תחרות ארתור רובינשטיין 2014

זו מוזיקה קאמרית או אריה של דומינגו?

בשלב הגמר בתחרות רובינשטיין בלטו גישות שונות לתפקיד הפסנתרן באנסמבל קאמרי

נעם בן זאב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נעם בן זאב

מוזיקה קאמרית עם פסנתר: זה השלב שאליו נכנסה תחרות רובינשטיין ביום שישי בצהריים, שלב שבו נבחנים הפסנתרנים המתחרים... על מה, בעצם? האם על יפי נגינתם, או על הקשב שלהם ויכולתם לשתף פעולה במוזיקה קאמרית, או על הערך המוסף שמהווה נגינתם ליצירה השלמה? ואולי על כולם ביחד?

נדמה שהפסנתרנים במקצה הראשון של שלב זה תפשו בדרכים שונות את תפקידם כחלק מאנסמבל קאמרי. אנתוני ברישבסקי, למשל, שפתח, התרכז בעצמו ובתפקידו יותר מאשר בדו-שיח עם חבריו לרביעייה אופ׳ 47 של שומאן שאותה בחר מתוך ההיצע של התחרות. המוזיקה רק הרוויחה מכך: לברישבסקי, שנולד וגדל בקייב, אוקראינה, אישיות מרשימה, בעלת נוכחות, הוא מנגן מצוין, והוא כנראה הבין שבכל מקרה הסיכוי לדו-שיח אמיתי בין ארבעה נגנים שלוקטו במיוחד לאירוע ובקושי התאמנו ביחד לא רב.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ