עד קריאות הקוקייה

לאחר שנים רבות שבהן התנכרה ל"אמנות הפוגה", הפסנתרנית אנג'לה יואיט מטפלת ביד מהורהרת אך לפעמים יוצאת במחול עם היצירה המונומנטלית של באך. וגם: דיווחים על סערת "טנהויזר" בסיביר

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

מתוך סקרנות שאינה יכולה להמתין פתחתי את ההיכרות עם אלבום באך החדש של הפסנתרנית הקנדית־בריטית אנג'לה יואיט, ביצועה המוקלט הראשון ל"אמנות הפוגה", דווקא בפוגה הרביעית (דיסק 1, רצועה 4), פשוט משום שזו הפוגה הכי אהובה עלי מן ה–20 המרכיבות את היצירה.

הופתעתי: יואיט בוחרת מגע רך, טמפו אטי במיוחד. מדידה: פתיחת הפוגה אצלה – עד הופעתו של מה שאפשר לכנות "מוטיב הקוקייה" - נמשכת כמעט 30 שניות; באחד הביצועים של גלן גולד הזמינים ברשת (ונשמע כאנטיתזה מושלמת לגישתה של בת ארצו), הקוקייה מופיעה לאחר 16 שניות בלבד.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ