הסודות של רביעיית הפסנתר של ברהמס מתגלים

רביעיית הפסנתר בסול־מינור של ברהמס מנוגנת לעתים רחוקות, התלונן ארנולד שנברג לפני 80 שנה ופעל לתיקון המעוות. כיום היצירה המופלאה מנוגנת בלי סוף, אבל עדיין צופנת סודות

חגי חיטרון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים3
חגי חיטרון

לא כל פלא מוזיקלי אפשר לפרש, לפעמים אפשר רק להצביע עליו, אומרת אסתרית בלצן, שמקדישה בימים אלה את הפרק הנוכחי בסדרת מופעי "קלאסיקה בממד אישי" שלה למין מחקר השוואתי בין שתי רביעיות פסנתר, האחת של ברהמס והאחרת של דבוז'ק. שתי היצירות כתובות לפסנתר עם כינור, ויולה וצ'לו, שתיהן פופולריות. עם זאת, כשהיא מדברת על "פלא", כוונתה לרביעייה של ברהמס, סול־מינור, אופוס 25 מס' 1, יצירת פסגה גם בהקשר הברהמסי, גם בהקשר של המוזיקה הרומנטית וגם במוזיקה הקאמרית בכלל.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ