האם האלבום החדש של "קולדפליי" מסמן את סוף ההצלחה המסחרית שלה

Everyday Life, אלבומה החדש של "קודלפליי", מכר בקושי 48 אלף עותקים בשבוע הראשון שלו בארצות הברית. יכול להיות שהמעריצים כבר לא מתעניינים בה?

איתמר זהר
איתמר זהר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
"קולדפליי" בהופעה ב-2017 בהמבורג
"קולדפליי" בהופעה ב-2017 בהמבורגצילום: Jens Meyer / AP
איתמר זהר
איתמר זהר

להקת "קולדפליי" הוציאה בחודש שעבר אלבום חדש, כפול, Everyday Life. למרות יחסי הציבור המאסיביים, שכללו בין השאר הופעה ב"סאטרדיי נייט לייב", האלבום מסתמן ככישלון מסחרי בארצות הברית. בשבוע הראשון שלו נמכרו שם 48 אלף עותקים בלבד, דבר שהספיק למקום השביעי בלבד בטבלת אלבומים הנמכרים ביותר. שבוע לאחר מכן נמכרו שם רק 15 אלף עותקים.

בבריטניה, מולדתה של "קולדפליי", היא התקבלה בהתלהבות. 81 אלף עותקים מהאלבום נמכרו שם בשבוע הראשון - נתון שדירג אותו במקום השלישי בטבלת האלבומים שנמכרו בקצב הכי מהיר השנה. רק אד שירן עם האלבום No.6 Collaborations Project (שנמכר ב-125 אלף עותקים בשבוע הראשון שלו) ולואיס קפלדי - צאצא מוזיקלי של שירן - עם  Divinely Uninspired To A Hellish Extent (שנמכר ב-90 אלף עותקים בשבוע הראשון שלו) מקדימים אותו.

ספק רב אם ב"קולדפליי" מתעודדים מהמכירות הטובות של האלבום בשבוע הראשון שלו בבריטניה. בינתיים הוא כבר ירד למקום השלישי שם, אחרי אלבום שירי חג מולד של רובי ויליאמס ואלבום של רוד סטיוארט עם התזמורת הפילהרמונית המלכותית. ככל שיתקרב חג המולד, נראה כי אלבומים שיצאו במיוחד לכבוד החג, עם שירים ברוחו ובאופיו, ידחקו לפינה את Everyday Life של "קולדפליי".

הכישלון המסחרי של האלבום בארצות הברית אינו מובן מאליו. על פי ההערכות המוקדמות של חברת התקליטים, הוא היה אמור להימכר ב-80 אלף עותקים בשבוע הראשון שלו שם. מעט מאוד זמרים, זמרות ולהקות מבריטניה הצליחו בארצות הברית, ועוד לאורך זמן. "קולדפליי" נמנית ברשימה המצומצמת הזאת, לצד "יו-2" ואיימי ויינהאוס. האהבה של האמריקאים אליה מתבטאת גם בפרסים - היא זכתה בשבעה פרסי גראמי מתוך 29 מועמדויות.

כריס מרטין בהופעה של "קודלפליי" בלונדון בחודש שעבר
כריס מרטין בהופעה של "קודלפליי" בלונדון בחודש שעברצילום: PETER NICHOLLS/רויטרס

זהו האלבום הראשון של הלהקה אחרי ארבע שנים וסביר להניח שבחברת התקליטים שלה הסתמכו על הציפייה של המעריצים. אלא שזו לא התממשה. האלבום הקודם, A Head Full of Dreams, יצא ב-2015 וכמעט 2 מיליון עותקים נמכרו ממנו באותה שנה בלבד. עד כה נמכר האלבום ביותר מ-6 מיליון עותקים ברחבי העולם. סולן "קולדפליי", כריס מרטין, וחבריו ללהקה יכולים רק לחלום על מספרים כאלה כעת.

האלבום החדש הוא כפול. חלקו הראשון נקרא Sunrise, חלקו השני - כמה מפתיע - Sunset. הלהקה הודיעה עליו כביכול בהפתעה, במכתב למעריצה שחשבה שזו מתיחה ומיהרה להודיע על כך בטוויטר. יחסי הציבור עבדו שעות נוספות גם בהחלטה על תאריך הוצאתו - 22 בנובמבר - בדיוק בתקופה שבה אנשים ברחבי העולם מתחילים לקנות לאחרים או לעצמם מתנות לקראת חג המולד.

"קולדלפליי" הודיעה שלא תצא לסיבוב הופעות שיקדם את האלבום החדש, מתוך רגישות לאיכות הסביבה "כדי להבין כיצד סיבוב ההופעות שלנו יוכל להיות גם ירוק יותר וגם להועיל לאיכות הסביבה". הניסיון שלה להיות מעודכנת בנושאים החמים המעניינים את העולם לא הרשים כנראה את הקהל. למרות ביקורות טובות ברובן - ארבעה כוכבים ב"אן-אם-אי", ב"טיימס" וב"רולינג סטון" - נראה כי הלהקה נפלה בין הכיסאות. צעירים פחות ופחות מתעניינים בה. אלה שגדלו עליה מאז אולי התעייפו מאז, או שהם כבר לא קונים אלבומים.

בנוסף, זוהי עוד עדות לדעיכתו המתמשכת של הרוק בעולם. יהיו שיחלקו כמובן על כך שהמוזיקה של "קולדפליי" היא רוק, אבל כך היא מוגדרת בטבלאות המכירות של אלבומים בארצות הברית ובתחנות הרדיו שם. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ