צלילי הצ'לו שחוקרים זהויות לאומיות

הצ׳לנית הניו־יורקית קיית דילינגהם קיבצה תשעה מלחינים מרחבי העולם להקלטת דיסק משותף. התוצאה היא מוזיקה מופנמת, אטית, שופעת רגש, העומדת בסימן של חיפוש

נעם בן זאב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נעם בן זאב

ניו יורק: סמל הקוסמופוליטיות, עיר שיוצרים מכל העולם זורמים אליה כנחלים. למוזיקאים ממדינות רחוקות - גם באמריקה עצמה - ניו יורק היא כמו מגנט; והדיסק הזה, שבו תשע יצירות: שתיים מ-2007-2008 וכל היתר מהשנים 2012-2014, הוא כהשתקפות של אותו המגנט. הצ׳לנית קיית דילינגהם קיבצה לאולפן ההקלטה בניו יורק מלחינים ומלחינות ששורשיהם בסין ופרו, בטייוואן ושווייץ וקולומביה - וגם בטקסס, דלוואר ואינדיאנה. זה הבציר העכשווי, העדכני, של הצ׳לנית הניו־יורקית, שפשוט אוהבת להקליט, לדבריה. אוהבת את הסבלנות שבהקלטה, את התהליך הארוך שתובע הקשבה חוזרת ונשנית, קבלת החלטות, חיפוש אחרי הצליל הנכון. ״בקונצרט חי יש רק הזדמנות אחת וזהו. ההקלטה מאפשרת השתהות, יש יותר זמן״, הוא אומרת; ובעיקר, הקלטה של מוזיקה חדשה: ״החופש בחקר מוזיקה חדישה, כזו שאיש לא שמע, שאיש לא ניגן קודם, יש בזה קסם״.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ