שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

היסטריית הקיי פופ - לראשונה אלבום קוריאני נכנס לרשימת עשרת הנמכרים בארה"ב

"Love Yourself: Her", אלבומו החמישי של הרכב הבנים "BTS", דורג במקום השביעי לאחר שנמכר ב-31 אלף עותקים בשבוע הראשון שלו בארה"ב

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
חברי להקת BTS בטקס פרסים בסיאול בינואר השנה
חברי להקת BTS בטקס פרסים בסיאול בינואר השנהצילום: ויקיפדיה/AJEONG_JM
איתמר זהר
איתמר זהר

הרכב הקיי פופ "BTS" רשם השבוע הישג לא מבוטל. אלבומו "Love Yourself: Her" נמכר ב-31 אלף עותקים בארצות הברית בשבוע הראשון שלו ודורג במקום השביעי בטבלת 200 האלבומים הנמכרים ביותר בארצות הברית, "בילבורד 200". זו הפעם הראשונה שאלבום של הרכב קיי פופ (ז'אנר פופולרי של פופ קוריאני) נכנס לרשימת עשרת האלבומים הנמכרים ביותר בארצות הברית. 

על פי המגזין "בילבורד", "BTS" שבר את השיא שהיה שייך לו ונקבע באוקטובר 2016. אז הגיע אלבומו הרביעי, "Wings", למקום ה-26 ברשימת "בילבורד 200".

האלבום החדש והחמישי של שביעיית הבנים, שכל אחד מהם מתהדר בצבע שיער אחר, נמכר היטב גם בדרום קוריאה. עוד לפני שיצא, היו לו יותר ממיליון הזמנות מוקדמות. בשבוע הראשון לצאתו הוא נמכר ב-750 אלף עותקים.

"Love Yourself: Her" הוא האלבום הראשון של "BTS" המופץ בארצות הברית. ההרכב זכה במאי האחרון בפרס "האמן בעל הנוכחות הטובה ביותר ברשתות החברתיות" בטקס פרסי הבילבורד. זו היתה הפעם הראשונה שהרכב קיי פופ זכה בפרס הזה. "BTS" זכו בו אחרי ש-300 מיליון בני אדם מרחבי העולם הצביעו בשבילם. בכך הם שברו את ההגמוניה של ג'סטין ביבר שזכה בפרס ברציפות מאז 2011.

מוזיקת הפופ הדרום־קוריאנית, בניגוד לתדמיתה המתוקה והגלאמית, היא מהלך מושכל, כלכלי ואסטרטגי של ממשלת דרום־קוריאה ומשרד התרבות שלה. מדובר במכונה משומנת היטב שבה כל דבר מונח במקומו מסיבה מסוימת. שיר דקר, עורך תוכן, סיפר ל"הארץ" על התופעה בכתבה נרחבת על הנושא. "היקף ההכנסות הקוריאני מקיי פופ עוקף חברות ענק כמו סמסונג. ההחלטה לייצר ולשווק מוצר תרבות קוריאני, שיהיה קליט ומדבק, היתה החלטה מכוונת ומחושבת של הממשלה הקוריאנית. זאת השקעה כלכלית לכל דבר, והם מתייחסים אליה ברצינות כמו שאמריקאים מתייחסים לתעשיית הרכב או הבנקאות״.

ההיסטריה של העולם המערבי סביב קיי פופ התחילה לפני חמש שנים, ב-15 ביולי 2012, כאשר הלהיט ״גנגנם סטייל״ של הזמר והראפר PSY לימד אותנו ויראליה קוריאנית מה היא. הביטוי ״גנגנם סטייל״ מתאר סגנון חיים מפואר בקוריאנית, למשל כמו זה שמתקיים ברובע גנגנם העשיר בסיאול, בירת דרום־קוריאה. מאז שיצא צבר השיר כ-2.9 מיליארד צפיות. כיום התופעה כה גדולה שיש לה שם משלה - האלְיוּ (Hallyu), "גל קוריאני", מושג שהוטבע בתקשורת הסינית לפני כשני עשורים ומסמל שיטפון קוריאני תרבותי שלם.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ