בעיות שמיעה: קניה ווסט מדבר עם גן עדן

תום יורק עושה מיליונים מאלבום הסולו החדש, קניה ווסט משחרר שיתוף פעולה מרגש עם פול מקרטני, Iron & Wine מוציא סדרת הקלטות ממעבי הארכיון וקין והבל 90210 יורקים לכולנו בפנים עם רוק ישראלי משובח

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

מהדורה 14 של בעיות שמיעה יוצאת לדרך: טור שמביא את כל המוזיקה החדשה והמומלצת מסצינות השוליים בארץ ובחו"ל (וקצת מיינסטרים כי גם שם לפעמים יש דברים טובים), אלבומים, אמנים ולהקות אינדי מרחבי הרשת.» לכל הטורים של בעיות שמיעה» פדופיליה? על הקליפ החדש של סיה» חמישה אלבומי חורף מומלציםיש חיים אחרי חברות התקליטים רגע לפני ש-2014 נגמרה, אחד מחלוצי ההורדות באינטרנט ושחרור אלבומים במפתיע, הלא הוא תום יורק, לימד את כולם מודל עסקי מהו. הלב הפועם של אחת מלהקות הרוק האלטרנטיבי הכי חשובות שפעלו ופועלות כיום, הקליט בשנה האחרונה אלבום חדש בשם "Tomorrow's Modern Boxes", שיצא שמונה (!) שנים אחרי אלבום הסולו היחיד והמופתי "The Eraser". את האלבום הוא שחרר כבר בספטמבר דרך תוכנת ההורדות ביט.טורנט, אבל רק ב-26 בדצמבר האחרון יורק סוף סוף עשה לשאר העולם טובה, והעלה אותו להאזנה והורדה גם באתר בנדקאמפ. לרגל חשיפת האלבום שחרר יורק גם שיר חדש בשם "Youwouldn'tlikemewhenI'mangry", שניתן להאזנה בפרופיל הבנדקאמפ שלו.עברו כמה שנים מאז הבלאגן שרדיוהד הקימו כשהחליטו להתנער לחלוטין מחברות התקליטים, והוציאו את האלבום "In Rainbows" באופן עצמאי להורדה דרך האתר שלהם. הדרך שסללו ליוצרים אחרים במוזיקה העולמית, בלתי נתפסת כמעט. השמועות האחרונות מספרות שאלבומו של יורק זכה ליותר מ-4 מיליון הורדות, והכניס לו ערך משוער של כ-20 מיליון דולר. ככה עושים את זה ילדים. מה לגבי המוזיקה? הדעות חלוקות: תום יורק חזר בגדול אל חיק המחשבים והסמפלרים האהובים שלו, דבר המעורר הערצה עמוקה אצל אחדים, וסלידה ושעמום איום אצל אחרים. מה שבטוח הוא, שגם רדיוהד מקליטים אלבום חדש בימים אלו ממש, ועוד יש למה לחכות. לשיקולכם. Thom York עם האלבום "Tomorrow's Modern Boxes":<a href="http://thomyorke.bandcamp.com/album/tomorrows-modern-boxes">Tomorrow's Modern Boxes by Thom Yorke</a>

השראה מהעולם שמעבר  הנה מישהו שפתח את השנה האזרחית בטוב, והפתיע לחיוב גם אנשים שכלל לא אוהבים את המוזיקה שלו. קניה ווסט שחרר ב-1 בינואר שיר חדש ומקסים בשם "Only One", לקראת אלבום שביעי, בליווי לא אחר מאשר סר פול מקרטני על הקלידים. קיימים שני עניינים משונים שהרשת געשה בגללן מאז שהשיר הזה יצא: הסיפור ההזוי מאחוריו, והתגובות של מעריציו של ווסט לגבי הנגן "האנונימי". נתחיל מההתחלה? בואו. בקומוניקט שהופץ לתקשורת האמריקאית נטען כי בזמן ג'מג'ום סטנדרטי עם החבר מקרטני, ווסט החזיק את בתו בזרועותיו ולפתע החל לשיר לה את מילות השיר בלי שום תכנון מוקדם. לטענת המשפחה, קניה ווסט מאמין כי ההשראה שנחתה עליו היא בעצם רוחה של אמו המנוחה ששרה דרכו לבתו הקטנה נורת'. הוא אף קרא לשיר "Only One" מכיוון שזו משמעות השם קניה. אהבה ממוטטת לב בין אב לבתו או פשוט בחור מטורלל? אתם תחליטו. התסבוכת השנייה היא תגובותיהם המביכות של המעריצים, שהתחלקו לשני סוגים: אלה שמהללים את ווסט על כך שהוא מאפשר במה לאמנים לא מוכרים (פול מקרטני, כן?), ואלה שרגזו על נגן הקלידים המעפן הזה שמעז לרכוב על ההצלחה של קניה ווסט הגדול והמוכשר. ובכן, בהחלט מצער. הדבר הכי מרגש שהלך לאיבוד בכל ההמולה הזאת הוא שיר הערש הבאמת יפהפה שווסט הקדיש לבבת עינו, במיוחד לאור העובדה שעבר הרבה זמן מאז שמענו ממנו יצירה כנה ופנימית כל כך.זאת בכלל אמא שלו שרה. Kanye West עם "Only One":

הישר מהארכיון הביתי הסינגר-סונגרייטר סאם בים המופלא, הידוע בשמו המקצועי Iron & Wine, כותב ומבצע כבר כמעט עשור מוזיקה אינדי-פולק עדינה ומדויקת. אלבומיו הקנו לו קהל מעריצים אדוק ברחבי העולם, והופעותיו ידועות כמלאות כנות ואנושיות. במשך השנים Iron & Wine הקליט אינספור שירים שמעולם לא שחרר לרדיו או לרשת, הקלטות ביתיות וביצועים אלטרנטיביים לשירים מוכרים. אחד מהם הוא "Everyone’s Summer of ’95" שפרסם לראשונה ברשת לפני שלושה ימים. באותה הזדמנות הכריז בים כי ישחרר ב-24 בפברואר סדרה חדשה של הקלטות ארכיון שמעולם לא ראו אור, שתתחיל עם האוסף "Archive Series Volume No. 1". שירי האוסף נכתבו באזור הזמן בו הקליט את אלבום הבכורה המצוין "The Creek Drank The Cradle", כאשר המוזיקה שיצר באותה תקופה יועדה אך ורק לאוזני החברים והמשפחה, ושם הבמה Iron & Wine לא היה קיים עדיין. במקור השירים הוקלטו על טייפ ארבעה ערוצים והועברו דיגיטלית מהקסטות, ורבים מהחומרים יצאו באוספי בוטלג פיראטיים וזו להם ההוצאה הרשמית הראשונה.פולק חם ובלתי מלוטש. Iron & Wine עם "Everyone’s Summer of ’95":פורטיס היה מתגאה קין והבל 90210 הם אחת הלהקות הכי מעניינות שפועלות ברוק-מטאל המקומי בשנים האחרונות. ההרכב מונה את הבסיסט שאול לוריא, שבין היתר עורך וידאו ומגלם ביוטיוב את המראיין המטרידן מומי לוי, הגיטריסט יונתן השילוני, מאייר מוכשר ושחקן מתחיל ("תמרות עשן") והמתופף איתמר לוי, שמנגן עם אלישע בנאי ועד לאחרונה שימש כצלע השלישית של בום פם. אחרי גיוס המונים מוצלח, קין והבל הקליטו השנה את אלבומם השני "וידאודרום" שעתיד לצאת ב-24 בינואר בהשקה חגיגית בבארבי. האלבום הזה מגיע בדיוק בזמן שגיבורי הרוק הגדולים הולכים ונכחדים אט אט, ואם לא נכחדים אז מצטרפים לתכניות ריאליטי של "כשרונות". הנה באים שילוני, לוי ולוריא, לוקחים את המציאות התרבותית המביכה שלנו, יורקים לה בפנים, ועוד צוחקים על זה. יש באלבום האדיר הזה כמויות של הומור וסארקזם שנונים ומשויפים היטב, נגישות מוזיקלית גם למאזינים שלא אוהבים מטאל - בניגוד לאלבומם הקודם "מסע הכזבים של קין והבל" מ-2010 שהתחבב בעיקר על אנשי הז'אנר, ורפרנסים הזויים מהקולנוע ומהמוזיקה. לכבוד המאורע המשמח, הוציאה החבורה את השיר "לקח זמן": שיר הלל לכל מה שטוב ברוק, בעל טקסט ציני ומדויק, גיטרות מלודיות מאוד ושירה שמזכירה את הרוק הישראלי של שנות -70 במובן הכי טוב שיש. לכל מי שפספס אותם באלבום הראשון זה הזמן להתאהב, כי כנראה ש"וידאודרום" הוא הדבר הכי טוב שיקרה ב-2015.הומור דפוק ומשובח. קין והבל עם "לקח זמן":

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ