שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

קמרון קרפנטר, הפאנקיסט של מוזיקת העוגב, מחולל בו פלאים

קמרון קרפנטר ניתק ממסורת העוגב ומפליג לכל סגנון, בחופשיות ובקלילות. ועם זאת הוא לא משתייך לנגנים הקלאסים שעושים קריירה מחתרנות־כביכול, אלא מציע אותנטיות בתוך החריגה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

כדי לנגן בעוגב צריך להיות סופרמן, או סופרוומן. בכלל, "לנגן" הוא לא מונח שמתקרב אפילו למה שנגני עוגב עושים, וכדי להבין זאת אפשר פשוט להאזין לקטע השני באלבום הבכורה של נגן העוגב האמריקאי קמרון קרפנטר. קרפנטר פורש לפניו את התווים של הפתיחה "קנדיד" מאת ליאונרד ברנשטיין - ולנגד עיני המאזינים נפרש עולם קרקסי שלם, שופע צבעים והתרחשויות בלי גבול, אין שנייה אחת דומה בו לרעותה מבחינת צבעי הצליל ששוטפים את האוזן. וכך מתברר שהעוגבאי לא "מנגן", אלא מתזמר, בונה מערכת תזמורתית של ממש בדמיונו, ומוציא אותה לפועל בנגינה. לרשותו סוללה אינסופית של קלידים וכפתורים, מקלדות ומנופים שמפעילים אותם ברגליים, ואלה שולטים על מאות צינורות בגדלים ובמבנים שונים, צינורות הנפרשים לעתים על קיר ענק שלם בקתדרלה. מפוח גדול נופח רוח במערכת הזאת, ולחיצת הקליד או הכפתור או המנוף פותחת שסתום ומאפשרת לכל צינור להפיק את הצליל המיוחד לו. תחת ידיו של קרפנטר הופכת אפוא "קנדיד" ליצירה תזמורתית עצומת ממדים - ועדיין שופעת הומור וריתמיות.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ