"לה בוהם" בסדנת האופרה בתל אביב: חולשתו של חוזק

הזמרים בתפקידים הראשיים ב"לה בוהם" הפגינו קולות נהדרים אך הפעילו אותם בעוצמה לא מבוקרת ואנטי אמנותית, לפעמים עד כדי "חור באוזן"

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים2

"לה בוהם" של פוצ'יני, לא פחות ולא יותר - אחת האופרות הכי פופולריות מאז ומעולם, המוכרת לקהל בארץ בבימויים אחדים, לרבות של פרנקו זפירלי - נבחרה לככב בימים אלה גם בסדנת האופרה הבינלאומית בתל אביב. בסדנה מדובר כתמיד בהצגה במתכונת קאמרית, עם פסנתר במקום תזמורת, על רקע תפאורה צנועה.

על רקע הציפיות שעוררה אצלי ההפקה הראשונה של הסדנה הפעם, "דוקטור מיראקל" של ביזה לפני ימים אחדים, יצאתי מ"לה בוהם" בתחושת אכזבה. הרושם היה שהבמאי בחר לוותר על האפשרות לממש את הסיפור בצורה מרגשת מבחינה דרמטית ושמא אינו מאמין שהדבר אפשרי. דוגמה בולטת: הבמה במערכה הראשונה נראתה כגבבה מקרית של אביזרים. פסגת ההמצאה היתה שימוש גם ביציע העליון, זה שמעל הבמה, אבל על כך לא מגיעות נקודות.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ