מה מרגש את אסף אמדורסקי?

הסיפוק במופע המשותף שלו עם ישראל גוריון, הקושי להכנס לנעלי אביו והשאיפה להתנסות בבימוי. לקראת המופע שלו בפסטיבל ימי זמר בחולון, מספר אסף אמדורסקי על שיתוף הפעולה עם אפרת גוש ועל הקריירה בכלל

עידן חגואל, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עידן חגואל, עכבר העיר

"סדרת המופעים הזאת היא הזדמנות ראשונה שלי להעמיק את הקשר שלי כמאזין ותיק, שלא לומר מעריץ נלהב עם אמנים איתם עבדתי מעט מדי או כלל לא עבדתי", מספר אסף אמדורסקי על סיבוב ההופעות החדש שלו. ב"צד א' מארח" מבצע אמדורסקי את מיטב שיריו בשיתוף עם אמנים אורחים שונים. "לשיר ולנגן לצד דמויות מוזיקליות שהיוו מצע פורה ליצירתי שלי כמו יהודית רביץ, מיכה שטרית, אריאל זילבר, ברי סחרוף ושלום חנוך נראה לי כמו חלום, והרפרטואר המרשים והיפיפה של כל אחד מהאורחים המיתולוגים האלה מרטיט אותי כשאני רק חושב על זה".» אסף אמדורסקי בהופעה - כל הפרטים » פסטיבל ימי זמר בחולון 2012 - כל הפרטים» פסטיבלים בפסח: המדריך המלאבשבוע הבא (8.4) ישתתף אמדורסקי בפסטיבל ימי זמר בתיאטרון חולון ויארח את אפרת גוש. "את אפרת למדתי להכיר לעומק כזמרת רק אחרי שהלהיט אותו הלחנתי למענה, 'לראות את האור', זכה להצלחה חסרת תקדים". נזכר אמדורסקי. "חיים שמש, המנהל שלה וחבר קרוב ביקש ממני להפיק מוזיקלית את הגרסה הבימתית לאלמאבומה השני: 'הסליחה ואני'. במהלך החזרות גיליתי כמה מוזיקלית וכמה צבעונית ומשתנה הבחורה הזאת, בנוסף נחשפתי לכתיבה שלה המאוד יחודית שהולכת ומעמיקה מאלבום לאלבום (בקרוב הרביעי?). מאז לא הלחנתי לה ולא הפקתי לצערי אבל בהופעה אפשר יהיה לקבל מושג טוב על הקשר שלנו, אישית ומוזיקלית כאחד". "כמה מוזיקלית וכמה צבעונית הבחורה הזאת". גוש ואמדורסקי (צילום יוסי צבקר)  אתה חוזר לאולפן בקרוב?"הקלטתי שיר באנגלית עם יעל דקלבאום, אותו כתבנו ביחד. זו די פעם ראשונה שלי לכתוב ככה עם עוד יוצר/זמר ואני מאוד גאה בתוצאה, בקרוב נוציא את זה לרדיו. אני גם מסיים הפקת אלבום שמתמשכת כבר שנים עם קרני פוסטל ועובדיה חממה וממש בקרוב יראה אור סרטו הראשון של חברי הטוב, יריב הורוביץ בשם "רוק בקסבה". יריב הציע לי לכתוב את הפסקול וכמובן שנענתי ואני מודה שגם נהנתי. מאוד. האלבום הבא שאוציא לאור יהיה משירי הדודאים, יחד עם ישראל גוריון. הקלטנו בקיץ שעבר אצלי בבית עם הנגנים המופלאים שאיתנו במופע, רון אלמוג (תופים) ואברי בורוכוב (קונטרבס) וכרגע אני מבשל את זה באולפן שלי, מקווה לסיים את זה ממש בקרוב".הסיפוק שאתה מקבל מהמופע צד א' שונה מזה שאתה מקבל מלהופיע כחלק מהדודאים? "בשני המופעים מדובר בשיתוף פעולה כשבאחד אני משמש כמעין מחליף של אבא שלי ונכנס לנעליו הגדולות. אני חושב שכל מי שהיה מנסה להיכנס לנעליים האלה ולא רק אני, נידון לכישלון לפחות ברמת הביצוע מאחר שבני אמדורסקי היה אחד מהזמרים הגדולים שידעה ישראל מעולם. הקול, הנוכחות הבימתית ואינספור השירים שהפיק, שר ויזם משמשים קלאסיקה כבר הרבה שנים ועדיין חיים ונוגעים בכולנו. את המקום שלו כמובן שלא אוכל למלא, בוודאי לא כזמר מבצע, אך את התקשורת הבימתית-מוזיקלית ביני לבין ישראל גוריון שיבחו לא אחת אנשים שהתרגשו במופע. ישראל הוא מבצע ומוזיקאי נפלא ומלא דימיון שחי את הבמה ולא נשחק, הוא מלא בהומור, סקרנות ופתיחות שלרוב היוצרים הצעירים לא היה מזיק קמצוץ ממנו"."תמיד גאה באלבום האחרון שיצרתי". זוג משמיים:

"את המופע 'צד א מארח' קשה מאוד להשוות למופע עם ישראל בעיקר כי החומרים מהם בנוי הערב שונים כל כך", מוסיף אמדורסקי. "השירים של הדודאים, רובם משנות ה-50, אגב, הם קולו של הדור של אבי ואני רק מוסיף את התלהבותי ואת הניסיון לשמר ולהעלות על נס את יצירתם של 'מייבשי הביצות' של ראשית הזמר העברי. במופע שלי, לעומת זאת, אני מתרכז אך ורק ביצירה שלי. המילים והלחנים של הקול האורבני, העכשווי והאישי מאוד. באירוחים אני מקפיד לבחור את חלקים העמוקים יותר ביצירה של האמנים אותם אני מארח. חשוב לי שיהיו אלה שירים פרי יצירתם, גם אם היא מוקדמת אצלם בקריירה. העיקר שיהיו אלה השירים היפים ביותר, לטעמי כמובן".

 אתה מקליט אלבומים, בעל ליין מסיבות, די ג'י, מלחין פסי קול, מופיע עם הדודאים. מה הכי מרגש וסוחף אותך מכל הפרויקטים?"לביים! לאחרונה ביימתי מספר קליפים, קטלוגים של אופנה בוידאו ופרסומות, וזה מדגדג לי להמשיך וליצור דימויים חזותיים, ולחלוש על הדבר הזה שכולל בתוכו כמובן גם מוזיקה אבל לא רק".האם אתה רואה עצמך ממשיך להופיע ולהקליט עוד 20 שנה?"עד כמה שזה תלוי בי כן".האם אפשר להתבגר בחן ולהיות חדשני בתור יוצר פופ או רוק?"בוב דילן פה מסמס לי שיש מצב".באיזה מהאלבומים שלך אתה הכי גאה עד היום?"תמיד באחרון, הוא הכי קרוב ללבי והכי משוכלל מבחינת הכתיבה והביצוע. שכלול לא במובן של תחכום אלא במובן של דיוק ביישום הרעיונות תוך שמירה על נונשלנטיות ואותנטיות מירבית"מדוע שני אלבומי הסולו הראשונים שלך נקראים רק "אסף אמדורסקי"?"תשאלו את מתי כספי, הוא עשה את זה קודם".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ