בת מוריסון הופכת את האופרה לתחום לוהט

היה נדמה שרק לאופרות הרומנטיות בסגנון פוצ'יני יש כוח מסחרי, ולאחרונה אפילו הן לא מצליחות למשוך קהל כבעבר, עד שהגיעה בת מוריסון. בפגישה בתל אביב מסבירה המפיקה מניו יורק איך הצליחה להחדיר רוח נעורים באמנות האליטיסטית ולגלות מלחינים צעירים שנהפכו מבוקשים בכל בתי האופרה

נעם בן-זאב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נעם בן-זאב

״יום אחד היא תונצח כדיאגילב של המאה ה-21״ — מי היא המפיקה שלה ניבא ה"וול סטריט ג׳ורנל" תפקיד כל כך משמעותי בהיסטוריה, כמו של המפיק האגדי סרגיי דיאגילב ששינה במו ידיו את תולדות התיאטרון המוזיקלי במאה ה-20? מדובר בבת מוריסון, ניו־יורקית ששופעת התלהבות ממה שנתפש ברחבי העולם — כולל בישראל — כאמנות אליטיסטית שאין לה שום כוח מסחרי: אופרות קאמריות עכשוויות. לא רק הג׳ורנל: גם ה"ניו יורק טיימס" בכתבת דיוקן מהשנה, וה״אובזרבר״, וה"ניו־יורקר", וביקורות מהללות לאורך ארצות הברית ורוחבה, מצביעים על מוריסון כדבר החם שקורה עכשיו, ומבשר על מהפכה; המלחינים הצעירים שגילתה לעולם מקבלים הזמנות מהבמות החשובות ביותר בארצות הברית, ובתי אופרה רבים מצטרפים לחזון שלה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ