בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בלה ברטוק חי בתוך עמו

דיסק חדש ומענג מיצירותיו של ברטוק לפסנתר, בנגינת אלאן פלנה, מציג שני היבטים מיוחדים אצל המלחין: המחשבה החדשה על מוזיקה, וההשפעות שספג ממוזיקת עם

3תגובות

ברטוק אהב את הפסנתר. הוא בעצמו היה פסנתרן קוצרטים וירטואוז, ומלחין גדול לכלי: שלושת הקונצ׳רטי שכתב לפסנתר ותזמורת, הסונטה לשני פסנתרים וכלי הקשה, הסוויטה ״בחיק הטבע״ — אלה יצירות שנולדו לחושניות הפסנתרנית ולביטוי והאופי היחודיים של הכלי הזה. במובן זה היה ברטוק ממשיכה של מסורת המאה ה-19: בצורה ובז׳אנר אם לא בתוכן המלודי־הרמוני החדיש של המוזיקה. אבל ברטוק (1881–1945) אהב את הפסנתר לעוד סוג של יצירות: מיניאטורות, מחולות, עיבודים למוזיקה תזמורתית שלו; יצירות חינוכיות ויצירות שהדגימו ישירות את...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו