רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שולטת בעולם: הדרך של ביונסה לפסגת הפופ

מימיה בדסטניז צ'יילד ועד שכבשה את הבמה בפסטיבל גלסטנברי, ביונסה הפכה לאחת מזמרות הפופ המצליחות בעולם. בתקופה רווית דיוות, איך הצליחה לעשות זאת כמעט ללא שערוריות?

תגובות

"מה היא ההגדרה של שלמות... או הדבר הקרוב ביותר אליה? ביונסה. מהרגע בו לקחה את נשימתה הראשונה, הכוכב שלה זרח". זה מה שהיה למפיק והזמר בייבי פייס, שעבד עם ביונסה על אלבומה האחרון, לומר כשנשאל על הדיווה. נדמה שיש הרבה מאוד אנשים שיסכימו עם הקביעה שלו. מה סוד הקסם של ביונסה? איך היא מצליחה להיות בין האמנים המצליחים בעולם, להיחשב לסמל סקס ולתת הופעות שכל עולם המוזיקה מדבר עליהן? ויותר חשוב, איך היא מצליחה לשלב את כל זה ולהישאר כמעט נטולת סקנדלים? התשובות לשאלות הללו טמונות בדרך שעברה מגיל 6, הגיל בו הבינה שמקומה על הבמה, ועד היום, בו היא אחת הזמרות המוכרות והאהובות בעולם.ילדת פלא מלאת ביטחון  ביונסה ג'יזל נואלס נולדה ביוסטון טקסס בשנת 1981 למשפחה אמידה, אוהבת ונורמטיבית לחלוטין. אביה מת'יו היה איש מכירות מוצלח ולאימה טינה היה סלון יופי. ביונסה העידה על עצמה לא פעם שהייתה ילדה ביישנית ושקטה, אך כל זה השתנה כשעלתה לראשונה על הבמה. היא התגלתה בתור ילדת פלא מלאת ביטחון שיודעת בדיוק מה היא עושה כשהיא מופיעה. אביה שם לב לכישרון הטבעי ויוצא הדופן, החליט לקחת סיכון וביצע מהפך קיצוני ומפתיע בחייו. הוא החליט לעזוב את העבודה המצליחה, לקחת משכנתא על הבית ולהשקיע את כל זמנו והונו בקידום הקריירה המוזיקלית של ביונסה והלהקה שהקימה בעזרתו, דסטניז צ'יילד.כבר לא צריכה עזרה מאבא ואמא. Run The World:נראה שאביה מת'יו הוא זה שהשריש בה מוסר עבודה מעורר השראה עוד כשאימן אותה מגיל צעיר. הוא זה שדחף את ביונסה לרקוד על עקבים מגיל 13 (מה שמסביר את היכולת שלה לפזז על הבמה בסטילטו בלתי אפשרי כל הופעה), ולוותר על חיי חברה ולימודים רגילים בתיכון לטובת שעות באולפן ההקלטות. על פניו נדמה שהמשמעת הבלתי אפשרית עליה חונכה ביונסה יכלה לערער אותה, כפי שקרה לזמרות צעירות אחרות בנות דורה, ולא נזכיר שמות, אך כאן בדיוק נכנס תפקיד אמה טינה, שעד היום מלווה את ביונסה כמעט בכל צעד שהיא עושה. בראיון שנתנה הזמרת לפירס מורגן מה-CNN לכבוד צאת אלבומה האחרון, "4", שיתפה את הצופים בסיפור ששופך אור על יחסיה עם אימה. ביונסה סיפרה כיצד פשוטו כמשמעו הורידה לה אימה כאפה באמצע חנות תקליטים בגלל שהתחילה לשיר את השיר שלה שהתנגן ברדיו במקום לענות לאמה על שאלה. האנקדוטה הזו רק מוכיחה עד כמה חשוב שלכוכבת בסדר גודל שלה יהיו אנשים שיקיפו אותה ויחזירו אותה למציאות. אבל לא רק באלימות שמרו הוריה על שפיותה, אימה הייתה זו שגרמה לבתה לקחת חופש לפני שנה אחרי כמעט 15 שנים של עבודה רצופה בתחום.יכולת מרשימה של פיזוז על עקבים. Single Ladies:השערוריות של אבא למרות שביונסה עומדת על המשמר בכל הנוגע לחייה האישיים, ומסרבת לשתף פעולה עם תרבות החשיפה של שאר הכוכבות המקיפות אותה (הסיכוי למצוא תמונה של החתונה של ביונסה עם ג'יי זי מ-2008 מרוחה על שער של עיתון לדוגמא, הם אפסיים), היא לא מקבלת פטור מחטטנות תקשורתית בחייה האישיים. מערכת היחסים עם אביה סיפקה לא מעט כותרות. רק השבוע התקשורת קיבלה הזדמנות ללכלך על נסיכת האר אנ' בי כשאתר TMZ דיווח שמת'יו נואלס פוטר על ידי ביונסה מתפקיד המנהל האישי בשנה שעברה עקב חשדות לגניבת כספים מסיבוב ההופעות הקודם שלה, עליו עבדו יחד. נואלס הכחיש את הטענות אך הגיוני שחשדות כאלו יעיבו על מערכת יחסים משפחתית תקינה. עוד בסיבוב הראשון שלה עם דסטניז צ'יילד בשנת 1998 היו לא מעט ביקורות כלפיה בטענה שהיא מקבלת חשיפה גדולה יותר משאר הבנות בגלל שאבא שלה הוא המנהל. בסופו של דבר המתח בין הבנות הוביל לפירוק הלהקה המקורית ועזיבתן של לה טויה רוברסון ולה טויה לאקט בפרידה מאוד פומבית ומכוערת. חברת הלהקה הנותרת, קלי רולנד, ביונסה ומישל וויליאמס (שהצטרפה באלבום השלישי), אמנם המשיכו להיות אחת מהלהקות המצליחות של הדור הזה, ובכל זאת, היו לא מעט אנשים שחיכו לביונסה בסיבוב. כבר לא צריכה להקה כתרוץ לזמרות ליווי. Crazy In Love:האובאמה של זמרות הפופ כיום בשנת 2011 אף אחד כבר לא זוכר לה את תדמית הפרימדונה של תחילת הדרך. האלבומים נמכרים היטב, הקהל מחכה לסיבובי ההופעות והיא מצליחה לשבות את לב מעריציה בנגישות והאנושיות שלה. דוגמה אחת לכך היא אותו ראיון עם מורגן. לקראת סוף התכנית שאל אותה איזה רגע היא הייתה בוחרת לחוות מחדש, הרגע הגדול של חייה. בלי לחשוב פעמיים בחרה הזמרת את ההשבעה של הנשיא הנוכחי של ארצות הברית, ברק אובמה. היא התרגשה מאוד כשסיפרה על הכוחות שנדרשו ממנה בשביל לבצע את השיר של אטה ג'יימס (אותה אף שיחקה בסרט קאדילק רקורדס) "At Last", בזמן ריקוד הסלואו של אובמה ואשתו מישל. מי שצפה בהופעה יכול היה לזהות את ההתרגשות עד הכורסא בבית. לא היו שם דאווינים של דיווה. לביונסה, שאביה גדל באלבמה והיה בין האפרו-אמריקאים הראשוניים שלמדו בבית ספר ללא הפרדה, ואימה טינה שנאלצה לנסוע בחלק האחורי של האוטובוס בעת שגדלה, היה זה ניצחון גדול. זה היה רגע בלתי נשכח שבהחלט חרט את ביונסה בזיכרון הקולקטיבי של רבים.הרגע המרגש בחייה. ביונסה שרה לנשיא:בסופו של דבר קלף הג'וקר של ביונסה הוא הוירטואוזיות שלה על הבמה. לא הקליפים, לא האלבומים ולא היופי הבלתי מעורער. הכוח שלה על הבמה מבדיל אותה משאר הזמרות וההוכחה לכך היא העלייה המטאורית של מכירות האלבום האחרון שלה לאחר הופעות שנתנה ברחבי העולם לקידומו. היא גורמת לכך שאף אחד לא יצליח להוריד ממנה את העיניים ועושה את זה בחן וסקסיות שאין שני להם. ריהאנה יכולה להמשיך לגעת בעצמה על הבמה עד מחר, עדיין לא היא מצליחה לערער על מלכותה של ביונסה. כל מי שצפה במופע המרכזי של פסטיבל גלטנסברי יכול היה להרגיש כאילו כל חייה של הזמרת התנקזו לתוך הרגע המופלא בו עלתה על הבמה ונתנה הופעה של כל להיטיה מול 175,000 איש (על הדרך קטפה עוד תואר – האישה הראשונה בהיסטוריה שזוכה להיות המופע המרכזי בפסטיבל). במשך שעה וחצי ביונסה רקדה, שרה, התרגשה וספגה כל רגע ורגע כאילו היו אלה הרגעים האחרונים שלה עלי אדמות. הקהל שר את המילים לשירים שלה והיה אפשר לראות על פניה שהיא פשוט מאושרת ובסופו של דבר, זה מה שעושה אותה כל כך אדירה. אחרי הכול היא לא מוצר של חברת תקליטים או אנשי עסקים ממולחים. במקרה הכי גרוע אפשר להגיד שהיא בסך הכול מוצר של שני הוריה. ועל פי השתלשלות האירועים האחרונים – גם מהם היא הצליחה להשתחרר.

*#