המעורבב הירושלמי של תזמורת הקאמרטה

עונתה הבאה של תזמורת הקאמרטה ירושלים תכלול מגוון יצירות — מהבארוק המוקדם עד המאה ה–20, לרבות יצירות של מלחינים ישראלים. מנכ"ל התזמורת, בנצי שירה, מספר כיצד היא החזירה את רוב חובותיה ומה מייחד אותה

נעם בן זאב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נעם בן זאב

חושבים מוזיקה — כך קראה תזמורת הקאמרטה ירושלים לתוכנית הקונצרטים החדשה שלה, אחת מני רבות בעונה הקרבה, תוכנית שמערבת הרצאה ודיון יחד עם מוזיקה. קברניטי התזמורת גאים בתוכנית הזאת, כי היא מציגה דוגמה חדשה לשילוב המלים והצלילים: לא הסבר ופרשנות של היצירות עצמן, כנהוג, אלא דיון בנושא שנוכחותו קיימת במוזיקה, לעתים במופשט ובמרומז. למשל: ״עיקרון הווריאציה״ ו״דיאלוג ושתיקה״, או ״מנוחה נכונה״ ו״סובב לו הזמן״ — נושאים שהם רכיבים מוזיקליים בעצמם, כמו וריאציה, ולעומתם כאלה שמובעים בה בדרך מופשטת יותר, כמו המוות. אנשי האקדמיה אריאל הירשפלד, משה הלברטל, שלמה בידרמן ומנחם פיש, כולם פרופסורים להיסטוריה, ספרות או פילוסופיה, ירצו; לפני כן אפשר יהיה ליהנות מקפה ומאפה של בוקר באכסדרת מוזיאון תל אביב ובמחזור השני בלובי של תיאטרון ירושלים, ואחר כך תנוגן המוזיקה — בין היתר מאת היידן, באך, בלוך, מוצרט, שטראוס, פרטוש וצ׳יקובסקי (המפגש הראשון: שישי, 28.11).

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ