האמריקאים משלמים על מוזיקה יותר מתמיד - אבל המוזיקאים עדיין לא נהנים מהרווחים

מחקר חדש קובע שהרווחים ממוזיקה בשנה בארה"ב מסתכמים ב-43 מיליארד דולר. המוזיקאים מרוויחים מכך רק 12%

איתמר זהר
איתמר זהר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
דרייק. אלבומו החדש Scorpion הוא הנמכר ביותר בארה"ב כע
דרייק. אלבומו החדש Scorpion הוא הנמכר ביותר בארה"ב כעצילום: Jack Plunkett / אי־פי

חובבי המוזיקה בארצות הברית מוציאים יותר כסף מאי פעם על מוזיקה - כ-20 מיליארד דולר בשנה - והרווחים על כך מהופעות, הורדות, מכירות דיסקים ופרסום מסתכמים ב-43 מיליארד דולר בשנה. כך קובע מחקר חדש של חברת סיטיגרופ.

עם זאת, המוזיקאים עצמם מרוויחים מכך רק 5 מיליארד דולר שהם כ-12% - את שאר הכסף מרוויחים האמרגנים, חברות התקליטים והמפיצים. זה נשמע מעט, אבל עדיין גבוה בהשוואה לשנת 2000. אז הרוויחו המוזיקאים רק כ-7% מסך ההכנסות של המוזיקה בארצות הברית. 

על פי המחקר של סיטיגרופ, בין השנים 2000 ל-2009 חל קיפאון כמעט מוחלט בשוק המוזיקה בארצות הברית, בגלל הפופולריות של האינטרנט והירידה הדרסטית במכירות דיסקים.

העלייה המתמדת במספר המנויים לשירותי סטרימינג - בהם אפל מיוזיק וספוטיפיי - והפופולריות הגוברת של הופעות הובילה בשנים האחרונות לצמיחת הרווחים של המוזיקאים. מאז שמוזיקאים החלו לצאת לסיבובי הופעות בתדירות גבוהה יותר - שהן הדרך היחידה כמעט להתפרנס ממוזיקה כיום - גם הרווחים שלהם ממוזיקה גדלו.

אנשי סיטיגרופ משערים שהצמיחה ברווחים של מוזיקאים תעלה. הם סבורים כי שירותי הסטרימינג יגבירו את אחיזתם בתחום המוזיקה, בין השאר בהפקה ובהפצה של מופעים.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ