שארלוט גינזבורג: "אני המבקרת הכי קשה של עצמי"

את פחד הבמה ירשה מהוריה, את ההתבטאות השערורייתית של לארס פון טרייר היא הייתה צריכה לעצור, ולשותפה לסרט, הזמר פיט דוהרטי, אין לה עצות מקצועיות מיוחדות. שארלוט גינזבורג בראיון לכבוד אלבומה החדש

טים לואיס, הגרדיאן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
טים לואיס, הגרדיאן

עבור מבצעת שנתקפת פחד במה, להקליט אלבום שרובו מבוסס על הקלטות חיות מהופעות ("Stage Whisper") עשוי להיתפס כצעד תמוהה. האם אתגרת את עצמך במודע?"תמיד. אני אוהבת לדחוף את עצמי לקצה, אני מוצאת את זה חוויה מסעירה. בפעם הראשונה שהופעתי על במה, נתתי הופעה נוראית בפריס. זה היה סיוט וחשבתי שבחיים לא אעשה זאת שוב".

אולי רק את חשבת שזה היה נוראי..."לא, אפילו הסוכן שלי אמר לי כמה איום זה היה. בקהל ישבו רק מוזמנים, הם אחזו בכוסות השמפניה שלהם והרגשתי תחת ביקורת קשה. יכולת לראות את זה על הפנים שלי. זו הייתה מעין מנהרה אפלה שהייתי חייבת לחצות. רק בהדרגה התחלתי להבין שאני יכולה להפיק הנאה מהופעות חיות. מה שלא הבנתי בעבר זה שאנשים שהגיעו ושילמו כרטיס לראות אותי כנראה לא שונאים אותי. חשבתי אז שישפטו אותי באותה צורה בה אני שפטתי את עצמי. אז זו הייתה הפתעה נעימה".

את מאוד קשה עם עצמך?"כן, לגבי הכול. אבל זה מאוד נורמלי לשפוט את עצמך ולהיות המבקר הכי קשה של עצמך. זה שומר אותך בסוג של מציאותיות. אני מנסה להשתפר ואני מאוד איטית, אז לוקח לי זמן להשתפר"."אם שילמו כדי לראות אותי כנראה לא שונאים אותי". Terrible Angels:

אימך, ג'יין ברקין, ואביך, סרג' גינזבורג, היו גם הם פרפורמרים מאוד מתוחים. איך הם התגברו על הפחדים שלהם?"הם היו מאוד לחוצים, אבל הם החלו להופיע בגיל מבוגר יותר. אבי היה בערך בן 50 ואימי הייתה בת 40, בגיל שלי היום. אבל ברגע שהם החלו להופיע הם הפכו לפרפורמרים אמיתיים. אבא שלי היה איש במה אמיתי, הוא היה מבועת ונאלץ לשתות המון, אבל הוא עדיין עשה את זה למרות כל הפחדים. בצרפתית אומרים – 'פודיק', משמעות המילה היא להתבייש בעצמך, אבל זה יותר מזה. זה להיות ביישן לגבי הרגשות שלך, וצורת ההחבאה של הרגשות מתבטאת במוחצנות מוקצנת. לי אין את הכישרון הזה להופעות, אבל סרט כמו 'אנטי כרייסט' היה נהדר עבורי. כי יכולתי לדחוף את עצמי לקצה בו לא הייתי בעבר ואף אחד לא ציפה ממני לכלום, חוץ מלארס פון-טרייר".

צילמת את "אנטיכרייסט" מייד לאחר טיפול בשטף דם מוחי, שאירע בעקבות תאונת סקי מים. את בטוחה שזה היה רעיון נכון?"זה היה מאוד מועיל, חוץ מהסצנה בה חנקו אותי, שם חשבתי שהראש שלי יתפוצץ שוב. אבל אהבתי את זה. אחרי הניתוח הרגשתי מאוד נבוכה מלהיות כה חלשה ולא להתמודד עם שום דבר. תמיד התגאיתי באומץ שלי, בחוסר הפחד שלי. לפתע הפכתי לאדם אחר".

אבל קשה לחשוב על תפקיד קולנועי שהוא יותר מלא תעוזה וחסר פחד."אני לא חושבת שהוא היה כל כך אמיץ. כמובן שלהתפשט ולאונן מול צוות צילום היה קצת מביך, אבל אני לא חושבת שזה דורש אומץ רק תעוזה".

עבדת שוב עם פון טרייר בסרטו האחרון "מלנכוליה". האם זה נכון שלוהקת גם לסרטו הבא?"כן. עוד לא קראתי את התסריט. אני די נאלצתי להתחייב לעשות את הסרט מבלי לקרוא את התסריט".

הוא אמר שהסרט הולך להיות "פורנוגרפיה קשה"."אני יודעת שהוא רוצה להשתמש בשחקני פורנו בתור כפילים, כך שהם יבצעו את אותם שוטים בזמן שהשחקנים יבצעו את השאר. אבל יש לי גבולות. היו לי גבולות גם ב'אנטיכרייסט', אני זוכרת שהוא ביקש ממני לעשות ביד לשחקן פורנו ובשלב הזה אמרתי לו שאני לא מסוגלת. אז נראה איפה הגבולות שלי יוצבו בסרט הבא".זה לא דרש אומץ, רק תעוזה. אנטיכרייסט:את ישבת לצד פון טרייר באותה מסיבת עיתונאים ידועה לשמצה בפסטיבל קאן, כשהוא אמר: "אני מבין את היטלר". האם את מתחרטת שלא אמרת משהו?"לגמרי. אני מתחרטת שלא הגבתי יותר. אבל לא באמת הבנתי מה קורה ואפילו בחדר אנשים לא הגיבו מיידית חוץ מקריסטין דנסט. אני רק קיוויתי שזה יסתיים ושאוכל להימלט משם. כמובן שבדיעבד הייתי אומרת: 'תפסיק!', או: 'אתה לא יכול להגיד כזה דבר'. אבל אני מסוג האנשים שיגיבו כך".

לאחרונה סיימת סרט יחד עם פיט דוהרטי, "וידוייו של ילד המאה", איך היה לעבוד איתו?"אני יודעת שאנשים חושבים שאגיד שהוא התנהג כמו מוזיקאי או רוקר בזמן הצילומים אבל זה בכלל לא היה המקרה. אלו היו ימי צילום נורמליים לחלוטין".

כאחת שמצליחה לעבור בקלות בין מוזיקה ומשחק – יש לך עצות להעניק לו?"אנשים די מתבלבלים. אבל עבורי זה היה די קל כי התחלתי לעשות את שני הדברים מגיל צעיר, הודות לאבי. הקלטתי את 'Lemon Incest'  איתו כשהייתי בת 12 ובאותה שנה כבר השתתפתי בסרט, אבל מעולם לא הסתכלתי על עצמי כמוזיקאית או כשחקנית. נוח לי לעשות גם וגם. לא למדתי משחק' זה פשוט קרה כשהייתי מאוד צעירה וזה המשיך הלאה. אני לא שחקנית מקצועית כמו מריל סטריפ, היא יודעת לאן היא הולכת. אני אף פעם לא יודעת לאן אני הולכת. אם אני טובה בסצנה זה נס".

איך תרגישי אם ילדיך יחלו להופיע בגיל בו את התחלת?"זה מוזר כי הבן שלי כרגע בן 14 וכשאני הייתי בת 12 הייתי כבר בקנדה בצילומים לסרט. זו הייתה חוויה נפלאה עבורי כילדה, ממש קסומה, אבל אני מאוד אפחד אם הוא פתאום יגיד: "טוב, אני הולך עכשיו". וגם העסק מאוד השתנה. אני יכולתי לשמור על התמימות שלי, והיום זה מאוד לא מקצועי. היום נדמה שילדים שמשחקים הם כבר עמוק בתוך תעשיית הבידור. אני הייתי רק חובבנית".תרגם וערך: עידן חגואל

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ