דיזי ריד: "כשאקסל תופס את המיקרופון, זה נשמע כמו גאנז אנד רוזס"

ביום שלישי יגיעו גאנז אנד רוזס להופעה בישראל. כתבנו בלונדון ראה אותם בהופעה ופגש את קלידן הלהקה, דיזי ריד, שמסר: "מי שיבוא לראות אותנו בסיבוב הזה יקבל תמורה לכספו"

אבירם ברט, לונדון
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
אבירם ברט, לונדון

"אנחנו נותנים את הכל בכל לילה, זה מה שאנחנו עושים הכי טוב, ואני יכול להבטיח שמי שיבוא לראות אותנו בסיבוב הזה יקבל תמורה לכספו!". במילים אלו פותח דיזי ריד ראיון מאחורי הקלעים לפני הופעה ב-O2 ארינה בלונדון. מי זה אתם שואלים? ריד הוא בחור מאוד נחמד, בן 48, שכבר 22 שנה מנגן פסנתר וקלידים בלהקה שנקראת גאנז אנד רוזס. עובדה שהופכת אותו לחבר הוותיק ביותר בהרכב הנוכחי, חוץ מאחד כמובן, אקסל רוז.» גאנז אנד רוזס בישראל - כל הפרטים» אקסל ואני: פגישה עם המעריץ מספר 1בימים אלו נמצאת הלהקה בסיבוב הופעות ענק, וביום שלישי אף הם יגיעו להופעה בפארק הירקון. כבר כמעט 20 שנה שהם בעיקר מופיעים ולא ממש משחררים מוזיקה חדשה, פרט לאלבומם האחרון "Chinese Democracy", שיצא ב-2008. גם הוא יצא אחרי הפסקה של 15 שנה, במהלכה התחלפו לא פחות משמונה חברי להקה. ההופעה בלונדון והשיחה עם ריד מאפשרת לנו להבין מה בדיוק מצפה לנו בהופעה הקרובה בארץ.איזה חומרים הלהקה מבצעת בסיבוב הזה?"אנחנו מכסים פה את כל המבחר שיש לנו להציע, קצת מ- Appetite for Destruction, קצת מ- Use Your Illusion וקצת מ-Chinese Democracy".איך מצליחים ליצור איזון בין האלבומים השונים?"אני חושב שבנקודה הזו, כלומר בהרכב הנוכחי של 'גאנז אנד רוזס', עשינו עבודה טובה מאוד בכל הקשור לאיחוד החומרים השונים למשהו מגובש. נתנו הרבה כבוד לשירים הישנים, ולדרך שבה הכל זורם. זאת עבודה קשה והדרגתית להרים הופעה כזאת, אבל בשורה התחתונה, ובשבילי זה הגורם המרכזי שמאחד את הכל - ברגע שאקסל תופס את המיקרופון, זה נשמע כמו הצליל של 'גאנז', לא משנה מאיזה אלבום זה מגיע".אז זה בטח מאוד מספק להופיע אחרי כל העבודה הקשה."ברור! זאת עבודה קשה אבל גם כל כך מהנה, וכמובן שהחלק הכי טוב זה לקבל את התגובות מהקהל ולראות שכולם משתגעים ומעריכים את זה".בזה הוא צודק. ברגעים לפני תחילת ההופעה בלונדון, הארינה בהחלט נראית כאילו היא מלאה במשוגעים. סבלנותם נמתחת היטב על ידי הלהקה, שמסרבת לעלות אל הבמה ולרצות את גדודי מעריציה, שכבר שבועות ארוכים מתרגלים את טכניקת ההד באנגינג שלהם. השיר שהלהיט את הקהל. Welcome To the Jungle:ההופעה מתחילה עם שיר הנושא מהאלבום האחרון, אבל גל הטירוף האמיתי מתחולל באולם דווקא עם סיומו, כשאקסל, במחווה ווקאלית ל"בוא הנה מייד" המיתולוגי של "ילדים סורגים לאלוהים", שואל "יו נואו וור יו אר?", ופותח את הלהיט הגדול הראשון של הלהקה Welcome To the Jungle. בניגוד לטענה הרווחת בקרב המעריצים הותיקים, מתברר שלשומנים אין השפעה קריטית על מיתרי הקול. אמנם אקסל איננו שדוף כמו בעבר, אבל הוא כן נשמע אותו דבר. אם אהבתם את זה אז, תאהבו את זה גם היום.אחרי שני שירים הצלחתי סופית לספור את כל הנגנים על  הבמה: יש מתופף, באסיסט, שני קלידנים, וארבעה גיטריסטים. בנוסף לכל אלה, ישנו כמובן גם אקסל, שהולך על הבמה ללא הפסקה, בסיבובים, בזיגזגים, העיקר לא לעמוד במקום. כמו למינג מזמר במעיל עור. "המזל הגדול הוא שאני לא צריך לרוץ הרבה", אומר ריד. "אני די תקוע באזור שלי, שאר החבר'ה רצים הלוך וחזור. מצד שני אני מקבל את כל הזיקוקים לתוך הפנים". ולא מדובר בסתם זיקוקים, אלא בבמה יורקת אש ותמרות עשן, אין ספק שהם לא מוכנים לקיץ הישראלי.עבודה קשה אבל מהנה. דיזי ריד (צילום: יח"צ)      ריד פתח את ההופעה על הפסנתר, אבל נטש אותו במהרה עבור אורגן האמונד. "אני משתמש בו הרבה", הוא אומר. "זה אדיר, זה בערך הדבר היחיד שמאפשר לי להתחרות קצת עם הגיטריסטים". ובכן, אפשר לומר שבתוצאה הסופית הוא מפסיד. קשה להתחרות עם הסולואים האמתניים של ההרכב, מורשת מחבר ותיק ואהוב שעזב ועונה לשם סלאש. אקסל מנצל את הרגעים האלה בכדי לברוח אל מאחורי הקלעים להסדרת הדופק, אבל תוך כמה רגעים הוא כבר מדלג חזרה תוך ביצוע מעשים מגונים לסטנד של המיקרופון. בזמן שהתמונות המרצדות על מסכי הענק המלווים את המופע מתחלפות במהירות מגולגלות ושלדים, דרך בחורות בביקיני, ועד לאותיות סיניות, הלהקה מבצעת המנון אחרי המנון מרפרטואר הלהיטים האדיר שלהם. הביצועים מדויקים, נאמנים למקור בצורה כמעט קלינית, ומצליחים לשלהב את הקהל לרמות היסטריה, אשר לרגעים אפילו מצליחות להמיס את הציניות.כשריד נשאל על הפעם הקודמת בה הופיע עם הלהקה בישראל, בשנת 93', הוא מספר בהתלהבות: "אני זוכר את זה כחוויה מאוד מתגמלת בהרבה מובנים. האנשים היו אסירי תודה, וקבלת הפנים היתה משהו שלא ניתן להשוות לשום מקום אחר שביקרנו בו. גם הספקנו לעשות סיור מאוד יפה בירושלים, ולהשאיר משאלה בכותל".בהרכב מלא. גאנז אנד רוזס (צילום: יח"צ) הביקור הקרוב בישראל הציף שוב את גל הטענות בקרב מעריצי הלהקה הותיקים, הטוענים שהחילופים הרבים, והשנים שעברו, גרמו ללהקה לאבד את הזהות האותנטית שלה. הטענה הזו מבוססת על ההנחה השגויה שללהקה היתה אי פעם זהות מסוג זה. גאנז אנד רוזס היו מאז ומתמיד מפלצת רוק מסחרית, שטיפחה בקנאות תדמית פרועה. את מה שהם עשו לפני 20 שנה, הם עושים מצוין גם כעת. אין כאן מקום לאנינות טעם מוזיקלית, אלא בהבנה שמדובר בשואו ענק, ברמות הגבוהות ביותר בעולם.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ