אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אסף אבידן מצהיר: "זה האלבום הכי טוב שעשינו עד כה"

אסף אבידן והמוג'וז מוסיפים מופע בבית האופרה ומוציאים סינגל משותף עם שלומי שבן

תגובות

אסף אבידן והמוג'וז ממשיכים לסחוף את הקהל הישראלי: אחרי שכבר הודיעו על הופעה אחת במשכן האופרה בתל אביב בה יחברו ל- 40 נגנים קלאסיים, הודיעו אתמול (רביעי) חברי ההרכב על הוספה של מועד נוסף למופע, זאת לאור הביקוש הרב שנוצר.

את המופע הנוסף יקיימו אבידן והמוג'וז ב- 23 בינואר בנוסף למופע שיערכו ב- 19 בינואר במסגרת סדרת מופעי "קלאסי-רוק" של האופרה הישראלית. הסדרה הייחודית הביאה את ההרכב לחבור לתזמורת "סימפונט" רעננה ולייצר עיבודים קלאסיים לשיריהם השונים ובהם גם לאלבומם השלישי והחדש, "Through the Gale". על פי התכנון, לאחר שיבצעו שירי עבר שלהם יחד עם נגני התזמורת יציגו חברי הלהקה, בחלק שני ונפרד של המופע, גם את האלבום החדש כולו, גם הוא בביצוע קלאסי מחודש.

אך פועלו של אבידן בימים אלה לא מסתכם בכך. האמן המצליח הוציא בתחילת השבוע ביצוע מחודש לשירו "Reckoning Song" כאשר שלומי שבן הוא שעל הפסנתר. העבודה האינטנסיבית של אבידן והלהקה על העיבוד הקלאסי למופע שופכת, גם מבחינת אבידן עצמו, אור חדש ומעניין על האלבום. "חבל שאי אפשר להפיק את האלבום מחדש", הוא צוחק כשהוא נשאל על החידוש שמביא עמו המופע, "באלבום יש קטעים מסוימים שאם הייתי יכול להיכנס עם ארבעים נגנים לסטודיו הייתי בהחלט עושה את זה".

האזינו לביצוע החדש של "Reckoning Song":

 והחיבור בין הקלאסי לבין הרוק הוא משהו שהיה קל לייצר?

"אני לא אוהב להגדיר אותנו כלהקת רוק, בדיוק כמו שאני לא אוהב להגדיר שאנחנו להקה ששרה באנגלית. זה משהו שאנחנו עושים. יש לנו צ'לו בלהקה ואני עצמי, בתור סטודנט לקולנוע ואנימציה בעבר, מתעניין מאוד בפסי קול ובכלל, יש המון אלמנטים אצלנו וכל אחד מביא את העולם שלו. כן, אנחנו מנגנים רוק, אבל גם כל כך הרבה ז'אנרים ביחד וכשהגיעה ההזדמנות הזו באופרה זה היה כמעט אלמנטרי שניקח אותה".

אבידן והחברים החדשים (צילום: יוסי צבקר)

העיבוד מחדש של השירים שינה אצלך משהו משמעותי?

"מבחינתי, בתור יוצר שבדרך כלל פועל באופן מאוד אינסטנקטיבי, לא קורה הרבה ששירים משתנים אחרי שהם יוצאים החוצה. ופתאום פה, כשישבנו על העיבודים החדשים, התחלנו לדבר על כל שיר ושיר על המשמעות שלהם וזו חשיבה שאני לא מגיע אליה בדרך כלל על השירים. אני לא יושב ומנתח טקסטים של עצמי והיה מאוד מעניין להתייחס לעצמי פתאום בתור מוזיקאי אמיתי ולא סתם ככותב שירים".

האלבום השלישי מאוד מצליח בארץ. אתה עוקב אחרי הביקורות?

"כן. בדיוק אתמול שאלו אותי איך זה עבורי לקרוא אותן. עניתי שאני מיד שם על עצמי ארבע שכבות בטון כשאני קורא כדי לא להתהפך בעקבותן ולהפוך ליהיר, אבל אם אני מסתכל מבחוץ אז אין ספק שהוא מתקבל מדהים. כשכתבתי אותו הייתי משוכנע שאפילו הלהקה לא תבין אותו ובסוף הוא מתקבל מעולה אצל כולם. כולנו מרגישים שזה האלבום הכי טוב שעשינו עד עכשיו והכי מיוחד, אז אני בהחלט מרגיש שמגיע לו".

הוצאת דיסקים בשוק המוזיקה של היום בכלל רלוונטית עדיין בעיניך? הרי עיקר ההכנסות מגיעות מהופעות.

"יש דברים שיש להם ערך אומנותי ויש בעלי ערך כלכלי, כמו בכל דבר. ההופעה שלנו באופרה, למשל, היא אמנותית לחלוטין ולא נרוויח ממנה יותר מידי אבל זה מעולם לא גרם לי לחשוב על לא לעשות אותה, בדיוק כמו המחשבות שלי על להוציא תקליט. תקליט הוא חובה, הוא יצירה אמנותית ושיקולים מסחריים מגיעים רק אחר כך. אני יכול להוסיף ולספר שאני עובד היום על אלבום משלי, ללא המוג'וז, ואני לא יודע מתי אני אוציא אותו, כי זה חייב להיות הגיוני מבחינה כלכלית. מה שחשוב לי הוא קודם כל לתת ביטוי ליצירה שלי ולהקליט את הדברים האלה. זה חזק מכל שיקול אחר"."העולם השתנה ואפשר להוריד שירים באינטרנט ולהוציא רק סינגלים אבל אלבום הוא הרבה יותר מזה. הוא אמנות של ממש וזה משהו שקצת נעלם לאחרונה. לי זה מאוד חבל ואני אעשה כמיטב יכולתי להלחם בזה. האמנים המוזיקליים הגדולים של שנות השישים והשבעים שכבו על גדרות התיל כדי שיבינו את הערך האמנותי של אלבום מלא. היום אנחנו קצת במגמת חזרה אחורה. אני אמשיך מצידי לייצר תקליטים. כמובן שאשמח אם יקנו את האלבום כי זה מגיע לו... אבל גם אם לא ירצו אני עדיין אחיה ואמצא דרכים אחרות להתפרנס בכבוד".

אסף אבידן והמוג'וז - "קלאסי רוק": לכל הפרטים

*#