בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קלאסי

איך נשמע צ’ייקובסקי על ספידים במסיבת פול־מון בתאילנד

צ'ייקובסקי נשמע על ספידים, סטראווינסקי אמנם מתון יותר, אבל לא בהרבה: אלבום חדש מציג פרשנויות ייחודיות מאת המנצח תיאודור קורנטציס והכנרת פטריציה קופצ'ינסקאיה

9תגובות
תיאודור קורנטציס במעיל שחור, משקפי שמש וכובע רחב שוליים
Jean-Baptiste Millot

כל מבצע, נגן או מנצח מנסה לתת פרשנות אישית ליצירה שהוא מנגן, או שעליה הוא מנצח. כל מלחין, ולא משנה עד כמה הוראות הביצוע שהוסיף ליצירתו מפורטות ומדויקות, משאיר למבצע מרחב תמרון מסוים. ענייני עוצמה הם יחסיים תמיד, ואכן כולנו מבינים למה הכוונה בפורטה (חזק), אך עד כמה חזק? דבר דומה קורה בתחום מהירות הביצוע. אמנם יש מלחינים שנקבו במספר מדויק לתיאור מהירות הנגינה (מספר פעימות לדקה, כפי שמופיע על גבי המטרונום), אך רובם המכריע השתמשו במושגים מופשטים ויחסיים יותר כגון אנדנטה, אלגרו או אדאג'יו, המתארים...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו