בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האמריקאים משלמים על מוזיקה יותר מתמיד - אבל המוזיקאים עדיין לא נהנים מהרווחים

מחקר חדש קובע שהרווחים ממוזיקה בשנה בארה"ב מסתכמים ב-43 מיליארד דולר. המוזיקאים מרוויחים מכך רק 12%

2תגובות
דרייק. אלבומו החדש Scorpion הוא הנמכר ביותר בארה"ב כע
Jack Plunkett / אי־פי

חובבי המוזיקה בארצות הברית מוציאים יותר כסף מאי פעם על מוזיקה - כ-20 מיליארד דולר בשנה - והרווחים על כך מהופעות, הורדות, מכירות דיסקים ופרסום מסתכמים ב-43 מיליארד דולר בשנה. כך קובע מחקר חדש של חברת סיטיגרופ.

עם זאת, המוזיקאים עצמם מרוויחים מכך רק 5 מיליארד דולר שהם כ-12% - את שאר הכסף מרוויחים האמרגנים, חברות התקליטים והמפיצים. זה נשמע מעט, אבל עדיין גבוה בהשוואה לשנת 2000. אז הרוויחו המוזיקאים רק כ-7% מסך ההכנסות של המוזיקה בארצות הברית. 

על פי המחקר של סיטיגרופ, בין השנים 2000 ל-2009 חל קיפאון כמעט מוחלט בשוק המוזיקה בארצות הברית, בגלל הפופולריות של האינטרנט והירידה הדרסטית במכירות דיסקים.

העלייה המתמדת במספר המנויים לשירותי סטרימינג - בהם אפל מיוזיק וספוטיפיי - והפופולריות הגוברת של הופעות הובילה בשנים האחרונות לצמיחת הרווחים של המוזיקאים. מאז שמוזיקאים החלו לצאת לסיבובי הופעות בתדירות גבוהה יותר - שהן הדרך היחידה כמעט להתפרנס ממוזיקה כיום - גם הרווחים שלהם ממוזיקה גדלו.

אנשי סיטיגרופ משערים שהצמיחה ברווחים של מוזיקאים תעלה. הם סבורים כי שירותי הסטרימינג יגבירו את אחיזתם בתחום המוזיקה, בין השאר בהפקה ובהפצה של מופעים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו