אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כשרונות צעירים: להקות התיכון הכי מצליחות

U2 התחילו בגיל 14, רדיוהד ניגנו בכיתת חזרות של בית הספר וארקטיק מאנקיז רבו על אותה בחורה. לכבוד הופעת 20 שנה ליוסלס איי די שמנגנים יחד עוד מימי התיכון, יצאנו למסע בעקבות רוח הנעורים של הרוקנרול

תגובות

מי לא חלם להיות רוק סטאר כשהיה בתיכון? חוזה הקלטות, הופעות, מעריצות וחיים מלאי הצלחה ותהילת עולם. הרבה מהלהקות שפועלות היום הכירו בתקופת הקולג' או האוניברסיטה, כשהיו כבר בוגרים, מגובשים וסגורים על כיוון. יש הרבה פחות להקות שהתחילו בתיכון המקומי או המתנ"ס, ניגנו בגיל 14 במוסך של ההורים וכמה שנים לאחר מכן כבשו את העולם. מעטות עוד יותר הלהקות ש-20 שנה אחרי עדיין עובדות יחד כמכונה משומנת. » יוסלס איי די חוגגים 20 שנה - כל הפרטיםגם יוסלס איי די להקת הפאנק הישראלית הוותיקה, שעושה חיל במרחבים הבינלאומיים, היא להקה שהתגבשה עוד בימי התיכון של חבריה. בימי אלה חוגגת הלהקה 20 שנה להיווסדה, ותעניק הופעה מיוחדת ב-4 לדצמבר בבארבי תל אביב. "אני וחבר בשם ראלף הובר שהיה המתופף הראשון של הלהקה הקמנו אותה יחד עם שני אחים חיפאים ב-1994", מספר גיא כרמל, מייסד הלהקה וגיטריסט. "הגענו לז׳אנר הזה דרך סרטי סקייטבורד כי שנינו היינו סקייטרים המון שנים ותמיד רצינו להקה בסגנון של מה ששמענו בסרטים האלה. הלהקה התגלגלה "חצי כח" בהופעות באזור חיפה, עד שישי ברגר הגיטריסט נכנס ללהקה, ומשם בעצם התחלנו אותה באמת. הסולן יותם בן חורין  הצטרף קצת אחרי ישי, עד אז אני שרתי". בן חורין זוכר את החוויה כהזדמנות גדולה שהגיעה אחרי שנזרק מבית הספר 'חוגים' בחיפה. "שמעתי שמות של להקות מקומיות אבל לא ידעתי איך להגיע אליהן", מודה הסולן. ועברתי ל'אורט חנה סנש', שם הכרתי את הגיטריסט ישי ברגר שלמד שנה מעליי, אחד האנשים הבודדים עם שיער מחומצן בבית ספר ולפעמים גם בגדים מחומצנים. הייתה לי להקה משלי ובמקרה עשינו חזרות באולפן, ויסלס הגיע אחרינו. מאותו רגע הם הפכו ללהקה האהובה עליי. כמה חודשים לאחר מכן ישי הצטרף ליוסלס וזרק לי שהם טסים להופיע בחו"ל, ושאצטרף". כשבן חורין נכנס ללהקה, הוא הביא אליה שירים שכתב ושר. כך התקדם לעמדת הסולן בטבעיות. "מי היה מאמין ששנה אחרי אקנה בס ב-600 שקלים ואעשה חזרה עם יוסלס. ניגנתי איתם בשתי הופעות, בשנת 1996. לאחר שהבסיסט הקודם התגייס. הייתי צריך לסיים את י״ב אז לטור הראשון לא טסתי, הופענו בעיקר בקריות, בחיפה וגם בגדה השלישית בתל אביב. כשהם חזרו הייתי כבר בפנים לגמרי". מכאן התחילה תקופת הפריחה של הלהקה שנמשכת עד היום - החל מהקלטות תחת הלייבל "קונג פו" ועד להצלחה גדולה ביפן, וכניסה לאלבום אוסף שכולל בין השאר גם את גרין דיי והפו פייטרס. מי שאמר שסיפורי האהבה הגדולים ביותר קורים למעשה בתיכון - כנראה צדק. לרגל החגיגות של יוסלס איי די, נזכרנו בלהקות התיכון שהפכו היום לענקיות והאהובות ביותר בעולם.

לפני שנכתב "Creep", לפני שנוצר "OK Computer" והרבה לפני שהם זכו למעמד של אלים בעולם המוזיקה, הם היו "On a Friday". חמישה חברים מהתיכון, שנה יותר-שנה פחות, שכללו את האחים גרינווד, תום יורק, פיל סלוואי ואד או'בריאן. הם למדו ביחד בבית ספר פרטי באוקספורדשייר, וקראו לעצמם על שם היום שבו היו עורכים חזרות. באותה תקופה הם עשו מעט הופעות בפאבים שכונתיים ובעיקר ניגנו וג'ימג'מו יחד בחדר חזרות, אבל אי שם בשנות ה-80' החל הניצוץ הראשוני של העתיד לבוא. בשנת 87', כמו בני טובים, הם המשיכו לאוניברסיטה, ורק בשנת 91', כשמרביתם סיימו את חובותיהם האקדמיות, הקליטו חומרים בפעם הראשונה. פגישה מקרית בין קולין גרינווד לנציג חברת תקליטים EMI גלגלה חוזה הקלטות לשישה אלבומים, ומשם הכל היסטוריה. השם שונה לרדיוהד, "Creep" יצא לרדיו ומשם החלה עבודה משותפת של יותר מ-20 שנה. היום, הם ממשיך לעבוד, ליצור, להקליט ולהופיע ביחד.

בין השיעורים, On a Friday:

לארי מולן, ילד רזה בן 14 מדבלין, פרסם בלוח המודעות של בית הספר המקומי שהוא מחפש להקים להקה. ב-25 בספטמבר 1976, שבעה ילדים הצטופפו במטבח הקטן שלו והחליטו על חלוקת תפקידים. מולן ינגן בתופים, בונו (אז עדיין פול יוסון) ישיר, דה אדג' (אז עדיין דיוויד אבנס) ואחיו הגדול דיק ינגנו בגיטרות ואדם קלייטון יתמקם על הבס. עוד שני חברים היו נוכחים - איבן מקורמיק ופיטר מרטין, אבל הם לא שרדו את החזרות הראשונות. לכמה דקות הם היו "לארי מולן בנד", ואז בונו השתלט על המצב והם הוכרזו כ-"Feedback". במשך תקופה הם עשו בעיקר קאברים וחלמו על להיות הקלאש, הג'אם או הסקס פיסטולס. ב-1977 הם הפכו להיות "The Hype", דיק הלך לקולג' ועזב את הלהקה, והשם שונה שוב והתקבע כ-U2. ב-1979, עדיין ילדים, זכו בתחרות כשרונות צעירים, הקליטו EP וחתמו חוזה בחברת תקליטים.ילדים רועשים ובועטים, U2:

ג'ון לנון, אז בחור צנום בן 16, הקים באמצע שנות ה-50 את The Quarrymen, מה שבעתיד תהפוך להיות באחד מגלגולי השמות שלה לאחת הלהקות הגדולות בהיסטוריה. ב-1957 הוא הכיר את פול מקרטני, ילד מוכשר בן 15 שהרשים אותו מאוד, והוא הציע לו להצטרף ללהקה כגיטריסט. מקרטני הביא את ג'ורג' הריסון ורק אחרי לא מעט שכנועים, לנון הסכים להכניס אותו להרכב. לאט לאט החברים המקוריים של The Quarrymen פרשו והשלישייה התחילה להופיע ביחד עם מתופפים מתחלפים, לעיתים הם קראו לעצמם ג'וני והמונדוגס, בפעמים אחרות הם לא קראו לעצמם בכלל. בהמשך הם צירפו את פיט בסט וסטיוארט סאטקליף, אך השניים לא שרדו והוחלפו במהרה על ידי רינגו סטאר, מתופף של להקה מדוברת באותה תקופה בליברפול, Rory Storm and The Hurricanes. השם עבר עוד כמה גלגולים בדרך, מ - Beatals, ל - Silver Beetles ועד שנסגר על הביטלס ששינו את ההיסטוריה.

שינו את העולם, הביטלס:

שתי להקות תיכון בבית הספר צ'ארטרהאוס בדרום לונדון התגלגלו והתחברו להיות אחת מלהקות הפרוגרסיב רוק החשובות. פיטר גבריאל וטוני בנקס התחילו את דרכם ב-Garden Wall ו- The Anon. ב-67' הם התחברו וצירפו את אנתוני פילפיס, מייק רותפורד וכריס סטיוארט. פיל קולינס עוד היה רחוק בתכנון, אז הם עוד היו Gabriel's Angels. ג'ונתן קינג, בוגר נוסף של אותו תיכון, שמע קלטת עם חומרים מוקדמים והוא מיהר למצוא להם חברת תקליטים ולקחת חלק בתהילה. ב-69' יצא "From Genesis to Revelation", והשם שונה בהתאם. עם השנים התחלפו הנפשות הפועלות, השתנה הקו המוזיקלי והאג'נדה הכללית של הלהקה. אבל אי שם, פעם בשנות ה-60, הפרוגרסיב רוק של התקופה צמח בתוך כיתת לימוד אחת.

המלאכים של גבריאל, ג'נסיס:

שלושה חברים לכיתה: אלכס טרנר, אנדי ניקולסון וג'ימי קוק, התעוררו בוקר אחד וכל מה שהם רצו זו גיטרה חדשה. בחג המולד 2001 הם קיבלו את מבוקשם והתחילו לחלום על הצלחה. לאחר מכן מאט הלדרס קנה מערכת תופים זולה והצטרף לחגיגה. באותה התקופה הלדרס וטרנר גם התחרו על ליבה של אותה בחורה יפה על רחבת הריקודים, לורן בראדוול. אף אחד מהם לא זכה לרקוד איתה ברחבה או מחוצה לה, אבל היריבות הפכה לידידות רוקנרולית נפלאה.

שלוש גיטרות חדשות וערכת תופים ישנה, ארקטיק מאנקיז:

סיפור עצוב מתוק: הרד הוט צ'ילי פפרס איך אפשר לדבר על להקות תיכון מבלי להזכיר את האבות המייסדים של ה-Fאנק מטאל. לא הרבה יודעים שהרד הוט צ'ילי פפרס החלו את דרכם למעשה בתיכון פיירפקס בלוס אנג'לס, העיר שתהפוך בעתיד לחלק מרכזי מהנושאים בשיריהם. אנתוני קידיס, הילל סלובק, מיקל בלאזרי (פלי) וג'ק איירונס חברו למטרת הופעה אחת בפאב מקומי. הקהל המצומצם התלהב וכמידי שבוע העניקו החבר'ה עוד הופעה, ועוד אחת, ועוד אחת. לאחר סיבוב הופעות קטן ומקומי החלו החברים להקליט דמו מהגיגים, והדמו הפך לחוזה הקלטות. דווקא השנים שבאו אחר כך ידועות כמעט לכל - הסגנון המיוחד שאפיין את הלהקה בתחילת דרכה, מותו של סלובק, התמכרותו הקשה לסמים של קידיס, הצטרפותו של ג'ון פרושיאנטה האגדי שנפל גם הוא להתמכרויות, החיבור לדייב נבארו, שובו של פרושיאנטה, עזיבתו הנוספת  והרבה קליפורניקיישן. החברים הכי טובים. רד הוט צ'ילי פפרס:

כתבות שאולי פספסתם

*#