רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שיתופי הפעולה הטובים והמזעזעים של השנה

למה האלבום של ג'יי זי וקניה ווסט כל כך מוצלח וללו ריד ומטאליקה יצאה נפילה? למה נינט עשתה בשכל כנענתה לגלעד כהנא וג'ולייטה פישלה עם אביהו שבת? שיתופי הפעולה והדואטים הטובים והגרועים של השנה החולפת

תגובות

מה הופך שיתוף פעולה להצלחה? כששני הצדדים באים ממקום טהור של יצירה, לא מפריעים ואף מצליחים להפרות אחד את השני, לפעמים נוצר שיר שהוא גדול מסך יוצריו. לג'יי זי וקניה ווסט זה הצליח בגדול, למטאליקה ולו ריד קצת פחות. לקראת סוף 2011 - חמשת שיתופי הפעולה המוצלחים ביותר לצד החמישה הגרועים ביותר. ההצלחות צמד מנצח: ג'יי זי וקניה ווסט המון שמועות, הדלפות ובאזז סבב את האלבום המשותף של קניה ווסט וג'י זי, עוד לפני שבכלל הפך להיות אלבום. כששני הראפרים נכנסו לאולפן הם תכננו להוציא EP, חמישה טרקים שיקליטו סתם בשביל ליהנות אחד מחברתו של השני, ובשביל לעשות מה שבא להם בלי לחצים מחברות התקליטים. אלו הרי יודעות שכל דבר שיוציאו עם שמם של שני הכוכבים החזקים ביותר בסצנת ההיפ הופ העולמית, יניב מאות מיליוני דולרים. כיוון שזאת לא הפעם הראשונה בה שניהם משתפים פעולה, הם כבר ידעו איך לעבוד ביחד. אנשים חיכו בציפייה לאלבום ועוד יותר ציפו לנפילה שלו, אבל זאת לא הגיעה. כולם, ממבקרי המוזיקה הנוקשים ביותר, דרך מעריציהם ועד השונאים הגדולים שלהם, נשארו עם פה פעור ואוזניים מתוחות כאשר הקשיבו ל- Watch The Throne. אמנם בשמיעה ראשונה קצת קשה להכיל את כל העושר המוזיקלי של האלבום, אבל בשמיעות שבאות לאחר מכן יודעים שמדובר בפיסת אמנות נדירה. ווסט וג'י זי הם לא רק מותג, הם הדבר האמיתי. הם לא מפחדים מהחליפות או מהקהל וזה מה שגורם להם ליצור אמנות שכמעט ולא קיימת בימינו.לא נתנו לאגו לעמוד ביניהם. ג'י זי וקניה ווסט:זכרון חיובי: איימי ויינהאוס וטוני בנט איימי ויינהאוס נשמעה מאז ומתמיד כמו זמרת ברים משנות ה-50. הקול הנוסטלגי שלה היה לאחד ממאפייניה הבולטים, ודרכו הפלגנו לתקופה נושנה בשחור לבן. בדקה ה-99 של חייה היא נפגשה עם האדם שנתן לה יד, והכניס אותה לזמן מועט לעולם בו היא הייתה אמורה לחיות. טוני בנט הזמין אותה להתארח באלבומו, והם שרו כמו שהם יודעים - צלילים בשחור לבן. בדואט ויינהאוס משתחררת מתדמית הילדה הרעה והאלכוהוליסטית שמתאפרת יותר מדי, ונותנת לבחורה בסוודר עם הקול הענק לקחת שליטה. אפשר לראות שעם בנט היא מצליחה לשכוח את גדודי הפפארצי שמחכים לה מחוץ לאולפן, את בקבוקי האלכוהול שקורצים לה מבעד לארון ואת הסמים שמחכים לה על השידה. זאת המורשת האמיתית של ויינהאוס. למרות כל הבלגן, מה שצריך לזכור ממנה הוא הקול האדיר של הבחורה שפשוט נולדה כמה עשורים מאוחר מדי.חיים בשחור לבן. איימי ויינהאוס וטוני בנט:חיים בסרט טוב: דיינג'רמאוס ודניאל לופי מפיק העל דיינג'רמאוס והמלחין האיטלקי דניאל לופי גילו שיש להם חיבה משותפת נוספת לאהבתם למוזיקה, והיא מערבוני ספגטי. אותם מערבונים שצולמו בתקציב זעום בשנות ה-60, בהם השחקנים דיברו איטלקית והצילום היה מינימליסטי. השימוש המזלזל במונח "מערבון ספגטי" בשנות ה-60 אמנם קיבל עדנה בשנות ה-80 כאשר הסרטים נהפכו למוערכים, אבל דיינג'רמאוס ולופי החליטו להפוך אותו לתו תקן של איכות. הם יצרו אלבום שהוא למעשה סוג של פסקול לאותם סרטים. בניגוד לסרטים המקוריים שהופקו בתקציב נמוך ובזמן קצר יחסית, באלבום השקיע הצמד חמש שנים. הם השתמשו באותו ציוד הקלטה שהשתמשו אז, איחדו את המקהלה ששרה בפסקול המקורי של הסרט "הטוב, הרע והמכוער", וגייסו את קולם של ג'ק וויט מה"הוויט סטריפס" ואת נורה ג'ונס. איך בכלל אפשר להיכשל?עושים חשק לספגטי. דיינג'מאוס ולופי מארחים את נורה ג'ונס:דואט ערפדי: ניקו קייס וניק קייב לסדרה דם אמיתי יש מסורת בה לכל פרק ניתן שם של שיר שמופיע במהלך הפרק עצמו. כאשר גארי קאלמר, העורך המוזיקלי של הסדרה, קיבל לידיו את התסריט לפרק בשם “she’s not there” , על שם שירם האהוב של "הזומביס", הוא היה מבסוט שהשיר שהוא הכי אוהב סוף סוף הולך לקבל את הכבוד הראוי לו. הוא רצה לתת לשיר עומק אפל ומסתורי, ומשום מה ידע שהתשובה מסתתרת איפה שהוא תחת האות C באוסף הדיסקים שלו. הוחלט על דואט קודר בין גבר ואישה ובסוף נמצא גם הזוג המושלם לבצעו: ניקו קייס וניק קייב. לאחר כמה שיחות טלפון הוא שמח לגלות כי שניהם מעריצים של הסדרה ויסכימו להקליט את השיר. ניקו הקליטה את השירה שלה באולפן בסיאטל וקייב מצא זמן פנוי בזמן חופשה משפחתית בדיסנילנד. השיר הסקסי והמפחיד יצא בדיוק כמו שקאלמר רצה, וכמו שאנחנו אוהבים את הדם אמיתי שלנו.אפל ומסתורי. ניקו קייס וניק קייב:

הזוג המוזר: גלעד כהנא ונינט טייב הילד הרע של המוזיקה הישראלית, ששר על אורגזמות, סמים וילדות בנות 14, נכנס לאולפן להקליט אלבום. בדיוק באותו זמן מי שהייתה הנשמאמי הישראלית, החליטה שנמאס לה והחלה למתג את עצמה כמיס רוקנ'רול 2011. השניים נפגשו במקרה. זה התחיל כסכסוך, עבר לחברות, המשיך בהזמנה לעשות קולות באלבום החדש ונגמר בהשתתפות כמעט מלאה של נינט באלבום של The Walking Man, קרי גלעד כהנא. אם לפני כמה שנים היו אומרים לנו שההוא מהג'ירפות וההיא מהשיר שלנו הולכים לשיר ביחד, סביר להניח שלא היינו מאמינים. בטח שלא היינו מאמינים שזה יצא טוב. כהנא התרכך מעט, הוא כבר איש משפחה. נינט התחזקה מעט, היא כבר לא בובה על החוט של טדי. באלבום היא נותנת חיזוק בווקליות, הוא נותן את טון ושניהם מפגינים פאסון.ניפצו סטראוטיפים. כהנא ונינט:

הכישלונות כמו מים ושמן מכונות: מטאליקה ולו ריד "לולו", אלבומם המשותף של מטאליקה ולו ריד, הוא דוגמא מצוינת לזיווג שפשוט לא הולך. לכאורה יש לו בסיס חזק משני הכיוונים: מצד אחד מטאליקה, להקה שהתחילה כמטאל הארד-קור אבל במהלך השנים גילתה את הבלדות, את העומק בטקסטים ואפילו שיתפה פעולה בהצלחה עם התזמורת הסימפונית של סן פרנסיסקו. מהצד השני לו ריד, שהתחיל את דרכו המוזיקלית כחבר בלהקת הוולווט אנדרגאונד, ובמהלך הקריירה שינה כיוונים ובחן את גבולות האקספירימנטליות. כנראה לפעמים כששני כוחות כאלה גדולים נפגשים, הם כמו מים ושמן - לא ממש מתערבבים. אפשר לסכם את האלבום די בקלות: ריד מדקלם ומטאליקה חופרים.כמו מים ושמן. לו ריד ומטאליקה:לא בריטני ולא ג'אגר: כריסטינה אגילרה ואדם לוין לא משנה כמה כריסטינה אגילרה תחמצן את השיער שלה, ולא משנה בכמה תוכניות ראליטי תשתתף, היא צריכה להבין שני דברים חשובים מאוד: 1. קאמבק מוצלח אחרי אלבום כושל, גירושים ושערוריות, רק גברת בריטני ספירס יכולה לעשות. והיא לעולם לא תהיי בריטני. 2. הסוס שלה מת. אמנם הקול עדיין אותו קול מדהים שבריטני רק יכולה לחלום עליו, אבל כידוע בתעשיית המוזיקה, קול זה לא הכל. גם אדם לוין, סולן להקת "מארון 5", חי בסרט משלו. כנראה שהוא חשב שאם יש לו הרבה קעקועים ודוגמנית של ויקטוריה סיקרטס במיטה אז הוא כנראה אלוהים, או לפחות מיק ג'אגר. מתברר שלא. את השיר “Move Like Jagger” הם החליטו ככל הנראה להקליט כשהיה להם יום ממש זוועה ב"דה וויס". בדיוק כמו שג'אגר זז במין תנועות של התקף אפילפטי, כך גם השיר גורם לשומעים אותו לזוז בחבטות בלתי רצוניות. לבריטני זה לא היה קורה. כריסטינה אגילרה ואדם לוין:בגנות היודל: ריהאנה ואבריל לאבין נדמה שבמהלך שש שנות הקריירה של ריהאנה, היא הספיקה לשתף פעולה עם כולם. למה לשיר לבד כשאפשר לארח את כל השכונה? אמנם רוב שיתופי הפעולה שלה היו מאוד מוצלחים, וחלק גדול מהקריירה שלה היא חייבת לג'י זי וקניה ווסט, אבל הפעם היא קצת הגזימה. אז נכון שהיא רוצה להראות לעולם שהיא ילדה רעה עם הקעקועים, החיבה לוויסקי, לסיגריות ולסקס, ולא סתם אלא מהסוג הביזארי. האמת, מגיע לה, היא בדיוק בגיל לעשות את השטויות האלה. אבל למה להזמין את אבריל לאבין שתצרח את היודל המעצבן שלה? למה זה טוב? לפעמים פשוט צריך להגיד לא. אבריל לוין זה לא סקסי. ריהאנה ולאבין:לא גאגא: ניקי מינאז' ודרייק ניקי מינאז' היא כנראה הבחורה השנייה הכי משוגעת בעולם. אין מה לעשות, אף אחת לא יכולה על גאגא. וכמו כל בחורה משוגעת גם היא יודעת לתפוס את הבחורים הכי טובים. בקליפ שלפניכם, דרייק, ילד טוב קנדה, נכנס למסיבה כשהוא חושב לעצמו: "יאללה נעשה כמה דרינקים ונזוז לשחק פיפ"א עם החבר'ה". כשאז משום מקום, מינאז', המשוגעת מקווינס, מסתערת עליו, לא נותנת לו לנשום וזורקת אותו לחופה, כאשר היא חוזרת על המנטרה “Moment 4 life”. אפשר לראות שדרייק מנסה להישאר קול אבל כל התחפושות של מינאז' מבלבלות אותו והוא נופל למלכודת. עכשיו הוא בטח חושב לעצמו: "הייתי צריך להישאר עם ריהאנה כשהיתה לי ההזדמנות. נכון, סאדו מאזו זה לא הקטע שלי, אבל בחורה עם חיוך כזה זדוני שאני לא מצליח להבין מה עומד מאחוריו זה הרבה יותר מפחיד".לגאגא זה לא היה קורה. יקי מינאז' ודרייק:חיים בסרט רע: אביהו שבת וג'ולייטה הבעיה עם כוכבי ריאלטי היא שהם חושבים שכל העולם מדבר עליהם ורוצה לשמוע מה יש להם להגיד. נכון שאם התוכנית בה הם משתתפים מצליחה אז בזמן שהיא משודרת אכן יש באזז, אבל עם הזיפזופ כבר עוברים לריאלטי הבאה והם מעניינים כקליפת השום. כאשר מנסים לנצל את 15 דקות התהילה בצורה הלא נכונה, דוגמת המקרה הזה בו מיהרו לשחרר סינגל טיפשי עם שני כוכבי "חי בלה לה לנד", זה סתם זלזול בקהל, והסינגל ימצא את מקומו מהר מאוד בפח האשפה של תעשיית המוזיקה. כאן זה לא לה לה לנד. ג'ולייטה ואביהו שבת:

 

*#