בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גלגולו של טריו, מפח אשפה ליצירת מופת

שומאן הכריז על ברהמס כגאון וכיורש. ברהמס חיבר את הטריו בסי־מג'ור ולאחר 35 שנה חולל בו רוויזיה דרסטית, יחידה מסוגה ששרדה. אסתרית בלצן מסבירה במה הוא נכשל ובמה הצטיין

14תגובות
מימין: מרסל ברגמן, אסתרית בלצן, אדריאן יוסטוס. ינגנו גם את הגרסה המפוקפקת
תומר אפלבאום

פרק חריג, בתולדות הסדרה הוותיקה "מוזיקה בממד אישי": המוזיקולוגית והפסנתרנית אסתרית בלצן עוסקת בו בנושא שמיועד בעיקר למיטיבי שמע. הנושא: גלגולי הטריו בסי־מג'ור מאת יוהנס ברהמס. ברכה צפויה: אלפי אנשים (מספר מנויי הסדרה עולה על 4,000) יתוודעו ליצירה סוחפת, פסגה מובהקת בשיאי התקופה הרומנטית. העיסוק ביצירה עצמה חקרני ועיקרו השוואה דקדקנית בין גרסה ראשונה של הטריו, הידועה למעטים, לגרסה השנייה האהובה שנולדה כ–37 שנים מאוחר יותר. עצם האפשרות להעמיד זו מול זו שתי גרסאות היא כמעט נס, בחקר מעשי...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו