רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שיחת סלון: ישראל ברייט מדבר עם דיג'יי ינון יהל

ישראל ברייט וינון יהלי הם לכאורה שני ניגודים מוזיקליים. הלילה הם ישתפו פעולה במסיבת ענק שתערך באומן 17. לכבוד האירוע הושבנו אותם לדבר על השראה, קהל ומחיר התהילה

תגובות

 ישראל: תגיד, אחרי שאתה מנגן במסיבות ענקיות בחו"ל, מסיבה כמו שאנחנו הולכים לנגן בה עוד מרגשת אותך?

 ינון: תכל'ס הכל שאלה של אנרגיות – יצא לי להופיע בהופעות גם מול חצי מיליון איש, ליידי גאגא באה להופעה שלי, קייטי פרי באה להופעה שלי, ובסופו של דבר מה שמשנה זה איך האנרגיות בהופעה.» ישראל ברייט וינון יהל בקונצרט חד פעמי - כל הפרטים

 ישראל: חצי מיליון איש? זה עוד לא קרה לי. ההופעה הכי גדולה שלי היתה מול 100 אלף איש בכיכר מלכי ישראל, יצא לי לנגן באירועים גדולים אחרים וגם ההופעה המשותפת שלנו באירוע של ג'אמפ אייס טי אמורה להיות די גדולה. אבל אני עדיין אוהב מאוד הופעות קטנות, כאלה שאתה מרגיש שאתה יכול ליצור קשר עם כל אחד ואחד בקהל.

 ינון: בעיני אם יש בקהל 50 איש או חצי מיליון זה לא באמת משנה, העניין הוא האנרגיות המטורפות שאפשר להרגיש אותן באירועים בלי קשר לגודל שלהם. ליידי גאגא באה לפרגן. ינון יהל:

 ישראל: העמדה שלי במסיבה תהיה בעצם לנצח על עשרה נגנים, את זה עוד לא עשיתי, ונראה לי שזה הולך להיות מעניין. יהיה מעניין גם לראות דווקא את כלי המיתר משתלבים במוזיקה שאתה עושה.

 ינון: אנשים חושבים שבגלל שאני דיג'יי אין לי רקע מוזיקלי אמיתי, אבל האמת היא שאני בא בכלל מרקע קלאסי. ניגנתי שנים על פסנתר, הלחנתי ועשיתי גם מוזיקה לסרטים, ואני מאוד מתחבר למוזיקאים טובים – אני חושב שאתה אחד כזה.

 ישראל: תודה. אני חושב שההבדלים בינינו הם בכלל לא גדולים כמו שנראה – היום כל מוזיקאי עובד על מכשירים דיגיטליים ותוכנות ממוחשבות. במקרה של ההופעה של אנחנו נשלב את זה בנגינה חיה, והמורכבות הגדולה מבחינתי היא שזו מוזיקה לריקודים – צריך לדעת מתי להיכנס, איך לשמור על המתח של הנגנים בזמן שהם מנגנים, כי לא כל הזמן הם מנגנים. יש בהופעה הזו כל מיני קטעים שהם לא פשוטים, קטעים דרמטיים ברמה התזמורתית, אבל לפחות מהחזרות שעשינו נראה לי שיהיה מגניב.

 ינון: לגמרי. העיסוק הזה במוזיקה הוא כל כך אינטנסיבי, שזה שואב אותי לגמרי. לפעמים אני מוצא את עצמי טס 30 פעמים בחודש למדינות שונות להופיע. ובכל זאת, העיסוק הזה הוא עדיין גם הבילוי שלי, אני נכנס עם חבר'ה שלי לבלאגנים של האולפן, וזאת העבודה שלי, אבל זה גם נורא כיף.

 ישראל: נראה לי שעמוק בפנים אתה איש של בית.

 ינון: אני לגמרי איש של בית. עם כל ההופעות, והקרחנות, והאלכוהול, והמצלמות, והמסעדות המפוארות, אתה מגיע למצב שאתה רוצה לנוח. היום האקסטזה האמיתית שלי זה האישה והילדה, ועדיין אני יוצא לפעמים לכמה ימים ולפעמים לערבים שלמים, לעבוד ולהרקיד מאות ואלפי אנשים. ינצח על עשרה נגנים. ישראל ברייט:

 ישראל: בסופו של דבר שנינו יוצאים מהבית בלילות ויוצאים לעשות לאנשים מצב רוח טוב.

 ינון: זה נכון. אני לא מחפש תהילה או שיכירו אותי, חשוב לי לעשות מוזיקה טובה שאנשים יתחברו אליה. העיסוק הזה הפך אצלי לסוג של הפרעה נפשית, אני אף פעם לא באמת מפסיק לעבוד, מתנגנת לי כל הזמן מוזיקה בראש. למרבה המזל, אשתי מקבלת את השגעון שלי ומחבקת אותו.

 ישראל: באופן טבעי כשאתה מתחיל את החיים כאדם יוצר אתה לא מתחבר לאנשים שעומדים בדרכך אלא לכאלה שיבינו ויעודדו אותך. אין ספק שזה מורכב - צריך לדעת מתי לעזוב אותך, ומתי להקשיב לך. בקטע הזה בנות הזוג שלנו מתאימות לנו.

 ינון: אין ספק שזוגיות ומשפחה זה משהו שמכניס פרופורציות לחיים. יש את הקטע שאתה יוצא מהבית ועולה על במה, ומלא אנשים מתחברים למוזיקה שלך ולמה שאתה עושה. אבל אתה מבין שאתה לא יכול לקחת חצי מיליון איש איתך הביתה, ובסוף אתה הולך הביתה לבד. אשתי נמצאת איתי בגלל מי שאני וזה הדבר היפה שמחבר אותי טוב לקרקע, כי מוזיקאים מטבעם הם אנשים מעופפים.

 ישראל: אני חושב שאתה ואני התחברנו גם במישור האישי וגם מבחינה מוזיקלית, ויש לי תחושה שזה לא הפרויקט האחרון שנעשה ביחד. נראה לי שיהיה מעניין לעשות איתך אלבום בעברית.

 ינון: אני עובד בעיקר בחו"ל, אבל יצא לי לעבוד גם עם יוצרים ישראליים – עבדתי עם ליאור נרקיס, סאבלימינל ודני דין – לא משנה מה נעשה יחד אני בטוח שזה יהיה משהו חדש ורענן, כי שנינו פרפקציוניסטים שאוהבים מוזיקה, לא משנה באיזה שפה.

 ישראל: אז יאללה, רק שיבואו להופעה ויהיה לנו ערב מגניב יחד.

*#