שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

בין זרימה לסטטיות: אוליביה מסיאן מנסח מחדש את הזמן המוזיקלי

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

אוליביה מסיאן (1908-1992), אבי האוונגרד שאחרי מלחמת העולם השנייה, מוזיקאי דגול שאת התובנות והידע האינסופי שלו ינקו בכיתתו בקונסרבטוריון הפריזאי מלחינים כמו פייר בולז וז'ן באראקה, ומתלמידיו המפורסמים אפשר להצביע על תיאודורקיס, קסנקיס ושטוקהאוזן, הוא מלחין חידתי. באלבום החדש הזה שמביא מיצירותיו המקהלתיות, בהן "חמישה מזמורים" (Cinq rechantes) המכונן, החידתיות מהדהדת, וגם נפתרת: יש יופי רב במוזיקה הזאת, היא מרהיבה בטכניקה שלה - ובהיותה מוזיקה מקהלתית, קל יותר להבין אותה ולחוות אותה מאשר מוזיקה כלית בסגנון המודרני־אוונגרדי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ