אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דנה עדיני: "כותבת מה שאני מרגישה באותו הרגע"

עברה לשיר בעברית, לקחה הפסקה מהמשחק, ומתגעגעת לבנות נחמה. ראיון מיוחד עם דנה עדיני לכבוד השקת אלבומה השני "אשליה", הערב בזאפה

תגובות

"אף אחד לא זוכר מיהו ואיך אזכור מי אני בכלל", שרה דנה עדיני בקולה העדין, בשיר שפותח את אלבומה השני – "אשליה". אבל ככל ששוקעים עמוק יותר לתוך האלבום, לתוך הווקליות של עדיני והאלקטרוניקה החמימה שעוטפת אותו, נדמה כי עדיני יודעת וזוכרת טוב מאד מי היא ומה היא רוצה להגיד פה.» דנה עדיני בהופעה - כל הפרטים

אלבומה השני של עדיני, שליש מההרכב הבנות נחמה, הוא האלבום הראשון בו היא שרה כמעט כולו בשפה העברית. באלבום הבכורה שלה Big Girls, עדיני שיתפה פעולה עם יונתן לוי, מלהקת  איזבו והשפעות ההרכב נשמעו בו היטב. באלבומה השני עדיני לקחה כיוון מאד שונה והכניסה בו יותר צבע, בשלות והמון תיאטרליות. למען האמת, האזנה קצרה לשני האלבומים מעלה תהיות האם בכלל מדובר באותה הבחורה.

"קודם כל חשוב לי לציין שיונתן לוי הוא מוזיקאי מדהים, הוא גם הפיק את הבנות (נחמה). השינוי הזה קרה באופן טבעי", אומרת עדיני. "את התקליט הקודם כתבתי בתקופה שחייתי בניו-יורק, לכן גם כולו באנגלית. זה טבעי שמשתנים ומתבגרים וכן, גם השירים משתנים. זאת לא הייתה אג'נדה של 'עכשיו אני משנה כיוון', חוץ מזה זה גם מאד משנה הבנאדם שאתה עובד איתו. אני מבסוטה על שניהם וזה סך הכך חלק מתהליכים שעוברים. אנחנו כל הזמן משתנים וזאת האמת שלי עכשיו".

ולמה עכשיו דווקא החלטת לשיר בעברית?"זה קרה באופן מאד טבעי, זה לא נבע מתוך איזושהי החלטה ברורה. תמיד כתבתי בעברית. בתקופה הזאת אני חיה פה וכותבת שירים ואלה השירים שנכתבו. זאת שפת האם שלי ואני נהנית לשיר בה. ככל שאני מתבגרת אני יותר אוהבת את החשיפה שעולה מתוך המשמעות של המילים".דנה עדיני - אשליה:

מעבר לשינויים ולתהליכים שעברה הזמרת עם עצמה, אחד הגורמים הבולטים שאחראיים על עיצוב הסאונד של האלבום הזה הוא המפיק המוזיקלי הצעיר ועמוס הכישרון יונתן גולדשטיין. יכול להיות שהשם הזה עדיין מעט אנונימי עבור הציבור הרחב, אבל תהיו בטוחים שמדובר פה בהבטחה הבאה של המוזיקה הישראלית.  "יום אחד קיבלתי טלפון מיונתן גולדשטיין", נזכרת עדיני. "הוא פשוט הרים אלי טלפון ואמר שאנחנו צריכים להיפגש. עד שבסופו של דבר פשוט נפגשנו וזה היה מדהים, זאת הייתה ממש התאהבות. יום למחרת נסעתי באוטובוס למוצא, שם הוא גר, ופשוט התחלנו להוריד סקיצות. הייתי מקליטה ומורידה אצלו טייק שירה וטייק גיטרה ואז היינו מפתחים את זה ביחד וכך בעצם נולד האלבום הזה".

האלבום של עדיני מלא באלקטרוניקה מתקתקה שמזכירה מעט את הסאונד של Massive Attack ושל Air, אבל אל תטעו, גם גיטרות חמות לא חסרות כאן ובכלל, האלבום מתהדר בשכבות של אינסטרומנטים שנותנים נפח וגוון מלא אמוציות בכל רצועה ורצועה. אם ניקח את זה צעד אחד קדימה ונעז לומר שזהו, זה הכיוון והעתיד של הרוק הישראלי – מצבנו טוב ואפילו מעולה.

עדיני אמנם עושה מוזיקה כבר שנים אך נדמה שלתודעת הקהל הרחב היא פרצה בעיקר בתור שחקנית. היום היא מעדיפה להתרכז במוזיקה ועדיין, ניתן למצוא המון אלמנטים דרמטיים ותיאטרליים באלבום. החל מסגנון השירה של עדיני ועד לפריטות הקונטרבס והצ'לו בשיר "נינו מאני", שנדמה כאילו נלקחו מפתיחת קרקס בניצוחו של טים ברטון. הדרמה האפלה משהו שמלווה את עדיני דווקא לא יוצרת תחושה של מסתורין ועם זאת, עדיני נותנת לעצמה להתערטל, להיחשף ללא עכבות לכל אורך האלבום. היא שרה על כעס, אהבה, פחד, בדידות, יחסים והיא עושה את זה בהמון המון רגש.

את לא מפחדת להיחשף אז למה דווקא לקרוא לאלבום אשליה?"זה מדבר על מקום שאנחנו מכניסים את עצמנו אליו. אנחנו יוצרים לעצמנו מצב שמתקיים רק בראש שלנו. כשאתה עצוב החיים החיצוניים שלך גם כאלה. אתה יוצר את כל החיים שלך, הכל אצלך בראש, אתה יוצר את המציאות. חוץ מזה, אני בנאדם דרמטי. לא כיוונתי למקום שמתכוון למשהו ספציפי. אני כותבת מה שאני מרגישה באותו הרגע. כרגע אני מרגישה ככה, זאת האמת שלי לאותו הרגע, אז אני לוקחת את הגיטרה ופשוט שרה את זה. בלי לפחד שזה חשוף מדי. יש אנשים שהם מאד דרמטיים. אני מקבלת את זה כמו שזה. אני לא יכולה להיות משהו אחר".

אגב דרמה - לקחת קצת הפסקה מהמשחק?"תחום המשחק קרה בטבעיות לא ברורה. הייתי עם הבנות נחמה, ואיכשהו זה פשוט קרה. היה לי אודישן וזה הלך טוב והרגשתי עם זה נוח ונעים וזה פשוט קרה מעצמו. בשלב מסוים כל עניין המשחק פשוט תפס תאוצה והרגשתי שזה קצת יותר מדי. הייתי צריכה לעשות קאט על הכל ואז יצא התקליט".

מה לגבי הבנות נחמה את רואה את עצמך ממשיכה בקריירת סולו או איתם אולי גם וגם?"אנחנו שלוש זמרות ויוצרות ולכל אחת יש את הקריירה שלה. זה משהו שהוא טוב לנו לבנות, ובכלל לעולם. התקליט של קרולינה הוא מעולה, הוא הכי יפה במדינה בעיניי. זה באמת תקליט מדהים ולדעתי זה היה אסון אם היא לא הייתה עושה אותו. לכל אחת יש מקום לעשות וליצור לבד. וזה טוב שזה ככה כי אנחנו גם חוזרות לעבוד ביחד. זה נותן לנו עוד מקור השראה. הבנות קיימות כל הזמן וזה מעבר למה שאנחנו, זה בחר אותנו לא אנחנו בחרנו את זה. אני נהנית בחו"ל מהבנות, ממה שקורה איתן בגרמניה. יש משהו בלעשות את זה עם שתיהן ביחד. הן מוזיקאיות בחסד עליון אני בכלל גאה שהן מסכימות לשבת לידי".

*#