אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קובי אוז: "החילוני האתאיסט כבר לא קיים"

טיפול בטקסטים מהמקורות הוא טבעי בעיניו, "כי בכל אחד מאיתנו יש משהו יהודי ודתי". קובי אוז מוציא אלבום פיוטים שני ומתפלא בעיקר על כך שעדיין משמיעים אותו

תגובות

קובי, ספר על האלבום החדש."האלבום החדש כולל שירים שהצטרפו אלינו במהלך ההופעות של 'מזמורי נבוכים', והוא סוג של אלבום קאברים, אבל מהסוג שלא שומעים הרבה. כמו למשל הסינגל 'חמדת ימים' שיוצא עכשיו בגרסא רוקנ'רולית שלנו. זה אלבום שנוגע בהרבה שירים שמן הראוי שיוקלטו מחדש".

השיר מתכתב עם השורה "הטוטו קראת" בשיר "הרבי ג'ו כפרה" הותיק יותר, שהיה דווקא שיר מחאה. איפה אתה עומד היום עם המחאתיות?"'חמדת ימים' הוא לא שיר מחאה אלא מדבר על יום השבת, שהוא היום הכי חמוד מכל הימים. 'הרבי ג'ו כפרה' מדבר על רב נוכל. הם לא עומדים זה מול זה. הרב קרליבך לקח שיר על יום מנוחה ועשה אותו אנרגטי. אחנו הקצנו את זה עד כדי כך שאתה שר את השיר ואתה כבר רוצה לנוח בשבת. אנשים ממש מחכים לו אצלנו בהופעות".

אתה רואה את עצמך כחלק מטרנד של מוזיקה מסורתית שאנחנו נמצאים בעיצומו?"אני חושב שזו שיבה. הרבה אמנים הלכו לרוחב, הרבה ניסו לקפוץ לגבוה, ועכשיו זו תקופה שאנשים הולכים לעומק. לא רק מבחינת פיוטים ומקורות אלא גם מהכיוון של שירי משוררים. למשל באלבום הזה יש שירים של ביאליק וזלדה שהלחנתי. הכי חשוב פשוט ליהנות מהירושה של אלה שהיו כאן לפנינו, לא משנה אם הם היו אשכנזים ספרדים דתיים או חילוניים".

אלבום הסולו הראשון שלך "דמעות וים" היה חילוני יותר במהותו. יהיה לו אלבום המשך, או שאתה נשאר בסגנון הנוכחי?"אני לא חושב ש'דמעות וים' הוא חילוני במיוחד ושיש קפיצה גדולה בקריירה שלי. טיפקס עסקה המון בישראליות ואני עוסק ביהדות, כזו שנמשכת גם מעבר לארץ. הרעיון הוא לעשות מופע שמדבר לעולם היהודי באופן כללי. אני חושב שזו פשוט הרחבה של אותם דברים שעשיתי ב'טיפקס', רק שעכשיו נדרש מהקהל לבוא עם כל הלב ולהיות שם".

וגם להבין את הטקסטים, שלא ממש פונים לחילונים."אני חושב שממש מעטים נשארו עם המושג 'חילוני' ואני לא חושב שהחילוני האתאיסט באמת קיים. בכל אחד מאיתנו יש מידה מסוימת של יהדות ודתיות, גם אם מעט מאוד. אני רואה גם את האתאיסטים בהופעות שלי והמופע מדבר גם אליהם. זו ירושה של כולנו וזכותנו לעשות איתה קולאז'ים והומאז'ים ולשחק איתה".

ולאן הולכים השירים של "טיפקס"?מ- 2008 אין יותר 'טיפקס' ובהופעות שלי אני משלב שירים של 'טיפקס'. ב'מזמורי נבוכים' יש שניים-שלושה שירים של 'טיפקס', אבל המופע מחזיק בעצמו. זה נדיר שאמן בגילי מצליח להכניס שירי סולו חדשים משלו ושהם באמת יתפסו, ואני איכשהו התברכתי בזה. אני כל יום אומר תודה רבה על זה וזה פשוט דבר אדיר".

*#