קונצרט

נכסים פסטיבליים בירושלים

לאט, עצוב, אפל, קודר - קשה לומר שאופי מוזיקלי כזה הוא פותח פסטיבלים מובהק. אבל הרעננות הרפרטוארית חיפתה על העגמומיות של צלילי הפתיחה של הפסטיבל הבינלאומי הקאמרי בירושלים

נעם בן זאב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נעם בן זאב

כבר 17 שנה, מדי פרוס ספטמבר, נשמעים צלילי הפתיחה של הפסטיבל הבינלאומי הקאמרי בירושלים. הפסנתרנית אלה בשקירובה ייסדה אותו כחלום, אולי כגחמה, והשנים והשחיקה לא יכלו לו. גם אתמול, אחרי סימני שאלה על אודות קיומו נוכח הקרבות באזור, נפתח הפסטיבל - וכדרכה של בשקירובה: בתוכנית שמצייתת לנושא כלשהו.

הפעם מככבות בפסטיבל שישיות, יצירות ריכרד שטראוס לציון 150 להולדתו, וכמה יצירות של מלחין גרמני מתחילת המאה ה-20, רודי שטפן שמו, שנהרג במלחמת העולם הראשונה בגיל 28. שתי היצירות של שטפן בערב זה, קטע לכינור ופסנתר ושירים, אכן רמזו על הפוטנציאל הגדול שלו כמלחין מודרניסטי - פוטנציאל שנקבר עמו בחפירות.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ