אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המפיק: ערן אריאלי מחבר אותנו אל העולם

לא מפחד מ"המצב", לא מתפשר על להקות, וטוען שזו ההזדמנות היחידה שלו לעשות את מה שהוא אוהב - ערן אריאלי (נרנג'ה) מתכונן להופעה של Why? ומבטיח שבקרוב יפרוש. לא לפני שיחזיר לכאן את קלקסיקו

תגובות

אוהבים להדביק לו את התואר “שוקי וייס הצעיר”, אבל מבחינתי ערן אריאלי (נרנג’ה) הוא דווקא שמעון פרס של ההפקות. אנחנו מכירים כמעט ארבע שנים, מאז ההופעה הראשונה שייבא לישראל. אחרי כל הפקה, כשיוצא לנו להיפגש, הוא נאנח ואומר: “קבעתי עוד שלוש הופעות ואז אני פורש. זהו, אני עייף”. בעתיד הקרוב הוא מתכנן לנו את קלקסיקו, דן דיקון וכמה שמות נוספים. אחריהם, הוא שוב טוען שיפרוש.» Why? בהופעה בישראל - כל הפרטים» ראיון עם ג'וזייה וולף לקראת ההופעההכרנו כשראיינתי את קורט וגנר, סולן לאמבצ’ופ, שתיקלט אז בתיווך נרנג’ה בבארבי. ארבע שנים אחרי, אריאלי חתום על שמות גדולים בהרבה - סטיבן מלקמוס, אוף מונטריאול - אבל שומר על קו משלו: דבק בבארבי (עם גיחות לזאפה) ובלהקות אינדי מוערכות משני העשורים האחרונים (עם גיחות לג’אז). הרבה מפיקים קמו ונפלו בינתיים, נרתעו מהביטולים ומהחרמות על ישראל, או סתם מהקושי למכור כרטיסים. אני שואל אותו את השאלה הבלתי נמנעת על “המצב”. “גם בזמן 'עמוד ענן' היה ברור שההופעה מתקיימת. יוני וולף ביקר כאן לראשונה עוד עם ההרכב הקודם שלו, cLOUDDEAD, בשיא האינתיפאדה. הוא לא חשש אז, ולא עכשיו”.לא היתה בכלל שאלה אם הם חוזרים. why? (צילום: Aaron M. Conway)  איך מחזיקים מעמד? הרבה מפיקים נשברו. “אני מתעקש להידבק לנישה שלי. אני מקבל הצעות כל הזמן, חלקן ממש מוזרות - עכשיו הציעו לי להביא להקת בנים מאנגליה - אבל אני לא אביא דברים שרחוקים ממני מוזיקלית. נכון שלא כל הופעה תהיה של הלהקה שאני הכי אוהב בעולם, אבל זו ההזדמנות היחידה שלי לעשות את מה שאני אוהב. מה אני אעשה, אלך להייטק?”. אריאלי אמנם במרחק שני קורסים מהשלמת תואר במשפטים, אבל “זה רק בשביל הנייר”, הוא אומר. “אחרי הצבא טיילתי מקליפורניה עד קולומביה. חזרתי, למדתי, לא מצאתי את עצמי, נסעתי למזרח אירופה, סין, טורקמניסטן, אזרבייג’אן, קזחסטן - וחזרתי. לא מצאתי עבודה, אז החלטתי להביא להקות. הניסיון היחיד שלי היה במכירות, והעדפתי למכור הופעות שאני אוהב מאשר לעשות כסף בשביל מישהו אחר. עכשיו אני גדל עם הלהקות שאיתן אני עובד. הבאתי את M83 כשהוא עלה 3,000 דולר - היום הוא עולה 150 אלף. כששמעתי את זה מהסוכן שלו חשבתי שהוא מנפח אותי, עד שגיליתי שהוא טס במטוס פרטי”.מטוס פרטי?“מטוס שכתוב עליו M83 והכל. הוא באמת גדול עכשיו, נהיה מיליונר. אחד הדברים שלמדתי הוא ההבדל בין אמן גדול לאמן מוערך. יש לך אמנים מוערכים - יו לה טנגו, טורטויז - אבל אין להם מטוס, וזה גם מתבטא בכמות הכרטיסים שהם מוכרים”.בגלל זה מפיקים מהססים להביא להקות?“ההימור שמפיק ישראלי לוקח גדול בהרבה. באירופה מטיילים באוטובוס, אז מתחילים להרוויח הרבה יותר מהר. לישראל טסים. בגלל זה אנשים לא מסתכנים. אבל ההופעה של WHY?, למשל, נמכרת הרבה יותר מהר וטוב מהקודמות. יש משהו שחייבים לומר לזכות מערכת היחסים שאמן בונה עם הקהל בהופעות. במקרה של וולף, לא היתה בכלל שאלה אם הוא חוזר. הוא כל כך אמוציונלי וניזון מהאהבה של הקהל, שהוא היה חייב לבוא, והוא יחזור גם עוד שנה, עם האלבום הבא”.

כתבות שאולי פספסתם

*#