אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הטייגר ליליס: "צפו לשירים על זונות, גנבים וסרסורים"

מרטין ג'אק לא תכנן להקים הרכב קברט אבל זה מה שקרה עם הטייגר ליליס, בשבוע הבא הם יחזרו בפעם השלישית לישראל

תגובות

פקידת הקבלה במלון מעבירה את השיחה לחדר מספר 720. מרטין ג'אק עונה, נשמע כמו הבריטי הכי בריטי באימפריה הבריטית. אני מזכיר לו את הביקור שלהם לפני עשור עם המחזמר "שוק הדד פיטר", מופע שהותיר עלי רושם עז. "ראית אותי בתל אביב?" הוא מופתע. "הגענו פעמיים אם אני זוכר נכון. אולי לתיאטרון ביפו". שנינו לא זוכרים בדיוק איפה זה היה. ג'אק הוא סולן להקת ה"טייגר ליליס". יחד אדריאן סטאוט ואדיראן הם מתפקדים כטריו קברטי שהוקם בלונדון ופועל בשוליים הרחבים של המוזיקה האלטרנטיבית כבר למעלה מ-20 שנה. "זה הדבר המצחיק כשאתה עושה את זה כבר 20 שנה, אנשים באים אליך ואומרים שהם היו בני שש כשהם ראו אותך", הוא צוחק. "אני מתחיל להרגיש זקן". » טייגר ליליס בישראל - כל הפרטיםנגד חרמות שני דברים אפשר להגיד על אנגלים בהכללה גסה: הם אוהבים לדבר על מזג האוויר והם פרו פלסטינים. "קיבלנו כמה אימיילים שביקשו מאיתנו לבטל, ושאנחנו לא צריכים לבוא. אבל לי יש תיאוריה שבתור מוזיקאי אני מנגן לאנשים", פורש בפני מרטין את משנתו ההומאנית. "הלכנו להופיע ברוסיה לפני שישה חודשים בערך וניגשו אלינו אנשים מרוסיה ואמרו לי – אתה יודע שהזמר הזה והזה לא מוכן לנגן ברוסיה? שאלתי למה והם אמרו שזה בגלל שרוסיה היא לא דמוקרטיה. אני לא קונה את זה, כי כשאתה הולך לנגן אתה מנגן לאנשים שאוהבים את מה שאתה עושה ואם אתה הולך על הקו הזה של החרמות עד הסוף אתה לא תנגן עבור אף אחד, כי רוב המשטרים היום מושחתים, רוב ההנהגה די מרושעת". המלון ממנו מנהל מרטין את השיחה ממוקם בלב המאפליה של תעשיית הבידור האמריקאית, לוס אנג'לס. "אני מנגן עכשיו בארצות הברית ולמען האמת אני לא מעריץ גדול שלה כרגע. אז אם מישהו שולח לי אי מייל שבו הוא אומר לי 'אני לא חושב שאתה צריך להופיע בישראל בגלל המצב הפוליטי' אני לא מתייחס לזה...". נדמה שעניין החרמות באמת מרתיח את מרטין, אבל בתור ג'נטלמן הוא משתדל לשמור על איפוק. "אני זוכר שדיברתי עם מישהו במסיבה בתל אביב והוא אמר לי שהוא לא ממש אוהב את הממשלה שלו והוא לא אוהב מה שקורה במדינה שלו. אבל הוא גם לא אוהב שאנשים מחוץ לישראל מבקרים את זה. וזו בדיוק הנקודה, זה לא התפקיד שלי להגיד משהו על מדינה, כי אני רק מגיע אליה להופיע". מתנגדים לבריונות. Bully Boys:הראו להם את הדרך לוויסקי בר סגנון הקברט פרח בתקופה של שנות ה-20 העליזות בגרמניה של בין המלחמות הגדולות. זה היה שילוב מושלם בין מוזיקה, סאטירה ותיאטרון שביטא היטב את אווירת החרדה. אולי גם המצב בישראל של היום מושלם לקברט. "אני חושב שהקברט מושלם היום לעולם כולו. דברים משתנים ואני לא יודע איך הדברים יראו עוד 10-20 שנה, אבל הרבה אנשים מרגישים היום שהעולם מאוד לא הוגן. יש אנשים עשירים אבל יש הרבה יותר עוני. גרתי באתונה במשך שנתיים והיוונים ממש מעוצבנים היום, לדעתי יש להם סיבה טובה. אני מאוד אמפטי לחוסר הצדק הזה. בכל עיר באמריקה יש סיסמאות על 'כיבוש וול סטריט', כי יש באמת משהו מאוד לא הוגן בעובדה שכל הבנקים הגדולים האלה הם הבעלים של כל כך הרבה רכוש ושולטים בכל כך הרבה". למה בחרתם את צורת ההבעה והסטייל של הקברט? "שמעתי את 'אופרה בגרוש' של ברכט וקורט ווייל כשהייתי בן 20. אני חושב שזו הייתה ההשפעה הכי גדולה עלי. הגרסה המקורית עם הזמרת לוטי לנייה. אבל אני לא חושב שהלהקה שלנו היא להקת קברט טהורה. זה יותר 'אומנות', היא לא מיושנת, היא יותר אאוטסיידרית. הרבה מכנים אותנו 'סנדקי הקברט', שזה נחמד, אבל כשהקמתי את ה'טייגר ליליס' לא חשבתי לעצמי: 'זאת הולכת להיות להקת קברט'. בגלל זה אולי זה עבד לנו, כי היא לא אמורה להיות ממש להקת קברט אבל אנשים חייבים להכניס דברים להגדרות. ברגע שמגדירים אותך בתור להקת קברט אז כולם חושבים שאתה כזה. אז אתה מגלה שיש להקות שמעתיקות אותך. אבל אני קול עם זה, לא אכפת לי". אתה מזהה השפעות קברטיות במוזיקת מיינסטרים?"מישהו כמו ג'ים מוריסון הראה לי את הדרך אל 'הוויסקי בר' (הוא מצטט מתוך "אלבמה" של קורט ווייל אותו כיסו ה-'דורז'), הוא היה מאוד קברטי מבין הזמרים של שנות ה-60. גם טום ווייטס לקח כמה אלמנטים של הקברט בשנות ה-70. היום יש את "הדרזדן דולז". אני חושב שהקברט תמיד נמצא שם איפשהו. זו מוזיקה מצוינת ואינטליגנטית עם סטייל". הקברט מושלם לעולם כולו. Gin:לכתוב על מוחות של אנשים

כמות האלבומים שהטייגרס הספיקה להקליט במהלך הקריירה שלהם היא בלתי נתפסת. "יש לנו כבר משהו כמו 30 אלבומים. אלו הם החיים שלי וזה מה שאני עושה. יש אנשים שמגדלים ירקות, יש כאלו שמגדלים ילדים. יש גם אנשים שמגדלים ירקות וילדים, אבל אני כותב שירים ומקליט אלבומים. אנחנו עושים די הרבה פרויקטים בתיאטרון, אני כל הזמן מקבל השראה. בכל פרויקט גלום גם אלבום. יום אחד כשאהיה זקן בטח אשב ואקשיב לכולם". ב-2011 הוצאתם שני אלבומים, יש כבר חומר לאלבום החדש?"האלבום הבא יהיה על המלט. אנחנו עושים גרסה של המלט בקופנהגן בשנה הבא. כתבתי שירים על המלט ואנחנו כנראה נקליט את האלבום בברלין". איך כותבים שירים לדמות מיתולוגית כמו המלט?  "אני לא ממש מילולי, אני מנסה לתפוס רגש. המלט בעיני הוא בן אדם שאיבד את אבא שלו אז אני מנסה להיכנס לראש שלו. הוא מאוד כועס, הוא עצבני, הוא מריר והוא מחפש נקמה. אני חושב על אמא שלו, שהיא נשואה לגבר שהמלט משוכנע שהוא זה שרצח את האבא. אני מנסה לכתוב את השירים על המוחות של האנשים. אני לא מעוניין בסיפור אלא רק ברמה הפסיכולוגית. כי כשמסתכלים על זה ברמה האנושית זה מאוד מרתק".     איך בוחרים שירים להופעות מתוך 30 אלבומים?"אני בדרך כלל מתמקד בשני אלבומים ומבצע את רוב החומרים מהם במהלך סיבוב הופעות. יש אלבום ישן שנקרא 'לואו לייף לאלאבייז' שנבצע ממנו שירים. יהיו המון שירים על קנאה, זנות, גנבים, סרסורים, עוני. שירים מהרחוב. זה מה שמצפה לכם בישראל".» טייגר ליליס בישראל - כל הפרטים

*#