שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

איך הפכה התפנית הרוחנית-הדתית את פרנסיס פולנק למלחין בוגר ובשל

נעם בן-זאב
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נעם בן-זאב

מה למלחין צרפתי אלגנטי ואירוני, ניאו־קלאסי מלא הומור וקליל, ולמוזיקה מקהלתית - ועוד דתית כנסייתית? ובכלל, מה למוזיקה מקהלתית ולתהפוכות המודרניסטיות בחצי הראשון של המאה ה-20 - מודרניזם שאחד מגילויי ההתנערות שלו מהרומנטיקה של המאה ה-19 היה הפניית עורף למקהלה? אלה שאלות ששאלו גם בני זמנו של המלחין פרנסיס פולנק (Poulenc), שנודע כאחד מחברי קבוצת "השישה" בשנות ה-20 העליזות והבועטות של המאה ה-20. "יש בו איכויות נזיריות וקונדסיות ביחד", אמר על פולנק המוזיקולוג והמבקר קלוד רוסטאן, ותיאר כך באופן קולע את הסכיזופרניה הסגנונית של המלחין הזה.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ