ניצן פינקו
ניצן פינקו

הרכב הפופ הקוריאני BTS, שסיגל לעצמו מנהג שבירת שיאים מוזיקליים שיטתי, הוציא בסוף השבוע את "דינמיט", שיר ראשון באנגלית — שכמצופה, לא הרס את הרצף. במהלך 24 שעות בלבד מרגע פרסומו ביוטיוב נצפה השיר 98.3 מיליון פעם — נתון שזיכה אותו בתואר השיר הנצפה ביותר אי פעם ביוטיוב ביממה אחת. את נתונים אישר מגזין Vareity, שם צוין כי לפחות שלוש מליון צפיות לייב התרחשו במקביל, פחות מ–12 שעות לאחר צאת הקליפ. הנתונים אינם כוללים צפיות ממומנות, שאינן נספרות ב–24 השעות הראשונות לאחר צאתו של קליפ חדש, על מנת לשקף את עניין הקהל באופן אותנטי.

השיא הגיע לא מעט בזכות פעילותם הנחושה של המעריצים והמעריצות של BTS, המכונים בשם הלוחמני "הצבא של BTS". רבים מהם הצהירו ברשתות החברתיות כי התאכזבו מכך שלא הצליחו להגיע למטרתם המתוכננת — 100 מיליון צפיות ביממה.

הקליפ של "דינמיט". מיליון צופים לא טועים

זו אינה הפעם הראשונה ש־BTS שוברים את השיא המדובר: באפריל 2019, השיר Boy With Luv בו אירחו את האלסי הגיע ל–74.6 מליון צפיות ביומו הראשון בלבד. הקליפ לשיר בוים על ידי יונק סוק צ'וי, שביים גם את "דינמיט". שנה לפני כן שברו את השיא עם שירם IDOL, שנצפה 45 מיליון פעם ביממה. השיא הקודם, 43.5 מיליון צפיות, היה שייך לשיר של טיילור סוויפט מ–2017, Look What You Made Me Do.

הקליפ לשיר החדש, שהוא כאמור הראשון אי־פעם של ההרכב הפופולרי באנגלית, מציג את הלהקה במחווה לאמריקה — או לפחות אמריקה כפי שרואה אותה הבמאי. שבעת חברי הלהקה רוקדים לצלילי השיר, תחילה בנפרד: בעליית גג עשויה עץ, בחנות תקליטים ריקה מאדם, ואז בבדיינר — אחד מסמלי הרטרו האמריקאיים האולטימטיביים. גם מילות השיר הן מפגן ניימדרופינג של אמריקנה: לברון (ג'יימס), "הרולינג סטונס", קינג קונג ודיסקו מולחמים לכדי בלילה נטולת לוגיקה פנימית.

Boy With Luv. שברו את השיא של עצמם

לעומת הטקסט, הפקת השיר מהוקצעת מאוד, ונשמעת כמו חיקוי כמעט מושלם של סגנון ההפקה המזוהה עם מארק רונסון. בתחילת שנות האלפיים התפרסם רונסון כשהחזיר את צלילי הFאנק, האר־אנ'־בי והסול לתוך פופ ההמונים. המחוות עתירות כלי הנשיפה שלו למוטאון, והשימוש החכם שלו בסימפולים, הצליחו להעניק גוון רטרו לשירים, באופן שנשמע חדש לחלוטין. ללא השירה, "דינמיט" הוא למעשה גרסא מרוככת מעט ללהיט Uptown Funk שהפיק רונסון בשנת 2014, מינוס הכריזמה של ברונו מארס.

BTS הוא הרכב הקיי־פופ הראשון שהגיע למקום הראשון במצעד האמריקאי של בילבורד — מה שמחזק את התהייה, לה שותפים מעריצים רבים ברשת, מדוע בחרו החברים לעבור לשיר באנגלית, ולזנוח את האסתטיקה והשפה שאפיינה אותם עד עכשיו, וזכתה להצלחה אדירה בכל העולם.

ז'אנר הקיי־פופ זוכה בשנים האחרונות להצלחה גדולה, ברחבי העולם וגם בישראל, וסוחף אחריו מעריצים ומוזיקאים המושפעים מהסגנון. אצלנו, הדוגמא הבולטת ביותר היא השיר "זוט עני" של אלה לי, שרבים טוענים כי הושפע מ־HIPS של להקת הבנות MAMAMOO. בקרוב צפויים להופיע BTS ב–VMA, טקס פרסי MTV השנתי, שיתקיים ב–30 באוגוסט ויועבר בשידור חי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ