האמת על "פולחן האביב"

סיפור על טקס פגאני אכזרי שמומש בעשרות כוריאוגרפיות, עם מוסיקה אקסטטית אקזוטית וסקנדל פאריסאי מיתולוגי. מה בכל זאת חסר ליצירה המהוללת של איגור סטרווינסקי, שתבוצע השבוע בפסטיבל ישראל בירושלים?

חגי חיטרון
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
חגי חיטרון

"מי שניחן בעין חדה הבין כי האירוע הכיל את כל הדרוש לשערורייה", מצטט הסופר האמריקאי אלכס רוס (בספרו "וכל השאר רעש") אמירה של ז'אן קוקטו על השערורייה שפרצה במופע הבכורה של "פולחן האביב" בפאריס במאי 1913. השערורייה, על פי קוקטו, נוצרה בשל העוינות התרבותית־החברתית בין הקהלים השונים שנכחו באולם: ציבור אופנתי של עשירים, יושבי התאים, "עם מחשופים ומחרוזות פנינים", ומולו, ביציעים ובמקומות העמידה, "לובשי מקטורנים וסחבות ראוותניות שהמהללים בלי הבחנה את החדש - כדי להביע את סלידתם מיושבי התאים. אלף גוונים דקים של סנוביות, סופר סנוביות, אנטי סנוביות".

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ