החמישייה הסוגרת: הקאמבקים הכושלים של השנה

לכריסטינה אגילרה היו כל התנאים להצליח, נלי פורטדו התקשקשה, פיטר אנדרה אכזב את עצמו, מיקה לא שחזר את ההצלחה ומאריה קארי דווקא כיכבה, אבל בסצנת הגייז התל אביבית

גיא ארליך, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גיא ארליך, עכבר העיר

עכבר העיר מסכם שנה:» האיחודים המרעישים» החמישייה הסוגרת: כל הכתבותכריסטינה אגילרה

2012 היתה אמורה להיות השנה שתחזיר את כריסטינה אגילרה. שהרי התנאי הראשון לקאמבק מוצלח הוא אלבום קודם כושל, וכזה בדיוק היה “Bionic” מ־2010: קיבל ביקורות טובות, הוליד בלדה מצוינת (“You Lost Me”, חפשו את הקאבר של גבע אלון), אבל איכזב מסחרית. באלבום החדש – שהגיע אחרי השתתפותה ב”דה ווייס” – היא לא לקחה סיכונים: נבחרת מפיקי על, דואטים עם סי לו גרין ובלייק שלטון, קליפ פרובוקטיבי לסינגל “Your Body” וגם פיגורה עגלגלה מתמיד. כל אלה היו אמורים להפוך את “Lotus” לאלבום הפופ של השנה. אבל לא: האלבום החדש נכנס רק למקום השביעי במצעד המכירות האמריקאי בשבוע הראשון, עם מכירות של 73 אלף עותקים בלבד – השבוע הראשון החלש ביותר לאלבום של אגילרה אי פעם. גם “Your Body” כשל במצעד הסינגלים, כשנכנס למקום ה־34 ומשם צנח במהירות החוצה. לא נורא, כריסטינה, עוד יבואו ימים טובים – זכרי כמה תלאות בריטני היתה צריכה לעבור בדרך.» ביקורת אלבום: הקול של כריסטינה כבר לא מספיקנלי פורטדו נלי פורטדו קצת הלכה לאיבוד בשנים האחרונות. אלבום האוסף שלה, האלבום בספרדית ואלבום הרמיקסים לא ממש שיחזרו את ימי “Loose”, עת מכרה מיליונים ושוררה עם כריס מרטין וג’סטין טימברלייק. אלבומה החדש, “The Spirit Indestructible”, שוחרר בספטמבר האחרון, והיא סיפרה שהוא הכי דומה לאלבום הבכורה המצליח שלה (יעני – פופ מתוק ומנצח), אבל שהיא הושפעה גם מג’אנל מונה, The XX ו־Florence and the Machine (יעני – היא גם סופיסטיקייטד ומורכבת). אבל כלום לא עזר. הסינגל הראשון “(Big Hoops (Bigger The Better” זכה לקבלת פנים מפוהקת, והאלבום כולו נעלם בתהום הנשייה עוד לפני שנשם את נשימתו הראשונה (מקום 46 בבריטניה ומקום 79 בארצות הברית). כמו שהיא כבר שרה פעם, “All Good Things Come To An End”. » אנטי פופ: נטלי פורטאדו בדרך לקבור לעצמה את הקריירה

פיטר אנדרה ובפינתנו “מה, הוא עדיין קיים?” – פיטר אנדרה. הזמר האוסטרלי, שכיכב בניינטיז (וב”היטמן 7”) עם “Mysterious Girl” ו”Flava”, שיחרר השנה את אלבומו “Angels & Demons”, שנכנס למקום ה־18 במצעד הבריטי לפני שהתפייד ממנו שבועיים לאחר מכן. הוא לא הותיר שום חותם מוזיקלי או להיט שתוכלו לזמזם. בראיון לאתר האינטרנט של ה”דיילי מייל” סיפר אנדרה כי הוא מקווה שהאלבום הזה יהפוך להיות האלבום הנמכר ביותר שלו עד כה. בינתיים, מסתמנת אכזבה.

מאריה קארי מאריה קארי, שמכרה לאורך הקריירה המפוארת שלה יותר מ־200 מיליון אלבומים, כבר יודעת דבר או שניים על קאמבקים כושלים. רק ב־2001 – אחרי שחתמה על חוזה הקלטות חסר תקדים בשווי 100 מיליון דולר – חטפה התמוטטות עצבים, שיחררה אלבום כושל (“Glitter”) והועפה מהחברה. אבל אז, אחרי שהוחתמה בחברה חדשה ושיחררה את “Charmbracelet”, שגם הוא לא לגמרי עשה את העבודה, הגיע “The Emancipation Of Mimi” והראה לכולם מאיפה משתין הקאמבק. השנה היא חוזרת לדשדש. הסינגל החדש, “(Triumphant (Get ‘Em”, הראשון מהאלבום שצפוי לצאת במרץ, לא הצליח להיכנס ל־Top 100, לא בארצות הברית ולא בבריטניה. השיר, שנכתב לדברי קארי בזמן שבעלה אושפז בבית חולים ולאחר מותה של וויטני יוסטון, קיבל תשומת לב מפתיעה דווקא אצלנו, כשהושק רשמית באוויטה בליווי סרטון מיוחד ששלחה הדיווה בעצמה. אם המצב ימשיך להידרדר, יש סיכוי שנזכה גם בהופעה.» אנטי פופ: מריה קארי מנסה להיות רלוונטית

מיקה מיקה שיחרר בספטמבר את אלבומו השלישי, “The Origin Of Love”, שלוש שנים אחרי “The Boy Who Knew Too Much”, שלא שיחזר את הצלחת אלבום הבכורה ההיסטרי “Life in Cartoon Motion”. האלבום שווק כ”בוגר” יותר, דבר שהתבטא גם בלוק חדש ומסוקס וביציאה הרשמית מהארון – חודש לפני צאת האלבום – ששמה קץ לשנים של שמועות והתנסחויות מעורפלות. הסינגל הראשון, השיר הצרפתי “Elle Me Dit”, עבד רק בצרפת, והאלבום עצמו איכזב עם כניסות נמוכות למצעד הבריטי (24) ולמצעד האמריקאי. גם הסינגלים הנוספים – שיר הנושא ו”Underwater” – לא הצליחו לייצר עניין בדיסק הזה. למרות הכל, אנחנו עדיין רוצים להתחתן איתו ולעשות עמו גרייס קלי קטנה.

ומה הקאמבקים הכושלים לדעתכם? ספרו לנו בתגובות

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ