מאחורי השירים: שגיא צורף חושף את אלבומו החדש

התמודדות עם פוסט טראומה, רגעי אובדן במשפחה והקשר עם העבר היהודי שלו בברלין - שגיא צורף מוציא אלבום סולו ראשון ומשמיע שבעה שירים מתוכו

ניר גורלי, עכבר העיר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ניר גורלי, עכבר העיר

אחרי שנים של עשייה מוזיקלית ככותב, מלחין, מפיק ונגן, וכששמו חתום על פרויקט 30 המוערך, מוציא שגיא צורף את אלבום הסולו הראשון שלו. צורף החל את  דרכו המוזיקלית כבסיסט של עמיר לב, הפיק, עיבד וניגן ביצירות של אביתר בנאי ("עדר של שוורים"), אפרת בן צור ( "צוללת"), אתי אנקרי ("מלכויות"), ואמנים נוספים. ב-2006 החל לשחרר יצירות שכתב הלחין והפיק בשיתוף עם אלעד כהן שני אלבומים תחת השם "פרויקט 30". בו התארחו יהלי סובול, אביתר בנאי, יהודית רביץ, ברי סחרוף ועוד. כעת יוצא אלבומו הראשון שנקרא "הקו נמחק" אותו ישיק ביום שלישי ה-21/2 באוזןבר. לכבוד המופע והאלבום שיוצא הבוקר, שיתף אותנו צורף בשירים מתוכו ובסיפורים מאחוריהם.

לאהוב את הגוף: "כל מה שחלמת" שגיא צורף: "טקסט עידוד לבחורה אהובה, גם במובן הרומנטי וגם במובן האפלטוני. בדור שלי שמתי לב שהגוף הפך להיות העיקר, ובנות הדור שלי עוסקות במראה חיצוני ומכאן נובע המשפט 'תאהבי את הגוף שלך'. השיר מנוגן על גרוב אלקטרו עדין ועטוף בסאונדים של תדרים גבוהים, לרוב בלי טונאליות מוגדרת, ומתחת יש ליין בס דיסטורשן מרכזי. השירה עדינה ומרחפת בזכות מיקס רגיש עשיר ועדין של יובל שפריר".

ציטוט מ-U2: "שהכל נהיה בדברו" "השיר הזה נכתב במקור בגוף ראשון. בהקלטת שירות החלטתי בפזמון לשנות את המילה אני במילה אתה. הנגינה של השיר הזה הגיעה אחרי שמצאתי מהלך הרמוני מתוכנת על המחשב שייצר ריף מוזיקלי שכל הכלים יכולים לנגן עליו בחופשיות יוצאת דופן. הראשון לנסות היה הגיטריסט המוכשר יוסי מזרחי. ובאמת מאד מהר הקלטנו לשיר הזה שמונה תפקידי גיטרות שונים. נשארתי לערוך מתוכם את הליינים המשובחים ביותר עד שבסך הכל נשארו שני ערוצי גיטרה כובשים ומיוחדים ממש לטעמי. יובל שפריר ציטט בתפקיד תופים של השיר את התפקיד תופים של סאנדיי בלאדי סאדיי של יו טו על לופ תופים אלקטרוני שיצרתי עם ההרמוניה בסקיצה".

סערה ביום גשום: "משפחות" "שיר אישי, והראשון שנכתב לאלבום. טקסט שמצלם פריים בבית שיקום. אני מרגיש שבאותה מידה הוא מתאר רגע בחיים של כולם שקשור למשפחה בשעת אובדן של בן או בת אהובים. אני נהנה בשיר הזה במיוחד מהצבעים של הגיטרות עם הבס דיסטורשן. התפקידים שלהם ביחד מייצרים אווירה מעט הזויה ומעט דרמטית. האורגן מנגן את העצב שבשיר והתופים של יובל מדביקים את כל התפקדים ביחד לתחושה שמזכירה לי סערה ביום גשום".

כאוס מחשבות: "מאז שזה קרה"

"שיר שמתאר את ההתמודדות עם המחלה הידועה בכינוי - פוסט טרואמה. הטקסט בשיר מספר את מה שעובר על הבחור שצריך להתמודד במקביל לטרואמה גם עם רגשות האשם של הפגיעה שלא בכוונה ביקר לו מכל -זוגתו. למרות הטקסט העצוב בחרנו לעיבוד אופי רקיד דווקא גם מבחינה ריתמית וגם בהרמוניה והוא אחד הטרקים האהובים עליי, במיוחד בגלל לופ התופים המוטרף שמפתיע בסוף ומרגיש כאילו נכנסת לכאוס המחשבות שנשאר אחרי טראומה".

בין עבר להווה: "ברלין" "בוקר אחד התבהר לי שהמפגש בין העבר להווה אצלי נמצא במקומות רחוקים. במהלך חופשה בברלין מצאתי קשר הדוק בין העבר היהודי בברלין לבין ההתנהגות שלי ושלא ממש במודע או מבחירה. בעיבוד של השיר הזה יש פארט יוצא דופן עם גרוב תופים של יובל שפריר על סירנה שהקלטתי מהאוסילטור והתחושה שהרגשתי לאחר המיקס היא שבשיר הזה הצלחנו להגיע רחוק בשילוב של המתח בין הנגינה האלקטרונית והנגינה האנאלוגית".

כמיהה להתחדשות: "מטוסים חושפים כנפיים" טקסט שמתאר מסע מתוך כמיהה לחוויות חדשות והתפתחות אישית, שמחייבת פרידה מהאהוב, הקרוב והמוכר. העיבוד וההפקה של השיר הזה הם שילוב של תכנותי קלידים עם דיליי מרחוק וריפים של גיטרה כתשובה לטקסט. הבס תופים של השיר הזה מאוד דרמטיים בבתים ומזכירים לי קצת מוזיקה לתיאטרון. הפזמון בשיר הזה פותר את המתח בטקסט ובמוזיקה ביחד".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ