראש. אם יש משהו שאי אפשר לקחת מאהרון זה את היכולת לייצר מוצר קליט. אבל קליט זה לא הכל בחיים. עם הרקורד שלו עד כה, והידיעה שהוא מסוגל להרבה יותר, מאכזב לקבל כזו פתיחה חלשה לאלבום חדש. סינגל השבוע: אסף אבידן – Different Pulses אמן טוב, בין השאר, הוא אמן שאינו קופא על שמריו. אלה שנשארים בתמונה יותר מדקה וחצי ומצליחים לרוץ למרחקים ארוכים, הם האמנים שיודעים להמציא עצמם מחדש מפעם לפעם. הם אלה שמתאמצים עבור עצמם ועבור הקהל שלהם, שלא מפחדים להסתכל ימינה ושמאלה, ולצאת מאזור הנוחות החם שעוטף אותם ומדחיק את החרדה מפני חוסר הודאות. וזה לא אומר שצריך לעשות 180 וללכת לכיוונים מופרכים. לפעמים מספיק להתנתק מהלהקה שעמדה מאחוריך עד כה, להתחבר למוזיקאים ואמנים חדשים וביחד ליצור משהו קצת אחר.

זה בדיוק מה שעשה אסף אבידן עם אלבום הסולו הראשון שעתיד לצאת בקרוב. לאחר שלושה אלבומים עם המוג'וס, יוצא אבידן לדרך חדשה כשהוא חובר למפיק תמיר מוסקט (בלקן ביט בוקס). "Different Pulses" הוא הסינגל הראשון מתוכו וכולו הצהרת כוונות אחת גדולה. הצהרה שאומרת שהגיע הזמן להתעטף באנרגיות חדשות, שקטות יותר, מהורהרות יותר, בניגוד לרוק האגרסיבי שקיבלנו בגלגול הקודם, בעיקר באלבום השלישי והאחרון שהיה גדוש בגיטרות ורוק על גבול הכבד. ניכר כבר מהרגע הראשון עד כמה שהכיוונים החדשים הם עדינים יותר, לא רק מבחינת העוצמה אלא גם ובעיקר מבחינת ההפקה. השיר נבנה לאיטו, על מקצב תופים מארשי שכזה, ולאורך הדרך נכנסים עם הזמן עוד ועוד כלים, אבל לא גונבים את ההצגה. הכל מדוד, מדויק ולא אגריסיבי בשום שלב. אם אלה הקלידים שמתווים את האווירה בהתחלה, האלקטרוניקה הרכה שנכנסת באמצע הדרך וכלי הנשיפה החמים והעדינים שנכנסים לקראת הסוף. וכמובן, הקול המיוחד של אבידן שכבר כל כך שגור באוזן הישראלית בשנים האחרונות שכמעט שוכחים לציין אותו שוב לטובה. אבידן השיג את המטרה שלו כשהלך בדרך חדשה, שכן החבילה השלמה נשמעת טוב, ופותחת את התאבון לקראת האלבום כולו.

כתבות שאולי פספסתם

*#