אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ליסה ג'רמנו: "איך מישהו יכול בכלל להישאר בעסק הזה?"

לקראת הופעה ראשונה בארץ המעריץ דן תורן תפס את ליסה ג'רמנו לשיחה על אייפודים ולייבלים

תגובות

בתחילת שנות ה־90, כשגלגלצ רק נולדה, היו בה תוכניות אישיות, לא תאמינו. אני הייתי משדר בימי שישי בין 14:00 ל־16:00. מודי בר און היה מיד אחרי (אני אפילו זוכר בדיחה טובה של מודי בעניין דיווחי תנועה ששמעתי באוטו כשהייתי בדרך הביתה אחרי התוכנית. הוא אמר "משאית עם עגבניות התהפכה בצומת גולני, חבר'ה, לא לדאוג, המשאית עם הבצק והזיתים בדרך"). » ליסה ג'רמנו בישראל - כל הפרטיםאבל זה לא מה שחשוב עכשיו. את המוזיקה בתוכנית שלי, שנקראה "קואופרטיב דן", ערך עוזי פרויס הגדול (כיום מאנשי המפתח של NMC). לפעמים, כשעוזי היה עסוק, החליף אותו חייל שתקן ורזה בשם אייל פרידמן (aka קוואמי דה לה פוקס). קוואמי הכיר המון מוזיקה אלטרנטיבית כמובן כבר אז, ובכל פעם שהוא היה בא לתוכנית, הייתי משביע אותו בשידור. מעין טקס כזה - "האם אתה, אייל פרידמן, מספר אישי כך וכך, מתחייב לשדר בתכנית זו אך ורק שירים של 17 Heaven?!! (להקת בנים מסטיקית של הימים ההם)", והוא היה צורח מרחוק "כן!!", והתוכנית היתה מתחילה כמובן עם מוזיקה פרועה לגמרי. באחד הימים קוואמי הביא איתו את "the Girl Geek" של ליסה ג'רמנו, אלבום שאני שומע עד היום וגם משמיע מתוכו כשאני מתקלט, וסיפר לי שהיא היתה בשנות ה־80 ובתחילת שנות ה־90 כנרת וזמרת ליווי של ג'ון מלנקמפ, שבארצות הברית זה פחות או יותר כמו שמיקה קרני היתה בלהקה של ארצי.ואז ליסה שלנו עשתה אלבום שחברת תקליטים שהחתימה אותה על חוזה מבאס במיוחד נתנה לה להקליט אבל לא להוציא. במשך כמה שנים האלבום הוקפא, עד שהתחלף שם המנכ"ל, והמנכ"ל החדש פשוט חס עליה ונתן לה ללכת עם המאסטר לדרכה. יעני שיחרר אותה מהחוזה. הימים היו ימים אפלים שבהם אפסים שלא הבינו כלום במוזיקה ניהלו חברות תקליטים. אז ג'רמנו הוציאה את "Geek the Girl" המהמם ביופיו בלייבל קטן, ויצאה לדרך ארוכה ואישית בעולם האינדי. אני מתאר לעצמי שהיא לא ידעה אז שהיא סללה בכך את הדרך לאלפי מוזיקאים נפלאים שיצרו אלבומים נפלאים ללא המערכת המעוותת של חברות התקליטים.האלבום שפרץ לה את הדרך בעולם האינדי. Geek The Girl:הימים השתנו, חברות המוזיקה גוססות באופן יציב כבר 15 שנה, וליסה ג'רמנו בדרך להופעה ראשונה בארץ באוזןבר. הייתי חייב לדעת מה היא הולכת לנגן לנו. "ובכן, אני מתכוונת לנגן קצת מכל דבר, בייחוד משלושת האלבומים האחרונים שלי ובעיקר פסנתר", היא אומרת, "מישהו בטח ילווה לי טלקסטר, אבל אני לא כזאת גיטריסטית טובה, אז אני לא רוצה לסמוך יותר מדי על הגיטרה. בסיבוב ההופעות האחרון שלי ניגנתי רק פסנתר, אז יהיה כיף לנגן כמה שירי גיטרה".את חלוצה בסצנת האינדי, מה דעתך על מה שקורה עם חברות התקליטים?"אני מניחה שהבעיות של חברות התקליטים הן גם הבעיות של הרבה מוזיקאים ולהקות. מאז האינטרנט אתה לא צריך לקנות דיסקים יותר – אז איך מישהו יכול בכלל להישאר בעסק הזה?". מה את שומעת באייפוד שלך?"אין לי אייפוד כי אני אוהבת תקליטים, עבודות אמנות מוחשיות. אני לא בעניין של כל מיני שירים שמנוגנים באופן רנדומלי, אני לא מתחברת לזה. לפעמים אוסף שירים יכול להיות כיפי ומרגש, אבל באופן כללי אני פשוט לא בעניין של הטכנולוגיה הזאת".  על מה את עובדת בימים אלה?"על שירים חדשים. אני בחיפושים אחרי לייבל חדש דומה ללייבל יאנג גוד. אין לי מושג אם מישהו ירצה אותם או שאצטרך להוציא את זה בעצמי. אני אוהבת להיות בלייבל, אוהבת את הפידבק ולעבוד יחד, כך שאני מחזיקה אצבעות למצוא אחד".

ליסה ג'רמנו. ד' 2.5, 20:00. מופע פותח: רותם אור. ה' 3.5, 20:00. מופע פותח: אפרת בן צור. אוזןבר. 139-109 שקל.

כתבות שאולי פספסתם

*#